ג'ושוע צ'פטגיי שבר את שיא העולם בריצה ל-10 קילומטרים

אחרי שניצח בריצת ה-10,000 מטר באליפות העולם וגם באליפות העולם במרוצי שדה, הרץ מאוגנדה שבר שיא יוקרתי בן 9 שנים וסיים בזמן של 26:38 דק' בולנסיה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'ושוע צ'פטגיי רץ למרחקים ארוכים מאוגנדה

הרץ האוגנדי ג'ושוע צ'פטגיי המשיך להוכיח גם היום (ראשון) שהוא הדבר הגדול הבא בריצה למרחקים ארוכים. הפעם הוא שבר את השיא העולמי בריצת כביש ל-10 קילומטרים בולנסיה, וחצה את קו הסיום בזמן של 26 דקות ו-38 שניות. צ'פטגיי, שלפני חודשיים ניצח בריצת ה-10,000 מטר באליפות העולם בדוחא, שיפר בשש שניות את השיא הקודם שנקבע ב-2010 על ידי לאונרד קומון הקנייתי.

הכוכב הגדול של השנה אחרי אליוד קיפצ'וגה | צילום: Filip Bossuyt, flickr

עוד כתבות בנושא 
שיא עולם מטורף לג'פרי קמוורור בחצי מרתון קופנהאגן 
בריגיד קוסגיי שברה את שיא העולם במרתון לנשים 
שיא ישראלי מדהים למארו טפרי במרתון פרנקפורט 

צ'פטגיי בן ה-23 זכה השנה גם באליפות העולם במרוצי שדה בדנמרק, כך שאין ספק שפרט לאליוד קיפצ'ודה מדובר בכוכב הגדול של 2019 בריצה למרחקים ארוכים. ב-2018 הוא גם שבר את השיא העולמי בריצת כביש ל-15 קילומטרים בניימינכן שבהולנד (41:05 דק').

במהלך שבירת השיא העולמי ב-10 קילומטרים הבוקר בולנסיה, צ'פטגיי רץ את המרחק בקצב ממוצע של 2:40 דקות לקילומטר, כשאת 5 הקילומטרים הראשונים חצה אחרי 13:24 דק'. "איזו שנה זו היתה, אני לא מאמין", אמר צ'פטגיי היום והוסיף, "ידעתי שהמסלול בולנסיה יהיה מהיר, אחד המהירים בעולם. כך שלבור לכאן ולהשיג את מה שרציתי זה מאוד מיוחד".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג