בקרוב בישראל? בדיקות סמים גם במרוצים קטנים בניו יורק

מועדון רצי הכביש של ניו יורק שמארגן את המרתון בתפוח הגדול החליט להילחם בתופעת הסמים בספורט, גם בקרב הרצים החובבנים וישקיע בזה 100 אלף דולר בשנה - הנה כל הסיבות לכך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מועדון רצי הכביש של ניו יורק הוא למעשה לא רק מועדון, אלא אחת מהתאחדויות הריצה הגדולות ביותר בארצות הברית ומלבד העובדה שזהו הגוף המארגן של מרתון ניו יורק הגדול, מדובר בגוף שמארגן גם אירועי ריצה רבים אחרים בארצות הברית. בתור הגוף המארגן של מרתון ניו יורק הארגון הזה דאג לבצע לא מעט בדיקות סמים בשנים האחרונות לרצים, בעיקר למנצחים. וכעת מדווחים ב"ניו יורק טיימס" על חידוש – מועדון רצי הכביש של ניו יורק יבצע בדיקות סמים גם למנצחים במרוצים אזוריים קטנים, או כאלה המכונים כאן בארץ "עממיים".

 

מזרק סגן אלוף ישראל ב-100 מטר נכשל בבדיקת סמים

בניו יורק הרימו את הכפפה וילחמו בתופעה גם בקרב החובבנים | צילום: thinkstock

עוד כתבות בנושא 
בדיקות הסמים הגיעו גם לתחרויות למרחק איש ברזל 
למה יותר ויותר ספורטאים חובבנים משתמשים בסמים? 
מה עושים בעולם כדי למנוע שימוש בסמים בספורט? 

המטרה של המהלך החדש שייצא לדרך באביב 2017 תהיה לבדוק את בכירי הרצים המובילים של המועדונים האזוריים, או במלים אחרות – הרצים שנמצאים דרגה אחת מתחת למקצוענים. הכוונה שעומדת מאחורי זה היא להבטיח תחרות הוגנת גם בתחרויות שלא מיועדות רק לספורטאים המקצוענים. כמו כן, המהלך אמור להגביר את המודעות לסכנות הטמונות בשימוש בחומרים אסורים.

68974.1

לא רק במרתון ניו יורק | צילום: Metropolitan Transportation Authority of the State of New York

מועדון רצי הכביש של ניו יורק שכבר השקיע מדי שנה 100 אלף דולר כדי לממן את בדיקות הסמים במרתון ניו יורק, ישקיע 100 אלף דולר נוספים בבדיקות במרוצים השונים של הארגון. משנת 2017 כל הנרשמים למרוצים השונים יצטרכו לחתום על הסכמה לבדיקת סמים בסיום המרוץ במידה וידרשו.

בעולם הריצה האמריקאי בירכו על ההחלטה, וד"ר דון קטלין שהיה מנהל המעבדה במרכז האולימפי באוניברסיטת UCLA אמר בעניין: "תמיד משתלם להגדיל את כמות הבטיחות, זה בטוח. כמות הבדיקות שמתבצעות כיום בתחרויות היא מאוד מוגבלת, כך שזה מצוין להגדיל אותה ולגרום לספורטאים להיבדק יותר". מנהל הרשות האמריקאית למניעת סמים בספורט (USADA) טראוויס טייגארט אמר כי הוא מקווה שארגונים נוספים ילכו בעקבות מועדון רצי הכביש של ניו יורק. "זה מראה שיש אנשים שמרגישים מחויבות לשמור על הספורט נקי בכל הרמות.

גם הרצים הניו יורקים מברכים על ההחלטה ומצד שני מסבירים שכנראה שזה יהיה אמצעי קטן להילחם בתופעה גדולה, כיוון שמבחינתם הרמאות קיימת ברוב האירועים גם אם הפרסים הכספיים המחולקים בהם זניחים. ג'ון רוברטס, נשיא מועדון הריצה של סנטרל פארק אמר: "אני משוכנע שבדיקות סמים צריכות להתבצע בכל הרמות של הספורט. חבל שהגענו למצב שאנחנו מרגישים צורך בבדיקות האלו, אבל לצערי כיום זה בלתי נמנע. נשיא מועדון הריצה "ווסטסייד ראנרז" הוסיף  ואמר: "גם ככה לוקח למארגני המרוצים חודשים כדי לשלם 500 דולר, למנצחים, אז עכשיו הם יצטרכו לחכות קצת יותר זמן".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג