גם את יכולה: כל מה שאת צריכה לדעת על טריאתלון נשים

נפתחה ההרשמה לטריאתלון נשים, אירוע הדגל המאגד את כל הנשים החזקות בישראל וזה בדיוק הזמן לספר לכם מהו טריאתלון נשים, מדוע הוא כל כך מיוחד ומה חדש השנה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

טריאתלון נשים שיתקיים השנה ב-1 ביוני יאפשר לנשים רבות להיכנס לעולם ספורט הסבולת ומהווה עבורן קרש קפיצה ישירות למים הקרירים בחוף אכדיה דרום והזדמנות נהדרת ומאתגרת לטעום ולהתאהב בעולם הטריאתלון. לא סתם מושכת התחרות מדי שנה מאות ספורטאיות חדשות (לצד ותיקות) שרובן מתנסות לראשונה בחוויית הטריאתלון וכל זאת תחת מעטפת מפרגנת ותומכת שקוראת לך: רק בואי לשחות, לרכוב ולרוץ, אנחנו נדאג לכל היתר.

תחרות טריאתלון מורכבת משלושה ענפי ספורט שונים | צילום: ניר עמוס

עוד כתבות בנושא
הנשים המרגשות, המעצימות והמחזקות של טריאתלון נשים
11 טיפים לשחייה בים שאת חייבת לדעת
לאיזה ציוד זקוקה הטריאתלטית המתחילה?

טריאתלון הנשים על שם תמר וסוזי דבוסקין ז"ל, נולד לפני 26 שנה בעקבות מותה הטראגי של תמר בשנת 1996, כאשר רכב פגע בה במהלך אימון אופניים. תמר אהבה טריאתלון והצליחה לסחוף אחריה את אמה, סוזי ויחד הן השתתפו בשני הטריאתלונים הראשונים לנשים. לאחר מותה, טריאתלון הנשים הנציח את שמה.

אז מה זה בעצם טריאתלון?

על קצה המזלג טריאתלון הוא תחרות המורכבת משלושה ענפי ספורט שונים, שחייה, רכיבה על אופניים וריצה. בטריאתלון נשים, בניגוד לתחרויות טריאתלון רגילות, קיימת אפשרות להירשם למקצה עממי בו המרחקים קצרים המאפשרים טעימה מכל הטוב שיש לענף הטריאתלון להציע.

מקצה עממי

במקצה זה השחייה מתקיימת במים יחסית רדודים ובתוך מפרץ מוגן מפני גלים, המעניק את התחושה הטובה ביותר לתנאי שחייה מושלמים. מרחק השחייה הוא 500 מ' בחוף אכדיה דרום ואת השוחות ילוו כל העת שחיינים מיומנים מקבוצת "עולם המים" שישגיחו וידאגו לכל דבר ועניין. המשתתפות יכולות לשחות שחיית חזה או חתירה, אך מה שחשוב הוא שכל אחת תשחה בסגנון שנוח לה. לאחר מקטע השחייה עוברות הנשים לשטח ההחלפה ושם הן עולות על האופניים למקצה הרכיבה באורך 10 ק"מ על כביש נוח וסגור לתנועה.

אתן בוחרות באיזה סגנון שחייה לשחות | צילום: ניר עמוס

בניגוד לתחרויות טריאתלון רגילות, בטריאתלון זה הנשים יכולות להתחרות עם אופני הרים במידה ואין לך אופני כביש בנמצא. בסיום קטע הרכיבה חוזרות הנשים לשטח ההחלפה, מניחות את האופניים ויוצאות לריצה באורך 2.5 ק"מ שבסופה מגיעות אל שער הסיום.

מקצה ספרינט

מקצה זה יועד לנשים קצת יותר מנוסות או נשים שנמצאות בכושר ורוצות לאתגר את עצמן בחוויה מהנה ושונה. את לא חייבת לדעת לשחות מעולה או להיות הרוכבת הכי טובה בעולם, אבל כן חשוב להתאמן על המרחקים ועל השילוב שלהם יחד. בטריאתלון למרחק ספרינט המתחרות שוחות 750 מטר בחוף אכדיה דרום ולאחר שהיציאה מהמים רצים אל שטח ההחלפה, עולים על האופניים למקצה באורך 20 ק"מ. בסופו אתן תעברו לקטע הריצה שהוא הקטע האחרון באורך 5 ק"מ.

כמו בכל שנה, גם השנה יתקיימו אימונים פתוחים שיפורסמו באתר התחרות ובעמוד הפייסבוק. כמו כן, יינתן תדריך למתחרות יום לפני התחרות וזאת על מנת לאפשר לנשים להכיר את המסלול ואת שטח ההחלפה בצורה הטובה ביותר.

להרשמה לתחרות לחצי כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג