הדבר הבא בעולם תוספי התזונה לספורטאים

לפני מספר שנים היתה למאמן הטריאתלון ליאור זך-מאור תחושת חולשה שנבעה כנראה משילוב של עומס פיזיולוגי ומנטלי, ובחיפוש אחר פתרון לבעיה הוא קיבל עזרה מכיוון שהפתיע אותו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ליאור זך-מאור בקטע הרכיבה בישראמן | צילום: צלמי שוונג

הפודקאסט של שוונג עם מאמן הטריאתלון ליאור זך-מאור


כמו בהרבה מקרים הסיפור שלי עם "ברא צמחים" באופן כללי וספציפית עם הפורמולות המותאמות אישית ובהמשך "ברא פיק", מתחיל במקרה אישי. 2013 הייתה השנה הכי טובה שלי עד היום כספורטאי סבולת הישגי עם ניצחון בחצי ישראמן, ניצחון בישראמן צפון, פודיום באליפות אירופה באיש ברזל והשתתפות באליפות העולם בהוואי. מה אפשר לבקש יותר?

גם השנה שאחריה הייתה טובה למדי והצלחתי לשמור על המומנטום. כושר טוב ותחרויות טובות בריצה, טריאתלון, ואפיק ישראל. אבל אז הגיעה הדעיכה וכמו בכדור שלג קלאסי בהדרגה הגוף שלי די קרס. כנראה שילוב של עומס פיזיולוגי ומנטלי-סטרס ממקורות כאלה ואחרים. "חלושס", תחושה גרועה ורעה, עוד יום, עוד שבוע, עוד חודש. וכשספורטאי הישגי מרגיש גרוע פיזיולוגית ולא מצליח להתאמן ולהתחרות כבעבר מהר מאוד גם מצב הרוח מושפע. על פני השטח איכשהו תפקדתי סביר אבל עמוק בפנים הרגשתי די נורא.

באופן טבעי הלכתי לחפש את הסיבה. בדיקות דם, מומחה להמטולוגיה, גסטרו, אנדוקרינולוגיה, אצל מי לא הייתי ומה לא בדקתי. "מחלת הנשיקה" הייתה האבחון היחיד שקיבלתי. אבל מחלת הנשיקה מבחינתי זה כמעט כמו תיקיית "שונות" על המחשב. זה לא מספיק מדויק וספציפי. מה התרופה? הטיפול? אני אדם פרגמטי ופרקטי בהוויה שלי. משהו נשבר אז מתקנים. גם אם זה מצריך ניתוח ושיקום ארוך.

הלכתי לחפש אפיקים אחרים

בשלב מסוים הרמתי ידיים ממה שהרפואה הקלאסית ידעה להציע לי והלכתי לחפש אפיקים אחרים. הגעתי למישהו שנחשב כנראה לאחד הטובים בארץ ברפואה סינית וסיפרתי לו את הסיפור. הוא בדק, איבחן, טיפל בי בשיאצו ודיקור ואז מילמל משהו על פורמולת צמחים שתחזק אותי ושלח אותי ליקנעם לאסוף אותה. שתיתי את הפורמולה באדיקות ותוך מספר ימים התחלתי להרגיש יותר טוב. שמחתי מאוד, החיוך חזר אליי, אבל אני מודה שהיה בזה גם משהו קצת "מרגיז" – איך זה יכול להיות שכמה מיליליטרים של פורמולה עם שמות מוזרים כמו ויתניה משכרת עושה לי כאלה פלאים? ולמה לא הלכתי אליו כבר לפני מספר חודשים? למה חיכיתי?

חלפו עוד מספר שבועות, המשכתי ללכת לטיפולים באדיקות, לקחת את הפורמולה, ובהדרגה חזרתי לעצמי. בשלב מסוים המטפל הודיע לי שאין צורך לחדש את מלאי הפורמולה ולהמשיך לקחת אותה ואני זוכר שממש נבהלתי וחששתי שהכל יחזור. אבל זה לא קרה. אחרי שנתיים קשות חזרתי להיות הבן אדם והספורטאי שהייתי לפני התקופה הרעה. איזה כיף. לפעמים צריך להרגיש ממש גרוע בכדי להעריך כמה אושר זה פשוט להרגיש שוב טוב.

