בלי הטור, בלי חוזה, עם חלום: האם זהו סוף הקריירה של כריס פרום?

בגיל 38, הרוכב שזכה 4 פעמים בטור דה פראנס נותר מחוץ לסגל של ישראל פרמייר טק, וכשחוזהו תם בסוף השנה, סימני השאלה עולים. פרומי מבחינתו משדר עסקים כרגיל ומכוון לטור של 2024, אך האם זה הסוף של אחת הקריירות המפוארות בסבב?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
כריס פרום | צילום: נועה ארנון

פרסום הסגל של ישראל פרמייר טק אתמול (שישי) מראה שהקבוצה הישראלית הגיעה באיחור להבנה שלכריס פרום, רוכב הגרנד טור הגדול בדורו, אין כנראה הרבה מה לתרום בעולם של פוגצ'אר, וינגגור ואוונפול. אבל מבחינת הבריטי, שאין לו חוזה מובטח לשנה הבאה, המטרה ברורה: הטור של 2024.

פרום הוא רוכב שהבטיח את מקומו בהיסטוריה של הענף. 46 ניצחונות בסבב האופניים. ארבע פעמים זכה בטור דה פראנס, פעם אחת בג'ירו ד'איטליה ופעמיים בוולטה אספניה. בנוסף, הוא זכה בשתי מדליות ארד אולימפיות ובשתיים נוספות באליפות העולם. שלושתן במרוץ נגד השעון. יש לו אפילו מדליית ארד באליפות אפריקה, הפעם במרוץ הכביש, מהימים בהם ייצג את מולדתו קניה.

לכתבות נוספות בנושא:
הפתעה: כריס פרום מחוץ לטור דה פראנס, אף ישראלי לא בסגל IPT לראשונה מזה 3 שנים
"גם אצלנו בקבוצה רוכבים הרגישו לא בנוח להמשיך להתחרות אחרי המוות של ג'ינו"
עודד קוגוט ורותם גפינוביץ' הוכתרו כאלוף ואלופת ישראל ברכיבה נגד השעון

ב-2016 הפך לרוכב הראשון מזה 20 שנה שמגן על תוארו בטור. ב-2017 הפך לרוכב הראשון שמשיג דאבל טור-וולטה מאז שהוולטה עבר לאוגוסט. זכייתו בג'ירו ב-2018 הפכה אותו לרוכב השמיני שזוכה בשלושת הגרנד טורים, ולראשון מאז שנות ה-80' שמחזיק בשלושת התארים בו זמנית. שבע הזכיות שלו מציבות אותו במקום הרביעי בכל הזמנים.
הבריחה שלו 80 ק"מ לסיום הקטע ה-19 בג'ירו של 2018 הייתה משהו שלא נראה כמותו מאז ימי פאוסטו קופי.

כריס פרום. יחזור ללבוש צהוב? | צילום: Konstantin Kleine

הוא היה המטפס הטוב בעולם, שען מצוין, ו-ווינר אמיתי. עם זאת, יש תחושה של החמצה לגביו. הוא מעולם לא זכה במרוץ חד יומי או במדליית זהב. הוא הבריטי הראשון שזכה בגרנד טור, אבל בזמן אמת התואר הזה ניתן לבראדלי וויגינס – פרום הוכתר כמנצח הוולטה של 2011 רק שמונה שנים לאחר מכן, לאחר שהמנצח נפסל.

ב-2019, כשהיה נראה שהוא בדרך לזכייה חמישית, הוא נפצע קשה לפני הטור ומאז לא חזר לעצמו, ולא הצליח להתברג לרשימה היוקרתית של מרקס, אינו, אנקטיל ואינדוראיין. הוא גם לא זכה לחיבוק של התקשורת והקהל הבריטיים, אולי מפני שלא גר באנגליה מעולם.

כשהצטרף לפרמייר טק ב-2021, הכוונה הייתה ברורה – לחזור לטור, ולנצח אותו. אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד. הפציעה הקשה שלו בדופינה הותירה סימני שאלה על עצם יכולתו לחזור לספורט. העובדה שהוא חזר להתחרות אומרת עליו המון, אבל לחזור לרמות הגבוהות ביותר, בטח בגילו (38), זה כבר כנראה בלתי אפשרי.

נשיא המדינה יצחק הרצוג עם כריס פרום וגיא ניב | צילום: נועה טולדו

כבר באותה שנה היה ברור שפרויקט פרום לא מתרומם. הוא אמנם נבחר לטור, אבל מייק וודס היה המוביל, כמו השנה. אשתקד הצליח לסיים שלישי בקטע לאלפ דואז, הישג שהרבה מאוד רוכבים היו מחשיבים כטוב בקריירה שלהם, אבל לא מה שפרום רצה. ולאחר עונה מאכזבת ונטולת הישגים ב-2023, ניכר שפרמייר טק מחשבים מסלול מחדש.

הקבוצה הצליחה בעזרת נוכחותו של פרום למשוך שמות גדולים, אם כי מזדקנים. כעת, לאחר ההצלחה בג'ירו ועם כישרונות צעירים יותר בקבוצה, נדמה שבקבוצה כבר לא מוכנים להשקיע ברוכב המזדקן, שהחוזה שלו מסתיים בתום העונה.

קשה לראות קבוצת צמרת שמחפשת לצרף לשורותיה רוכב בן 38 שברור שאינו בטופ. ספק גדול יותר שיש קבוצה שתסכים לשלם לו את ה-5.5 מיליון אירו שהוא מרוויח על פי הפרסומים ב-IPT. אבל פרום הראה בשנים האחרונות כמה הוא אוהב את הענף, וייתכן בהחלט שיהיה מוכן להתפשר על שכר תמורת הארכת חוזה.

כריס פרום עם ויינברג ורייסברג | צילום: נועה ארנון

בתחילת השנה דיבר על כך שאין לו כוונה לפרוש. "אפילו שאני לא בקדמת המרוצים יותר, אני עדין נהנה מאוד מהעבודה שלי", אמר, והוסיף שהוא מקווה להיות בסביבה עוד כמה שנים. גם עכשיו לא נראה שיש לו כוונות לתלות את הנעליים. לפחות כל עוד זה תלוי בו.

"ברור שאני מאוכזב מההחלטה. לטור יש מקום מאוד חשוב בלב שלי", אמר היום ל-GCN. "פיזית אני מוכן לתחרות, אבל לצערי לא הצלחתי להציג את היכולות האמיתיות שלי במרוצים בגלל בעיות ציוד". הוא הוסיף שהוא מכבד את החלטת הקבוצה, ויקח לעצמו זמן לחשוב מחדש מה המטרות שלו השנה, "ולחזור לטור דה פראנס ב-2024".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • לא הגיב:

    לא "ספק גדול"
    אלא אין ספק.
    פרום לא יוכל לזכות שוב בחוזה אופניים גדול, אם בכלל.

  • אריאל הגיב:

    אם היה בן אדם, אחרי שנה של חוזה של 5.5 מיליון יורו היה צריך לבוא ולהגיד שהוא לא בכיוון של הכושר של פעם ולבקש חוזה חדש התואם את תרומתו וכושרו.
    ישב על חוזה כמו החמישייה המובילה של ויסמה יחד!!
    (ואן ארט, רוגליץ, וינגארד…)

    אם הביאו אותו בתור "פותח דלתות" לשמות אחרים/מוכר חולצות… עדיין לא היה צריך לקבל חוזה כזה.
    בטח אחרי הפציעה שעבר

    עכשיו שיסגור את הבאסטה.

  • ירון הגיב:

    הבחור, שאהוב מאוד בפני עצמו, ספורטאי על עטור הישגים, אבל בגילו ועם הפציעה המזוויעה שעבר, ממנה רק ענקים כמוהו יכולים להתאושש, אין לו מקום בקדמת הבמה ולהשתתף בטור רק כדי לסיימו מאחור בפיגור של שעתיים, לא צריך רוכב כמוהו ב 5.5 מיליון יורו לשנה. זו דרכו של עולם וצריך ללכת על שתי רגליים ולא עקב עוד התרסקות כואבת ומסוכנת.

  • ברי הגיב:

    כתבה מיותרת,לפרום יש חוזה עד 2025 כולל וסילבן אדמס הודיע שפרום ישאר בקבוצה כל עוד ירצה. אם הכתב היה קורא את כל הראיון ב-gcn הוא היה רואה זאת. שנה שעברה הוא כן הצליח להשיג מקום שלישי בשלב האלפדואז' (מוזר שזה לא צוין) וביום נתון לא הייתי מספיד אותו.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"המטרה הכי גדולה שלי הייתה להיכנס למרוץ הזה מוכן מנטלית, רגוע יותר. ניסיתי פשוט לקחת את זה כהזדמנות לזרוח, ולא ללחוץ על עצמי יותר מדי", פטריק לאנגה משתף בהכנות שלו לאליפות העולם באיש ברזל בה ניצח


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

בין פריז להוואי: הפודקאסט של שוונג על החדשות בעולם האופניים והטריאתלון
בין פריז להוואי: הפודקאסט של שוונג על החדשות בעולם האופניים והטריאתלון
01:09:08
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
01:27
יומן מלחמה: יהל ודן אלתרמן בראיון מיוחד
יומן מלחמה: יהל ודן אלתרמן בראיון מיוחד
50:49
כבשו את הנמל: הסרטון הרשמי לסיכום פורט2פורט תל אביב 2024
כבשו את הנמל: הסרטון הרשמי לסיכום פורט2פורט תל אביב 2024
01:31
הצצה למשחה פורט2פורט 2024
הצצה למשחה פורט2פורט 2024
29
לגדל את הדור הבא של רוכבי האופניים: גיא ניב בראיון
לגדל את הדור הבא של רוכבי האופניים: גיא ניב בראיון
54:24
שנה ל-7.10: חי כהן משחזר את הרגעים בהם ניצל במסיבה ברעים
שנה ל-7.10: חי כהן משחזר את הרגעים בהם ניצל במסיבה ברעים
08
ספורטודידקט: תחרויות, פציעות, טפשת לידה וטיפים לטריאתלון דקטלון ת"א
ספורטודידקט: תחרויות, פציעות, טפשת לידה וטיפים לטריאתלון דקטלון ת"א
56:23
תזונה מנצחת בין אופני הרים לטריאתלון: יעל דרור מארחת את ליאן ויתקין בפודקאסט של שוונג
תזונה מנצחת בין אופני הרים לטריאתלון: יעל דרור מארחת את ליאן ויתקין בפודקאסט של שוונג
49:09
משחה חדרה 27/9/2024 ע"ש יצחק (כושי) עפגין ז"ל - הסרטון הרישמי!
משחה חדרה 27/9/2024 ע"ש יצחק (כושי) עפגין ז"ל - הסרטון הרישמי!
01:43
אנסטסיה גורבנקו בפודקאסט של שוונג: הלקחים מפריז, היעדים הבאים והמסר שלה לאיגוד השחייה
אנסטסיה גורבנקו בפודקאסט של שוונג: הלקחים מפריז, היעדים הבאים והמסר שלה לאיגוד השחייה
47:59
מאמני הטריאתלון משתפים: איך עוברים את התקופה הזאת של אי הוודאות?
מאמני הטריאתלון משתפים: איך עוברים את התקופה הזאת של אי הוודאות?
01:53
בין המרתון האולימפי למרוץ אייל: זהבה שמואלי מתארחת בפודקאסט של שוונג
בין המרתון האולימפי למרוץ אייל: זהבה שמואלי מתארחת בפודקאסט של שוונג
39:29
רגע לפני אליפות העולם באיש ברזל: אנטונינה רזניקוב ואינדיה לי מתאמנות יחד בניס
רגע לפני אליפות העולם באיש ברזל: אנטונינה רזניקוב ואינדיה לי מתאמנות יחד בניס
55
מהריצות למען החזרת משפחתו ועד להיסטוריה בביגפוט 200: עומרי אלמוג בפודקאסט של שוונג
מהריצות למען החזרת משפחתו ועד להיסטוריה בביגפוט 200: עומרי אלמוג בפודקאסט של שוונג
50:29