השילוש הקדוש: מדוע אתם חייבים לעשות שלשה בישראמן?

השלשות הפכו ללהיט של התחרות הכי קשה בארץ והן מתאימות לכל סוגי ספורטאי הסבולת, לכל מטרה ואפילו לשילובים שאנשים מעולם לא היו חולמים עליהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחד הדברים שגורמים לכל מי שצופה מהצד בישראמן ליהנות כל כך הוא הדיסוננס שעובר בראש. מצד אחד, הוא לא מקנא במתחרה שרץ לידו והוא כל כך סובל בשלבים האחרונים של התחרות. מצד שני, הוא כל כך היה רוצה לטעום מתחושת הסיפוק ולנשום מאווירת התחרות כפי שהיא מורגשת מבפנים.

להרשמה לשלשות לחצו כאן | צילום: That camera man

עוד כתבות לקראת ישראמן
מדוע הפודיום בקטגוריות הגיל בישראמן מושך אליו מתחרים רבים?
האם יש צורך לקיים מחנה אימונים לקראת ישראמן? 
איך משלבים את האימונים לישראמן בחיי היומיום?

בדיוק בשביל זה המציאו את תחרות השלשות, שהיא ללא ספק הלהיט הגדול של ישראמן. היא פותחת את הדלת בפני כל כך הרבה מתחרים, שבסיטואציה אחרת היו מגיעים לאילת רק כדי לעודד או לא מגיעים בכלל: אנשי ברזל שמתכוננים לתחרויות אחרות, מרתוניסטים שמחפשים אתגר שונה, מרתוניסטים שעשו מרתון ומגיעים לחצי המרחק בשביל האווירה, שחייני מים פתוחים שהם בכלל קהילה בפני עצמם, רוכבי אופניים מקצועיים שביום-יום רחוקים מעולם הטריאתלון, ספורטאים חובבנים בראשית דרכם ששמעו שבכל סוף ינואר קורה באילת משהו ממש מיוחד.

תחרות השלשות בישראמן מעניקה לתחרות גוון נוסף של מתחרים שטובים בענף ספורט מסוים ויורדים עד אילת לתת את כל מה שיש להם על המסלול המורכב הזה. לכן ניתן לראות בתחרות ספורטאי מקצועיים שהחליטו לנסות את ההרפתקה הזו. וזה מה שיפה בתחרות השלשות, היא תמיד תהיה מיוחדת, ולמען האמת אפילו ספורטאים שרגילים להתחרות מדי שנה במקצה אישי (חצי ישראמן או מלא) פוזלים מדי פעם לשלשות כי בא להם לבדוק כמה מהר הם יוכלו לעשות את מסלול הרכיבה, אם רק יתמקדו בו או לרוץ את מסלול המרתון המפרך הזה שבכל פעם מפתיע מחדש גם את הרצים המנוסים מאוד. כמובן שאפשר לעשות את שלשה בתחרות בהרכב של שניים, כאשר מתחרה אחד למעשה עושה שני קטעים מתוך השלושה.

מסלולים לא שגרתיים לשלשות

אבל נראה שמה שמושך יותר מהכל את מתחרי השלשות הוא ההזדמנות הנדירה לעשות משהו קבוצתי בתחום ספורט הסבולת. אם תשאלו למשל את האולטראיסט אריאל רוזנפלד, מאמן הריצה של ZONE 3, הוא מסביר שזו אחת ההזדמנויות היחידות לאחד את כל המועדון הזה שיש בו גם רצים וגם טריאתלטים. "בגלל שזה אירוע מרכזי של הקבוצה, אנחנו יכולים להיות כולנו יחד למשך שלושה ימים וזה חשוב מבחינה חברתית. חוץ מזה, מדובר באירוע מאוד מרשים ומיוחד עבור מי שחי את ספורט הסבולת. זה אירוע שממש כיף לראות אותו ואין דרך טובה יותר מאשר לראות אותו מבפנים. חוץ מזה מסלול המרתון הוא לא שגרתי, ובתור רץ אולטרה שמחפש מסלולים מיוחדים זה מאוד מתאים לי. מדובר בריצה לא סטנדרטית ויש המון רצים חזקים שהיכולת שלהם לא באה לידי ביטוי במרתון הזה".

חוץ מזה רוזנפלד היה בעבר גם חלק מהשלשה המנצחת במרחק המלא בישראמן, כך שאפשר להגיד שהוא מכיר מקרוב את כל היתרונות של תחרות השלשות. "אין ספק שלחלוק את הניצחון עם אחרים זה נהדר. אני אוהב אירועים קבוצתיים במיוחד אם אתה חולק אותם עם אנשים שהם משמעותיים עבורך. זה כמו מרוץ שליחים וזה משהו די שונה ודי לא קיים". באופן קבוע ניתן למצוא בתחרות השלשות של ישראמן שחיינים מנבחרת ישראל במים פתוחים, רוכבים מקצוענים מ"סייקלינג אקדמי", מרתוניסטים בכירים שבדרך כלל מגיעים לרוץ חצי מרתון, ואת רצי האולטרה הטובים בארץ שמגיעים לרוץ 42.2 קילומטר.

השלשות (והזוגות) האפשריות בישראמן

שלשות: ניתן להרכיב שלשות של גברים בלבד, שלשות נשים בלבד ושלשות מעורבות של גברי ונשים יחדדיו.
גיל שלשה מצטבר – עד 139 שנה
גיל שלשה מצטבר – 140 שנה ומעלה

שלשה משפחתית: זוהי קטגוריה ללא מגבלות גיל ומין. בני אותה משפחה ייחשבו – הורים, ילדים, נכדים ומחותנים של כל אלו.

זוגות: קטגוריה ללא מגבלות גיל ומין – משתתף אחד מבצע שני חלקים מתוך השלושה.

להרשמה לישראמן לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג