כעת גם רצי המרתונים החובבנים יוכלו להגיע לאליפות העולם

הגוף שמארגן את התחרות בין המקצוענים במרתונים הגדולים בעולם (WMM) החליט לפרגן גם לרצים הלא מקצוענים, שיוכלו להתחרות על מקום באליפות העולם לקבוצות גיל שתתקיים באביב 2020
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מי שמכיר את עולמם של רצי המרתון מקרוב יודע שאת הרצים החובבנים המהירים ביותר אי אפשר באמת להגדיר ככאלה. אחרי הכל מדובר בספורטאים שלצד הקריירה שלהם מתאמנים חזק מאוד ומשיגים תוצאות מהירות במיוחד. ובכל זאת, בעוד שרצים כאלה יכולים לככב במרוצים קטנים בקנה מידה בינלאומי, כשהם מגיעים למרתונים הגדולים בעולם כמו ברלין או ניו יורק – הם די "נבלעים" בתוך ההמון, ואפילו לא מוזנקים לצד רצי המרתון המקצוענים המובילים בעולם.

רצים במרתון ברלין

מתחילים במרתון ברלין הקרוב | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
מרתונים הורגים? הם בעיקר גורמים לחיים טובים יותר
כמה אנשים בעולם באמת רצים מרתונים, וכמה בישראל?
10 מרתונים קרובים לישראל

שתי התוצאות הטובות ביותר

כדי לעודד אותם יותר, החליטו בגוף שמארגן את הניקוד של ששת המרתונים הגדולים בעולם (WMM) לנקד החל ממרתון ברלין הבא גם את המשתתפים המובילים בקטגוריות הגיל. בדומה לניקוד של המקצוענים, הניקוד בקטגוריות הגיל יתבסס על 6 המרתונים הגדולים בעולם: ברלין, שיקגו, ניו יורק, טוקיו, בוסטון ולונדון.

קטגוריות הגיל הצעירה ביותר בדירוג הזה תהיה 40-44 והמבוגרת ביותר תהיה 80 ומעלה. איך זה יעבוד? המנצח בכל קטגוריית גיל יזכה בסך הנקודות המקסימלי שהוא 4,000. כל מי שיסיים אחריו בטווח של עד 30 שניות יקבל 10 נקודות פחות, מי שיסיים בטווח של 31-59 שניות אחריו יקבל 20 נקודות פחות וכך הלאה. בנוסף, לכל קטגוריית גיל תקבע תוצאת יעד שאותה יהיו חייבים המשתתפים לקבוע כדי לזכות בניקוד המקסימלי.

משתתפי קבוצות הגיל יתחרו למעשה על ההזדמנות להשתתף באליפות העולם במרתון לקטגוריות גיל מטעם WMM שתתקיים לראשונה באביב 2020 ומיקומה עדיין לא נקבע. הדירוג ייקבע אגב לפי שתי התוצאות הטובות ביותר שהרצים ייקבעו במרתונים, והחדשות הטובות הן שבנוסף לששת המרתונים הגדולים שהוזכרו כאן, הם יוכלו לצבור דירוג גם ב-19 מרתונים נוספים: מונטריאול (קנדה), ליסבון (פורטוגל), בארוסה (אוסטרליה), אוקלנד (ניו זילנד), צ'ינגדאו (סין), לאס וגאס (ארה"ב), קווינסטאון (ניו זילנד), סינגפור, פיניקס (ארה"ב), בנגקוק (תאילנד), ניו אורלינס (ארה"ב), וושינגטון (ארה"ב), בורדו (צרפת), מדריד (ספרד), נשוויל (ארה"ב), המבורג (גרמניה), הוקס ביי (ניו זילנד).




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג