טור דה פראנס 2020 קטע 20 || רבותי מהפך!!!

טאדיי פוגאצ׳ר ניצח את הנג"ש עם סיום מפחיד בעלייה והוא קובע את הזמן הטוב ביותר ביום ומקדים פרימוז רוגליץ׳ שהוביל עד כה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס בשוונג – היכנסו
מסלול הטור דה פראנס 2020 המלא


מנצח היום: טאדיי פוגאצ׳ר (UAE); מחזיק היום את החולצה הצהובה של המוביל, את החולצה המנוקדת של המטפס המוביל בניקוד הרים והחולצה הלבנה של הרוכב הצעיר המוביל
סיים בזמן של: 55:55 דק'
ממוצע מהירות: 38.8 קמ״ש
מרחק: 36.2 ק"מ
עליות: עלייה אחת מדורגת רמה 1
מאיפה לאיפה: לורה ל-פלאנש דה-בלה פילס

צ פ ו | סיכום קטע 20

מה היה על המסלול?

קטע הנג"ש (נגד שעון) האישי היחידי במרוץ השנה היה היום למרחק 36.2 ק"מ שכלל גם עלייה קשה בסיום והיווה את המשוכה האחרונה עבור רוכבי הדירוג הכללי ומאבק אחרון בטור על החולצה המנוקדת. 30 הקילומטרים הראשונים היו מישוריים יחסית ו-6 הק״מ האחרונים היו בעלייה האימתנית הקוריה, ״לה פלאנס דה-בלה פילש״, המדורגת 1 עם שיפוע ממוצע של 8.5%.

הפיניש כאמור בעלייה קשה ביותר שהוצגה לראשונה בטור בשנת 2012 ומאז מככבת במספר מהדורות (2014, 2017 ו-2019), המקטע התלול ביותר מגיע ממש לקראת קו הסיום עם שיפוע של 20%. בשל מבנה המסלול רוב הרוכבים בחרו לרכוב עם אופני נג״ש ולהחליף לאופני כביש טיפוס קלילים בתחילת העלייה, מה שמוסיף מעט זמן החלפה, אך בתקווה מקל על הרוכב בעלייה להפיק יותר כוח בתנוחה זקופה יותר עם אופניים קלים משמעותית וקשיחים יותר.

יש 2 נקודות רשמיות של מדידת זמני הביניים של הרוכבים על המסלול, לאחר 14.5 ק״מ ולאחר 30.3 ק״מ ממש בבסיס העלייה למעקב אחר התקדמות והשוואה בין הרוכבים תוך כדי מרוץ. תוך כדי המרוץ, מארגני התחרות הכריזו שהרוכב ההתקפי ביותר בטור כולו ״סופר-קומבטיב״ הוא מארק הירשי (Sunweb) והוא הרוויח את זה בזכות ניצחון בקטע ועוד שני פודיומים ומספר רב של בריחות ארוכות טווח.

מהלך הנג"ש

מרוץ נג"ש היברידי הוא מבנה בעל מסלול מישורי ברובו ומשלוב עם טיפוס משמעותי בסיום היוצר מורכבות לרוכבים ולקבוצות בבחירת הציוד בתת ענף, שהוא גם ככה התמחות והתמקצעות בפני עצמה. הזינוקים של 74 הרוכבים המדורגים הראשונים הם בהפרש של 2 דקות בין רוכב לרוכב וכל מי שמוזנק לאחריהם מזנק בהפרש של דקה וחצי, מהאחרון בדירוג למוביל הטור. בשעה 14:00 (שעון ישראל) יצא הרוכב הראשון מהרמפה בלורה והיה זה רוג׳ר קלוגה הגרמני ואחריו עוד 2 רוכבים מהקבוצה הבלגית Lotto-Soudal, ביניהם קיילב יואן הספרינטר והם בכלל ממוקדים בספרינט האחרון והיוקרתי שיתרחש מחר שאותו גם ניצח יואן בשנה שעברה.

המהלכים המנצחים

אלוף צרפת נגד-שעון הוא ראמי קאבנייה (Deceuninck-QuickStep) והוא גם הראשון לקבוע תוצאה סופר איכותית משמעותית מתחת לשעה 57:54 דקות, קאבנייה דווקא לא מחליף לאופני כביש והוא יושב על ״הכיסא החם״ של מוביל הקטע זמן ארוך מאוד – שעתיים ו-53 דקות מרשימות. ניתוח הנתונים של המאמץ שלו מראה כי רכב 45.5 קמ״ש בממוצע ב-30.3 ק״מ מהזינוק ועד בסיס העלייה ובעלייה עצמה באורך 5.9 ק״מ הוא רכב 19.4 קמ״ש ממוצע.

דויד דה לה קרוז (UAE) הוא הרוכב הבא שקובע זמן משמעותי מתחת לשעה 58:35 רק 41״ שניות אחרי קאבנייה, הוא מטפס את העלייה ב-17:40 דקות 13״ שניות מהר יותר מהצרפתי.

ווט ואן-ארט הבלגי הוא הרוכב הטוב ביותר בעולם כיום, הוא יכול לעשות הכל בצורה מעולה – ספרינטים, מרוצי קלסיקות, הובלה בקטעי הרים וגם נגד-שעון מצוין והוא 28״ שניות מהיר יותר מקאבנייה שיורד ״מהכיסא החם״, ביצוע מדהים אך האם זה יספיק לניצחון בקטע? המהירות הממוצעת של ואן-ארט היא 37.8 קמ״ש והוא מטפס את העלייה בזמן של 16:52 דקות.

טום דומולאן הסופר-דומסטיק של קבוצת יומבו-ויסמה הוא אלוף עולם נגד-שעון לשעבר והוא מוכיח שוב את היכולת הנהדרת שלו עם מקום ראשון זמני בקטע – 10 שניות מהיר מחבר קבוצתו ואן-ארט.

ריצ׳רד קראפאז לובש החולצה המנוקדת, עם הזמן הרביעי המהיר על העלייה ששווה 4 נקודות, אך עם זאת לפני פרימוז רוגליץ׳ וטאדיי פוגאצ׳ר שנראה מדהים תוך כדי הרכיבה.

פוגאצ׳ר הסלובני הצעיר קובע את הזמן הכי טוב בקטע, הוא מנצח את הקטע וכך מנצח את הטור דה פראנס עם מהפך ענק הוא עוצר את השעון על 55:55 דקות. הוא מרוויח גם את החולצה הצהובה של מוביל הטור, את הלבנה של הרוכב הצעיר המוביל והחולצה המנוקדת של המטפס הטוב ביותר.

פרימוז רוגליץ׳ עם תצוגת רכיבה בינונית ביחס לעצמו ואסון ענק עבורו ועבור הקבוצה לאחר עבודה עצומה שהם עשו לאורך הטור הנוכחי, כאשר הוא מסיים בזמן של 57:52 דקות כמעט 2 דקות אחרי יריבו הישיר וחבר ארצו פוגאצ׳ר, התוצאה של רוגליץ׳ שווה מקום חמישי בקטע. פוגאצ׳ר מוביל את הדירוג הכללי ב-59״ שניות על גבי רוגליץ׳ אל תוך היום האחרון של הטור שבו לראשונה בטור הזה ילבש צהוב וביום היחידי שזה באמת משנה.

ריצ׳י פורט (Trek-Segafredo) רוכב את עצמו לפודיום במקום השלישי בקטע ומקום שלישי בפודיום הכללי של המרוץ כאשר די מהר הוא עוקף על המסלול את מיגל אנחל-לופז (Astana) שהיה לפניו בתחילת היום אך לא רכב מספיק טוב היום ומאבד מספר מקומות בדירוג.

הרבה שאלות ותהיות יעלו לגבי הביצוע של רוגליץ׳ בקטע נג״ש שהיה אמור להיות נקודת החוזקה שלו עם יתרון יציב של כדקה אחת בתחילת היום ואולי אנחנו זכינו לראות פשוט רוכב יוצא דופן שאף אחד לא יכול לו.

ישראל סטארט-אפ ניישן

גיא ניב מזנק בשעה 14:12 שעון ישראל במדי אלוף ישראל נגד השעון, הוא הרוכב התשיעי לזנק לתחרות כאשר הוא ממוקם במקום ה-138 מתוך 146 רוכבים שנותרו בטור. ניב עוצר את השעון על 1:06 שעות והוא יזנק מחר ויירשם בדפי ההיסטוריה כרוכב הישראלי הראשון לסיים את הטור דה פראנס. נילס פוליט הגרמני הוא הרוכב הכי מהיר של הקבוצה היום מקום 28 בקטע עוצר את השעון על 1:00:59״ (שעה ושניה) 5 דקות ו-14 שניות אחרי מנצח.

"אני שמח שעשיתי זאת ואני מגיע לפריז, לא רק עבורי, בעיקר עבור ספורט האופניים הישראלי והדור הצעיר שיבוא בעקבותי", אמר ניב בסיום הנג"ש היום. "לא אכחיש שהיו לי הרבה פרפרים בבטן, אבל  רובם היו פרפרים טובים. התייחסתי לזה כגורם מדרבן. לא יכולתי להרשות לעצמי לא להגשים את החלום, לא לזרוק אך כל מה שעשיתי כאן במשך 19 ימים כה קשים". הדירקטור הספרדי אוסקר גררו שליווה אותו ברכב מאחוריו מציין כי הוא רכב נג״ש טוב בהתחשב בלחץ האדיר עליו וכשראה שגיא נחלש מעט לקראת הסיום, החל לדרבן אותו במכשיר הקשר: "ישראל כולה מאחוריך עכשיו".

המנהל הספורטיבי הראשי של הקבוצה אירק ואן-לאנקר שבעצמו סיים שמונה טורים בעבר, שיבח את גיא ניב: "זה היה טור קשה מאד והוא עבר אותו ביציבות מפתיעה מאד וכמעט בלי דרמות. הבחור פשוט מגלה התקדמות בלתי פוסקת. זה הישג גדול עבורו, הישג גדול עבור הספורט הישראלי ומקור גאווה גדול עבור כולנו. מגיע לו בענק".

גיא ניב בקטע הנג"ש היום | צילום: נועה ארנון

קלוז אפ על קטע 21 ואחרון – יום ראשון

הקטע ה-21 והאחרון של הטור יוזנק מחר, יום ראשון בשעה 16:45 (שעון ישראל), קטע סיום מסורתי ומישורי יחסית שיסתיים בשדרות הניצחון של פריז. המסלול באורך 122 ק"מ מתחיל במאנטה-לה-ג׳ולי ונגמר בשאנז אליזה, פריז (MANTES-LA-JOLIE – PARIS).

תחילת הקטע האחרון מכונה ״המצעד״ ונהוג שהמנצח בחולצה הצהובה וקבוצתו חוגגים עם כוס שמפניה בקצב נינוח בקילומטרים הראשונים של התחרות. ישנה עלייה אחת מדורגת ואחרונה בהחלט לטור הנוכחי מדורגת 4 והיא מופיעה בתחילת המסלול אחרי כ-11 ק״מ שמה ״קוט דה בולה״.

הרוכבים ייכנסו לפריז לאחר 56 ק״מ להקפות המסורתיות בשדרות הניצחון, סה״כ 8 הקפות של כ-7 ק״מ כל אחת, המירוץ צפוי להסתיים במאוץ המוני לקו הסיום כאשר האחרון לנצח בבריחה בקטע זה היה אלכסנדר ויניקורוב לפני 15 שנים.

פייבוריטים לניצחון בקטע הם ספרינטרים טהורים – סאם בנט, קיילב יואן, ווט ואן-ארט, אלכסנדר קריסטוף, סיס בול, פיטר סאגאן, אליה ויויאני ובראיין קוקארד.

תוצאות עשרת הרוכבים הראשונים בקטע 20:
1. Tadej Pogacar (Slo) UAE Team Emirates 00:55:55
2. Tom Dumoulin (Ned) Team Jumbo-Visma 00:01:21
3. Richie Porte (Aus) Trek-Segafredo 00:01:21
4. Wout van Aert (Bel) Team Jumbo-Visma 00:01:31
5. Primoz Roglic (Slo) Team Jumbo-Visma 00:01:56
6. Rémi Cavagna (Fra) Deceuninck-Quickstep 00:01:59
7. Damiano Caruso (Ita) Bahrain McLaren 00:02:29
8. David De la Cruz Melgarejo (Spa) UAE Team Emirates 00:02:40
9. Enric Mas Nicolau (Spa) Movistar Team 00:02:45
10. Rigoberto Uran (Col) EF Pro Cycling 00:02:54

עשרת הרוכבים הראשונים בדירוג הכללי GC אחרי קטע 20:
1. Tadej Pogacar (Slo) UAE Team Emirates 84:26:33
2. Primoz Roglic (Slo) Team Jumbo-Visma 00:00:59
3. Richie Porte (Aus) Trek-Segafredo 00:03:30
4. Mikel Landa Meana (Spa) Bahrain McLaren 00:05:58
5. Enric Mas Nicolau (Spa) Movistar Team 00:06:07
6. Miguel Angel Lopez Moreno (Col) Astana Pro Team 00:06:47
7. Tom Dumoulin (Ned) Team Jumbo-Visma 00:07:48
8. Rigoberto Uran (Col) EF Pro Cycling 00:08:02
9. Adam Yates (GBr) Mitchelton-Scott 00:09:25
10. Damiano Caruso (Ita) Bahrain McLaren 00:14:0

לובשי החולצות לאחר קטע 20
חולצה צהובה (מוביל הטור GC) – טאדיי פוגאצ׳ר, סלובניה (UAE)
חולצה ירוקה (המאיץ המוביל בניקוד ספרינטים) – סאם בנט, אירלנד (Deceuninck-QuickStep)
חולצה מנוקדת (המטפס המוביל בניקוד הרים) – טאדיי פוגאצ׳ר, סלובניה (UAE)
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל GC) – טאדיי פוגאצ׳ר, סלובניה (UAE)
הקבוצה המובילה בדירוג – מוביסטאר,ספרד (Movistar)
הרוכב ההתקפי ביותר בטור כולו ״סופר-קומבטיב״ – מארק הירשי (Sunweb)



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עודד מודריק הגיב:

    מהם זמני ה-"חתוך" (cut off) ומדוע נוצר חשש שלמרות שגיא ניב הגיע אל היעד בקטע ה-20 לא יוכל לזנק לקטע הסיום?

  • רון הגיב:

    כתיבה דלה. פעם היו בדוונג כותבים עם עומק

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12