ליאור זך-מאור בתחרות הישראמן | צילום: צלמי שוונג

על חברת ברא צמחים שמעתי עוד לפני המקרה שלי, אבל כמובן שאחריו התחלתי לעקוב יותר מקרוב אחרי ההתפתחות שלה ולהשתמש במוצרי "המדף" שהם פיתחו לאורך השנים. הכרתי את שרון קוצר ההרבליסט הקליני שהתחיל הכל בעשר אצבעותיו ואת גיל המנכ"ל ובשלב כלשהו הבשיל הרגע ונוצר בינינו שיתוף פעולה. באחד הימים זומנתי לפגישה ביחד עם עוד מספר אנשים וכששמעתי משרון על הרעיון החדש שלימים הבשיל לכדי BARA Peak נזכרתי בניסיון האישי שלי עם "תוספי תזונה" מותאמים אישית ושמחתי מאוד.

מי לא רוצה לחיות טוב יותר?

הרעיון הבסיסי הוא מאוד פשוט ואפשר די בקלות להדגים אותו עליי, אם שילוב של פורמולה מסוימת ומספר תוספי "מדף" יכול לחזק אותי כשאני במצב גרוע, אולי שילוב כזה או מעט שונה יכול לשפר את בריאותי, איכות חיי, ואת הביצועים הספורטיביים שלי, גם כשלכאורה הכל תקין ואין בעיה אקוטית או כרונית חריפה? הרי לכל אחד מאיתנו יש כל מני בעיות "קטנות" שלמדנו לחיות איתן, כאבים, וקשיים כאלה ואחרים. אצל אחד זה בעיות שינה, אצל אחד זה ענייני בטן, אצל אחד זה רגישויות כאלו ואחרות, וכדומה.

מה אם היינו יכולים לאבחן את האדם דרך בדיקה פיזיולוגית ותשאול, לבנות לו תוכנית מותאמת אישית הכוללת פורמולה ייחודית עבורו Custom made עם שילוב של תוספי מדף רלוונטיים כאלה ואחרים, אולי היינו יכולים לשפר את איכות חייו, בריאותו, ובאופן עקיף וישיר להפוך אותו לספורטאי טוב יותר? מטורף חשבתי לעצמי. איך לא עשו את זה קודם. הרי יש אין סוף מוצרים ושירותים "תפורים למידותיו" של הלקוח, למה לא עושים את זה גם עם תוספי תזונה? ולמה תמיד מחכים שלמישהו תהיה בעיה חריפה. למה לטפל בבעיה אם אפשר אולי בכלל למנוע אותה?

אחרי מספר חודשים כששרון חיפש נסיינים לפיילוט קל מאוד היה לגייס אותם. הרי מי לא רוצה לחיות טוב יותר? להרגיש טוב יותר בשוטף, באימונים, ואולי הכי חשוב בתחרויות. לפעמים אם רק היו גורמים לך לישון טוב יותר היית יכול להתאושש טוב יותר, להתאמן יותר ולספוג עומס, ולהגיע ליכולות גבוהות יותר כספורטאי. אם רק היית מצליח להיפטר מהרגישות שלך למשהו או להרגיע את הסטרס לפני כל תחרות הכל היה נראה אחרת מבחינתך. לא תמיד רק דברים ישירים משפרים ביצועים ספורטיביים. למעשה במרבית המקרים הפחתה וניהול של "רעשי רקע" פיזיולוגיים ומנטלים מייצרת מצע "שקט" וזה כל מה שנדרש בכדי לראות קפיצה ביכולות של הספורטאי. אם אתה לא ישן טוב, המזון לא מתעכל טוב, או שיש "רעש" כלשהו במערכת לא יעזור איך וכמה תתאמן. זה לא יוביל לתוצאות הרצויות.

בשורה התחתונה דרך תמיכה בצרכי הגוף המאתגרים של הספורטאי, תוכנית "ברא פיק" יכולה לסייע לספורטאים למצות את הפוטנציאל שלהם. השילוב של צמחי מרפא, התאמה אישית של תוספי תזונה, והמלצות תזונתיות יכול לעשות הבדל ענק. לדעתי האישית זה העתיד של התחום הזה. אבחון, התאמה אישית, מעקב וליווי, "תיקונים" והתאמות של תוכנית הצמחים והתוספים תוך כדי תנועה בהתאם לעומסים שהספורטאי נמצא בהם והפידבק ממנו. ככה זה הולך להראות מעכשיו. למעשה, מבחינתי ומבחינת עוד כמה ספורטאי סבולת ישראלים זה כבר נראה ככה והתוצאות בהתאם.

 


 

הכתבה בשיתוף ברא צמחים





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג