גיא כהן ששחה 70 ק"מ ברציפות במשך 24 שעות: "לא שיערתי שזה יהיה כל כך עצמתי"

שבוע לאחר שזינק לאתגר המטורף שכלל יממה שלמה של שחייה רצופה, גיא כהן כבר מתכנן את אימון השחייה הבא שלו. בראיון בשוונג הוא מספר על תהליך ההכנה שקדם לשיא הישראלי שקבע, מה קרה לו פיזיולוגית בסוף המשחה והאתגר הבא שלו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ביום שישי הקרוב, שבוע לאחר שיצא מהמים לאחר 24 שעות של שחייה רצופה, גיא כהן מתכוון לחזור לטבילה קטנה בים שהוא כל כך אוהב. "אשתי השביעה אותי להפסיק עם הדברים האלה, אז אמרתי אני אפסיק והוספתי בעדינות 'עד לפעם הבאה'".

גיא כהן צילום תומר אבני

כבר מתגעגע לים. גיא כהן | צילום: תומר אבני

עוד כתבות בנושא
גיא כהן ספורטאי השבוע של שוונג לקראת המשחה
סיכום משחה כף כרמל והשיא הישראלי שגיא כהן קבע
בלוג חי 24 שעות בעקבות השחיין גיא כהן במשחה 70 ק"מ

שריפה של כ-13 אלף קלוריות 

ביום שישי שעבר גיא כהן הדהים לא רק את מי ששמע על ההישג המטורף שלו, והיו הרבה כאלה. הוא הדהים גם את קהילת שחייני המים הפתוחים, שרגילה מדי פעם לחוות את ה"שיגעונות" של כמה מחבריה. כבר ראינו הרבה דברים מטורפים בארץ, אבל עדיין לא ראינו שחיין ששחה במשך יממה שלמה וצלח מרחק של לא פחות מ-70 קילומטרים ועוד 576 מטרים ליתר דיוק. זה אומר שהוא שחה בקצב של 2:04 דקות ל-100 מטר, ביצע בממוצע 33 תנועות לדקה ושרף בסך הכל קרוב ל-13 אלף קלוריות כשהוא דואג להחזיר לעצמו במזון 300 קלוריות בכל שעה במשחה.

יוטיוב | סיום המשחה ומלים ראשונות של גיא כהן

גיא כהן גדל כשחיין, אבל הוא לא נראה כמו ספורטאי-על, הוא גם לא יסיים בין הראשונים בתחרויות המים הפתוחים או באולטרה מרתונים בהם השתתף. מצד שני, מי שמצליח לעמוד באתגר כל כך קשה עשוי מזן מיוחד, ויש לו חוסן מנטלי שאין להרבה אנשים. זה לא היה האתגר המטורף הראשון של גיא כהן. לפני כן הוא השתתף במרוץ אולטרה מרתון של 250 קילומטרים במדגסקר אותו סיקרנו בשוונג ואליו התאמן בתנאים קשים שכללו הרבה ריצות במזג אוויר חם במיוחד. הפעם, הוא היה צריך להכין את עצמו למה שקורה אחרי ששוחים יום שלם בים התיכון ונכנסים ללילה.

"אחרי 2-3 שעות בתוך הלילה מתחיל להיות מאוד קר", מסביר גיא כהן: "כשעושים הפסקה של דקה או שתיים ממש מתחילים לרעוד. צריך לזכור שהחלטתי לעשות את זה לפי 'חוקי התעלה' וזה אומר רק עם בגד ים. אז פשוט לא עוצרים וממשיכים לשחות, בגלל שאיבדתי תחושה בפה ויתרתי על שתיית תה חם כי פחדתי מזה. בשביל זה התאמנתי מחודש ינואר כמעט תמיד בים, גם כשהיו 3 מעלות בחוץ, ללא חליפה".

גיא כהן במשחה 24 שעות בלילה

אי אפשר שלא לרעוד בהפסקות בלילה. גיא כהן (מימין) | צילום: נתנאל אייזיק, דוברות בית חולים רמב"ם

האימונים של גיא כהן לקראת האתגר הזה כללו 16-20 שעות, שזה אומר שעתיים כל יום ועוד שני אימונים ארוכים לקראת סוף השבוע, שהקצר מביניהם הוא של כשש שעות. "מבחינת הקילומטראז' זה היה בין 40-50 עד 60-70 קילומטר בשבוע. היו באמצע איזה שתי התקררויות כולל במועד המקורי של האתגר שתוכנן בכלל לשבוע לפני ונדחה בגלל מצב הים. היו גם כמה פציעות שבעקבותיהן עשיתי התאמות לסגנון השחייה שלי בעזרת אורי סלע כדי להוריד עומס מהכתף. אבל בסופו של דבר תקופת האימונים עברה בסדר". וגם בשבוע שאחרי, גיא כהן מרגיש שהוא כבר חזר לעצמו, מה שבכלל לא מובן מאליו. "אין נזקים, ההתאוששות היתה מהירה יחסית. מנגנון השינה השתבש כמו ג'ט לג ולקח זמן לחזור לעצמי ולהצליח לישון. באותו יום, שעה וחצי לאחר היציאה מהמים התעלפתי וגם זו תופעה שמוכרת מתחום האולטרה כי לגוף יש מנגנוני הגנה ובאיזשהו שלב כשהוא מבין שהעסק הסתיים הוא מתחיל לכבות את השאלטרים".

גיא כהן אחרי משחה 24 שעות

שעה וחצי אחרי סוף המשחה, הגוף כיבה את השאלטרים. גיא כהן ברגע היציאה מהמים | צילום: ניר עמוס

על החשיפה וההישגים של המשחה עצמו שהיה חלק מגיוס תרומות למעבדה לחקר דום לב בבית החולים רמב"ם בחיפה, גיא כהן מברך. בתו נטע נפטרה כתוצאה מדום לב פתאומי ביומה הראשון בכתה א', ומבחינתו השילוב של סיום האתגר שלו עם משחה כף כרמל שהוקדש למטרה הזאת היה מרגש מאוד, מה גם שרבים מהשחיינים בכף כרמל בחרו ללוות אותו בדרכו לחוף, אחרי שבמשך 24 שעות הוא זכה לליווי בתורנות של שחיינים שונים ששהו בסירה המלווה. "לא שיערתי שזה יהיה כל כך עצמתי", מסכם כהן: "זה לא הגיע רק לקוראי שוונג למיניהם אלא גם לאוכלוסיות אחרות ואני מקבל המון טלפונים ואימיילים. הדבר הזה נגע בהמון אנשים".

הנתונים הסופיים של המשחה:

מרחק סופי ומדויק: 70,576 ק"מ

מספר קלוריות שהוצאו: 12,851

זמן כולל של המשחה: 24:13:14 שעות

סה"כ מספר חתירות: 172,989

מספר חתירות ממוצע בדקה: 33

מספר חתירות מקסימלי בדקה: 60

 

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יוסי הגיב:

    מדהים. מטורף. מרגש. אין גבול ליכולת האנושית.

  • גבי הגיב:

    כמובן שההשג מדהים. השאלה אם יש השלכות לטווח ארוך. לא ברור לי כיצד כול האברים עומדים במאמץ רוטיני מתמיד. ( למשל הכתף שיכולה גם בהרבה פחות ק"מ לקבל דלקת. )
    האם כדאי להחליף לשחיית חזה כול כשעה כדי לשבור את המונוטוניות והלחץ הפיזי המרוכז על קבוצת שרירים זהה?
    ▬▬▬▬▬▬▬
    ███ הישג מנטלי אדיר! ███
    ▬▬▬▬▬▬▬
    יש כאן קפיצה ענקית בין האימון הקשה ביותר שביצע לבין משימה זו. לא ברור מה הכללים.( כמה צריך לעשות באימון לעומת המשימה – כאן 70 ק"מ בקצב טוב. )
    אני תמיד דואג לשחות באימון לפחות מספר פעמים יותר מהמשחה.( 5 ק"מ בלבד. ) כך אני מרגיש בטוח ונינוח שאסיים היטב.
    גם חוסר של כ- 5,000 קלוריות נראה בעייתי. ( מהיכן הקלוריות? האם אכל ערב קודם 5,000 קלוריות? האם מהשריר? )

  • שמעון בלאיש הגיב:

    כל הכבוד
    מדהים ומעורר השראה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", יוגי ברה, המנג'ר האגדי של הניו יורק ינקיס


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='11'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
01:41

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.