טרילוגיית הקיץ: סדרת מרוצי הלילה של פרל איזומי במצפה רמון, הר איתן ונחל

מה מסתתר מאחורי סדרת סדרת מרוצי הלילה "מונלייט" בקיץ הקרוב? מסתבר שבנוסף לריצת ירח מלא במדבר, בהר ובנחל תהיה לרצים הפעם גם האפשרות להשתתף בליגת ריצה עם ניקוד ופרסים למקומות הראשונים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מצפה רמון

למרות שחלק גדול מאוד מהרצים עושים זאת בשעות הערב, רוב המרוצים בארץ מתקיימים בבוקר. ככה זה. אם תרצו להתחרות במרתון, טריאתלון או כמעט בכל מרוץ ל-10 או 5 קילומטרים, תצטרכו לקום מוקדם ולהעיר את הגוף בדרך שאתם לא ממש רגילים אליה, במידה ואתם אכן "רצי לילה".

4

ההזנקה במרוץ הר איתן בשנה שעברה | צילום: צלמי שוונג

בעידן מבורך שבו כמות אירועי הספורט העממי הולכת וגדלה באחוזים מטורפים, חושבים גם על אלה שאוהבים את ריצות הערב, שמעדיפים לרוץ בחושך ואם אפשר אז במקומות הכי מעניינים שיכולים להיות. ב-18 ביוני תיפתח ליגת "מונלייט" של פרל איזומי, שמורכבת משלושה מרוצים: נחל, מדבר והר.

החידוש – זו תהיה ליגה (עליה ניתן לקרוא בהמשך), והמשתתפים במרוצים השונים יקבלו ניקוד לפי המיקומים שלהם, כך שבסופו של המרוץ השלישי שיתקיים באוגוסט בהר איתן נחגוג עם האלוף והאלופה של ליגת פרל איזומי, שיסכמו קיץ מאתגר במיוחד של מרוצים במישור, בשטח, ובעליות קשות. רגע לפני שאתם נרשמים, אנחנו עושים עבורכם סדר על כל שלושת המרוצים.

מרוץ נחל בפארק הירקון

תאריך: 18.6.2015 (יום חמישי)
המקצים: חצי מרתון (21.1 קילומטר), 10 קילומטר, 5 קילומטר
שעות הזינוק: 19:20-19:40
חנייה: חניון אצטדיון האתלטיקה הדר יוסף (3 דקות הליכה ממתחם הזינוק)
להרשמה למרוץ נחל 

מרוץ מרתוניה

מתחילים במסלול שטוח ומהיר. מרוץ נחל | צילום: צלמי שוונג

המסלול: מזנקים מחנות מרתוניה בפארק הירקון, שממוקמת בפינת הרחובות ראול ולנברג ופנחס רוזן. רצים מזרחה על שבילי הפארק לכיוון בית חולים אסותא, מסתובבים ורצים לכיוון הים. מקיפים את גבעת המופעים וממשיכים לרוץ מערבה עד לנקודת הסיבוב ליד קיר הטיפוס בפארק. משם עושים את הדרך חזרה. המסלול הוא שטוח ונוח לקביעת זמנים מהירים.

במקצה ל-10 קילומטר ההתחלה היא דומה, אבל נקודת הסיבוב בריצה מערבה תהיה בקו מקביל לשיכון ותיקים ברמת גן (קצת אחרי המימדיון) ואילו בריצה ל-5 קילומטר נמצאים רק בחלק המזרחי של המסלול ולא רצים מערבה מחנות מרתוניה. המשתתפים במרוץ יהנו ממכתיבי קצב במקצי חצי המרתון ו-10 קילומטר.

מרוץ מדבר במצפה רמון

תאריך: 2.7.2015
המקצים: 15 קילומטר, 10 קילומטר
שעת הזינוק: 21:00-21:10
חנייה: רובע דרכי הבשמים (סמוך למתחם הזינוק)
להרשמה למרוץ מדבר 

מרוץ מדבר מתקיים השנה בפעם השלישית במצפה רמון, וכבר בפעם הראשונה ב-2013 הוא נחל הצלחה גדולה. אחרי הכל, קשה למצוא מקומות שנעים לרוץ בהם בקיץ הישראלי. לא רק נעים, אפילו כדאי להביא בגדים ארוכים לאחרי התחרות כי לא תאמינו אבל בעיר הגבוהה בארץ (900 מטר מעל פני הים) יכול להיות קר אפילו בתחילת יולי.
המרוץ הזה מתקיים בירח מלא, מה שרק מעצים את החוויה. המתחרים צריכים לרוץ עם פנסי ראש, אבל אור הירח עושה עבודה מצוינת במסלול היפהפה הזה ולא צריך לחשוש מהראות במקום.

מרוץ מדבר מצפה רמון

אור הירח עושה עבודה טובה. מרוץ מדבר | צילום: צלמי שוונג

המסלול: לעומת מרוץ נחל, זה ממש לא המקום לקבוע בו זמנים מהירים. אבל בואו נרגיע, זה ממש לא מסלול הררי. העליות שתפגשו בו הן מתונות, ויאפשרו לכם ליהנות כמו שצריך המנופים הקסומים של מצפה רמון, חוות האלפקות, כרמי הענבים ומטעי הזיתים, סוכה במדבר ומצפה הכוכבים. מדובר כאמור במסלול מעגלי. ההבדל בין רצי ה-10 ל-15 הוא שבמקצה הארוך יותר "חותכים" באמצע לשביל לבן מישורי באורך של 2.5 קילומטר ורצים אותו הלוך ושוב.

בשתי המהדורות האחרונות של המרוץ, משתתפים רבים ניצלו את האירוע כדי להישאר ללון במקום, כשהאפשרויות הן מגוונות החל מקמפינג ועד למלונות ברמה גבוהה מאוד. בכל מקרה, האירוע הזה לא יסתיים בקו הסיום, והמשתפים יהנו ממוזיקה טובה, בירות ודוכני אוכל שיהפכו למסיבה אחת גדולה.

מרוץ בהר איתן

תאריך: 6.8.2015
המקצים: 16 קילומטר, 8 קילומטר, 4 קילומטר
שעת הזינוק: 19:00-19:10
חנייה: בסמוך למסעדה שבסטף (ככל שתקדימו להגיע, תחנו קרוב יותר למתחם הזינוק)
להרשמה למרוץ הר 

אין ספק שמדובר באחד המסלולים היותר יפים שתעשו בקיץ הזה. למען האמת, המסלול של הר איתן שהוא בעצם הקפה של קרוב ל-8 קילומטרים הופך לפופולרי במיוחד בחודשי הקיץ. רצים רבים שמתאמנים למרתונים, או כאלה שסתם לא בא להם על הלחות של אזורי החוף, מניעים את הרכב ומגיעים בנסיעה לא ארוכה במיוחד (סמוך למבשרת ציון) למקום "שפוי" לרוץ בו, אפילו שבמסלול יש שתי עליות קשות. גם המסלול עצמו יפהפה, ומה שמיוחד מאוד בריצה למקצה הארוך הוא שבהקפה הראשונה אפשר עוד ליהנות מהנופים לפני שמחשיך, ובהקפה השניה מגלים בעצם מקום אחר לגמרי.

מרוץ הר איתן 2014

הנופים של הר איתן | צילום: צלמי שוונג

המסלול: מהמסעדה הידועה של הסטף אפשר להביט למטה לעבר ירידה בזווית חדה. אז לא מזנקים לכיוון הזה. הזינוק הוא לכיוון השני של ההקפה, ואת אותה ירידה פוגשים כעלייה מטורפת בסופה של ההקפה. הקילומטרים הראשונים הם מישוריים יחסית, ובאמצע הדרך פוגשים את העלייה הראשונה שהיא הארוכה יותר מבין השתיים אבל המתונה יותר. החדשות הטובות הן שבסופה יש מספיק קילומטרים כדי להתאושש ולהחזיר דופק. העלייה המאתגרת במיוחד, שהיא גם סיבובית, תחכה לכם בסוף ההקפה. גם כאן יש חדשות טובות, כי מאמצע העלייה אתם כבר תראו ובעיקר תשמעו את ההתרחשות של קו הסיום וזה ידחוף אתכם קדימה, יחד עם האנשים שיעמדו בצידי הדרך ויעודדו.

איך עובדת הליגה?

הניקוד יחולק בין עשרת המסיימים ועשר המסיימות של כל אחד משני המקים הארוכים במרוצי ליגת מונלייט פרל איזומי. כלומר, המשתתפים במקצים הקצרים (5 קילומטר בנחל ו-4 קילומטר בהר) לא יזכו לניקוד. מי שישתתף במקצה הארוך יותר, יזכה לניקוד הגבוה יותר. כלומר, מנצח חצי המרתון במרוץ נחל יקבל 16 נקודות, בעדו שהמנצח במקצה ל-10 קילומטרים יקבל 12 נקודות. הניקוד הוא בסדר יורד מהמקום הראשון למקום העשירי.

הרצים והרצות שיצברו ניקוד יסחבו אותו לאורך כל הליגה. כאמור, לאחר המרוץ המסכם בהר איתן יוכרזו אלוף ואלופת ליגת מונלייט, והם כמו שאר הפודיומיסטים בדירוג הכללי יזכו בפרסים שווי ערך מתנת פרל איזומי. במקרה של שוויון בנקודות בין שני רצים, יעשה חישוב של חיבור הקילומטרים שכל אחד מהם רץ בשלושת המרוצים. הרץ שעשה יותר קילומטרים ינצח. במידה ועדיין יישאר שוויון, יעשה שכלול של הזמנים של כל אחד מהרצים, ומי שיחזיק בתוצאה משוכללת נמוכה יותר, ינצח.

עדיין לא חברים של שוונג בפייסבוק? הצטרפו עכשיו וקבלו את כל התכנים הכי מעניינים!




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג