זמן פציעות: מי צריך ביטוח לספורט

ספורט ופעילות גופנית תורמים וחשובים לבריאות, אך יחד עם זאת, פציעות ספורט הן סיכון שצריך לקחת בחשבון כל מי שעוסק בפעילות ספורטיבית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Male runner tripping over

ספורט הוא דרך חיים, כך יספר לכם כל אדם שנדבק ב"מחלה" הבריאה ביותר שקיימת. פעילות גופנית יכולה לתרום, בין היתר, לשמירה על משקל גוף בריא, צפיפות עצם גבוהה, כוח שריר, גמישות, חיזוק המערכת החיסונית, הפחתת ומניעת דיכאון וכמובן, שיפור המראה והביטחון העצמי. עם זאת, פציעות ספורט הן סיכון שצריך לקחת בחשבון כל מי שעוסק בפעילות ספורטיבית. אנחנו לא מדברים רק על אלה שעוסקים בקרבות "בושידו" או שחקני פוטבול חובבים. אפילו בענפים עדינים כמו יוגה, פלדנקרייז ושחייה, קיים סיכון מסוים להיפצע – ואם קיים סיכוי להיפצע, חשוב לבדוק האם יש אפשרות לבטח את עצמך למקרה שתושבת למשך תקופה ארוכה.

עומס רב אשר גורם לתהליכים דלקתיים כרוניים בגידים | צילום: thinkstock

כמה נפצעים בשנה?

בתחום רפואת האורתופדיה נהוג לחלק פציעות ספורט לשני סוגים: פציעות שמתרחשות כתוצאה משימוש יתר של הגוף, ופציעות חדות, אקוטיות, שנגרמות כתוצאה מחבלה כלשהי במהלך האימון או הפעילות עצמה. פציעות ספורט הן נושא שנחקר על ידי אלפי חוקרים ברחבי העולם ומוקדשים לו אלפי מאמרים רפואיים, ירחונים מקצועיים ואתרי אינטרנט. עם זאת, כמות פציעות הספורט המדווחת במקורות המידע בשנים האחרונות בישראל, אינה תואמת את המציאות, בעיקר כי חלקן נרשמות באופן רשמי רק אם הנפגע סיים את הפעילות בחדר המיון של בית החולים הקרוב.

לקבלת הצעה לביטוח אקטיבי – היכנסו

הירחון האמריקאי לפציעות ספורט העריך בעבר שכ-65% מהאנשים העוסקים בספורט הריצה וכ-21% מהמשתתפים בספורט ההליכה נפצעים מדי שנה. נתונים סטטיסטיים נוספים מגיעים מתחום האופניים, על פי הירחון מספר הפציעות הכולל עמד בשנת 2006 על כ-490 אלף שכללו: רגליים לכודות, פציעות ראש מנפילה והחלקה בעת נשיאת האופניים, התנגשות עם מכוניות ועוד. בתחום השחייה, מספר הפציעות הכולל עמד על 164 אלף, שכללו פגיעות רגליים כתוצאה מהחלקה ופציעות ראש מחבטת הראש בקרקעית הבריכה. זאת ועוד, פציעות יכולות להיגרם לא רק מחבלות חיצוניות כמו החלקות ונפילות. כל ספורטאי חשוף לפגיעות כתוצאה מעומסי יתר של הגוף, ופציעות הספורט הנפוצות ביותר הן שברי מאמץ ודלקות כרוניות בגידים.

פציעות ספורט, נפילה מאוניים

אי אפשר לדעת איך תגמר הרכיבה שלכם | צילום: thinkstock

פציעות ספורט עלולות להיות בלתי הפיכות

בגוף האדם, השרירים משמשים כבולמי זעזועים וכאשר השרירים אינם מפותחים או לא מפותחים נכון, כל העומס נופל על העצם שמגיעה לאי ספיקה ונשברת. אם יש לכם מזל וביקרתם אצל רופא מומחה בתחום, תקבלו אבחון בשלב מוקדם ותבריאו תוך שבועיים. אם השבר מוגמר והדלקת חריפה, תצטרכו חודשיים וחצי עד שלושה חודשים להחלמה מלאה. פציעה נפוצה נוספת היא דלקת כרונית בגידים והיא מאפיינת בעיקר שחיינים, אצלם רואים את זה בעיקר בגידי הכתף. הפגיעות הללו נגרמות כתוצאה מצורת שחייה לא נכונה או עומס רב אשר גורם לתהליכים דלקתיים כרוניים בגידים שעלולים להתפתח לקרעים.

הכאב המופק מדלקת גידים מופיע בדרך כלל מחוץ למפרק עצמו, וברוב המקרים מופיע רק בתנועה אקטיבית של המפרק. האזורים השכיחים ביותר בהם מופיעה דלקת גידים הם הגפיים, מפרק הכתף, המרפק, פרק כף היד, הברך וכף הרגל. קיימים מקרים חריגים בהם דלקת גידים מסתבכת וגורמת לקרע בגיד, ובמקרים אלה יש לעבור טיפול כירורגי שההחלמה ממנו עלולה להימשך זמן רב. לכן גם במקרים אלו, חשוב לאבחן את המחלה מוקדם ככל שניתן.

בקיצור, פציעות במהלך פעילות ספורטיבית, גם אם נקטתם בכל אמצעי הזהירות הדרושים, עלולות להיות בלתי הפיכות, לגרום לנכות זמנית ולהוצאות רפואיות גבוהות. כמו שאתם עושים בדיקה ארגומטריה לפני מאמץ או בודקים את תקינות האופניים לפני כל רכיבה ואם נעלי הריצה שלכם טובות ותקינות לפני יציאה לטריאתלון, כל אדם צריך לבדוק שיש לו ביטוח אשר ייתן לו מענה גם אם הוא נפצע ומושבת מעבודה ונותר ללא הכנסה או נדרש להוציא אלפי שקלים על טיפולים.

לקבלת הצעה לביטוח אקטיבי – היכנסו

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", יוגי ברה, המנג'ר האגדי של הניו יורק ינקיס



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='11'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
01:41

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.