המכשירים המומלצים ביותר לאימוני כוח וחיזוק עבור רצים

מניעת פציעות וחיזוק השרירים - החשיבות שבשילוב אימוני כוח והתנגדות. כך תעשו את זה נכון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הכניסו אימוני התנגדות לתוכנית שלכם

ריצה היא אחד מתחומי הספורט הפופולריים ביותר בעולם ובישראל בפרט, אך היא גם עלולה להוביל לפציעות אם לא מחזקים את השרירים הנכונים. מכיוון שהריצה הינה ספורט מונוטוני מאוד, החזרתיות שבאותה התנועה, באותו הכיוון, לאורך זמן, יכולה ליצור חוסר איזון בין שרירים שונים בגוף. אימוני חיזוק וכוח חשובים במיוחד ולאימונים אלה, הכוללים גם אימוני התנגדות, יש משמעות עצומה, הן במניעת פציעות והן לשיפור הישגי הריצה. אימונים אלו, אינם "מנפחים" רצים ולא יגרמו להעלאת מסת השריר בצורה קיצונית זאת מכיוון שהם דורשים אנרגיה גבוהה במיוחד ולכן עיקרם הוא שיפור יעילות הרצים ותמיכה במערכות הגוף, כמו גם פיזור העומס המופעל עליו בשעת מאמץ.

אף על פי שלרצים רבים יש נטייה להאמין שהאימונים הטובים ביותר מתבצעים בתנאי שטח, ישנם יתרונות רבים לאימון וחיזוק שרירי הגוף בעזרת מכשירים. בעזרת רוב המכשירים ניתן להשיג לפחות אחד מיעדי האימון, אך ישנם מכשירים המתאימים במיוחד למי ששואפים לשפר את יכולותיהם בריצה.

מכשיר ה"בלט סקוואט" של המותג ATX מבית סלע פיטנס

מכשיר נוח וקל לשימוש השומר על בטיחות המשתמש. עובד על מספר רב של שרירים, למגוון רחב של תרגילים. ניתן לבצע אימון שלם במכשיר אחד! תנועה אחת משתפת מספר שרירים בכל חלקי הגוף; פלג הגוף העליון המגן על חוליות הגב וביכולתו להפחית כאבים בגב, שרירי הליבה המגנים על השלד ותיחזוקו ופלג הגוף התחתון (רגליים וישבן) לחיזוק ומיצוק השרירים בתנועה היומיומית. מכשיר הבלט סקוואט נותן יתרון ייחודי ומאפשר לבצע את התרגיל בצורה טובה תוך שמירה על טכניקה ברמה גבוהה.

רומן טורצקי, מאמן כושר והבעלים של Turetsky Studio באשדוד
לחשבון האינסטגרם של רומן טורצקי


רומן טורצקי – מאמן כושר והבעלים של Turetsky Studio באשדוד

מכשיר סמית' מאשין עם נעילה אוטומטית של המותג XPT מבית סלע פיטנס

אימוני התנגדות חשובים לשילוב בתוכנית של אימוני ריצה. בעזרת המכשיר הייחודי של חברת XPT (שהומצא ע"י שחקן NFL), עם הנעילה האוטומטית של המוט, יש ביטחון בהעמסת משקלים ואין חשש מנקודת ה"כשל". המוט יכול לנוע בכל הכיוונים ומאפשר טווח רחב של תנועות, גם מהירות כמו סנאצ'ים וקליינים, וביצוע תרגילים מגוונים לכל העוסקים גם בהרמת משקולות, קרוספיט ואימונים פונקציונאליים. המכשיר מיובא בלעדית ע"י חברת סלע פיטנס.

שליו ברוש, מאמן ריצה וספורטתרפיסט
לחשבון האינסטגרם של שליו ברוש


הסרטון באדיבות שליו ברוש, מאמן ריצה וספורטתרפיסט

מכשיר הפנדולום סקוואט של המותג ATLANTIS מבית סלע פיטנס

בטוח יותר לביצוע גם ללא "השגחת מאמן" לעומת, תרגילי הסקוואט החופשיים למיניהם. במכשיר הפנדולום תבנית התנועה מובנית וקבועה, הכניסה והיציאה לסט נוחים מאוד ובטיחותיים ביותר. ניתן להגיע עם המכשיר ל"כשל" אמיתי/ רמת מאמץ גבוהה ללא סיכון בטיחותי, מכיוון שנח מאוד לעצור את הסט בכל רגע נתון. עם מכשיר הפנדולום נוכל למקד את שרירי המטרה שלנו בפלג גוף התחתון בהתאם למיקום כפות הרגליים על המשטח וניתן להגיע לטווח תנועה מלא בזכות הצורה האידיאלית שבה הוא בנוי."

ארז בן יעקב, ייעוץ אימונים ותזונה, PROGRESS
לחשבון האינסטגרם של ארז בן יעקב


ארז בן יעקב, בעל חברת ייעוץ תזונה ואימונים PROGRESS

מכשיר הסמית' מאשין בשילוב פולי עליון ותחתון של המותג ATX מבית סלע פיטנס

למרות שהמכשיר הוא מאוד ורסטילי ומציע מגוון רחב של פונקציות, בהן כלוב חופשי, סמית׳ משין ופולי עליון תחתון – ניתן להגיד בביטחון מלא שהוא שומר על איכות גבוהה מאוד בכל אחת מהפונקציות שהוא מציע. מומלץ בחום.

אמנון וידיסלבסקי. מאמן אישי ובעלים של סטודיו לאימונים אישיים GYMax בתל אביב. יועץ מקצועי בתחום הכושר לחברת Fitness 22
לחשבון האינסטגרם של אמנון


אמנון וידיסלבסקי- מאמן אישי ובעלים של סטודיו לאימונים אישיים GYMax בתל אביב

מכשיר ה-REVERSE HYPEREXTENSION של המותג ATLANTIS מבית סלע פיטנס

חלק מקבוצות השרירים שעובדים עליהם בצורה החזקה ביותר גם באימוני ריצה וגם באימוני התנגדות, הם שרירי הישבן. במכשיר של המותג אטלנטיס אפשר לבצע את התרגיל, במשקלים שונים, בשתי רגליים ביחד או רגל- רגל. המכשיר נוח ויעיל בתרגילים מסוג זה.

שליו ברוש – מאמן ריצה וספורטתרפיסט
לחשבון האינסטגרם של שליו ברוש


הסרטון באדיבות שליו ברוש – מאמן ריצה וספורטתרפיסט

ספסל רומי של המותג ATX מבית סלע פיטנס

תרגיל פשיטת ירך בספסל רומי, הוא תרגיל מעולה לחיזוק שרירי השרשרת האחורית שכוללים את זוקפי הגב, ישבן והירך האחורית (המסטרינג). זה תרגיל חשוב ליצירת איזון נכון בין שרירי הארבע ראשי לשריר ההמסטרינג, מה שיכול להפחית את הסיכוי לפציעות ובנוסף לשפר את היציבה והחזקת הגב במהלך הריצה. בנוסף, פיתוח הכוח של שרירי פושטי מאוד חשוב לרצים ולספרינטרים במיוחד. כמה דגשים לתרגיל:

1. מקמו את הכרית בדיוק מתחת לבטן או לעצמות הקדמיות שמתחת לבטן.

2. שמרו על מנח גב ניטרלי לכל אורך התרגיל

3. בצעו את התנועה באמצעות האגן (לא ע"י כיפוף הגב)

4. רדו עד למתיחה מקסימלית של הירך האחורית/המסטרינג

5. עלו עד כיווץ מלא של הישבן תוך הקפדה על ברכיים ישרות לגמרי וגב ניטרלי (שימו לב לא להקשית את הגב למעלה)

שיראל צדיק – מייסד STRONGFIT ומאמן ראשי
לחשבון האינסטגרם של שיראל צדיק

הסרטון באדיבות שיראל צדיק – מייסד STRONGFIT ומאמן ראשי


הכתבה בשיתוף סלע פיטנס



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג