בישראל ובעולם: רצים ו״עוצרים את האלימות״

יחד עם כל העולם ירוצו היום הערב רצים ורצות עם מטרה משותפת דרך שלושת סמלי הדתות ויחלפו על פני מסגד, כנסייה ובית כנסת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

היום (רביעי) בערב יוזנק מרוץ קטן, אך ההד שלו ישמע בכל רחבי העולם מאחר ועוד 49 קבוצות ברחבי הגלובוס ירוצו במסגרת אירוע העונה לשם "Stop The Violence Run". בתכנית כ-5-6 ק״מ במסלול לא מעגלי כאשר המרוץ יתחיל באופן סמלי מכנסיית פטר הקדוש ביפו העתיקה, רצים בסמוך למסגד ויסתיים בבית הכנסת הגדול באלנבי – היציאה בשעה 19:45. המרוץ פתוח לרצים מכל הגילאים והרמות והמסר שלו הוא נגד אלימות, כאשר על החולצות מקדימה יתנוסס המסר ״עוצרים את האלימות״ בכל השפות.

84505-1

ענת הראל עם החולצה והמסר ״עוצרים את האלימות״ בכל השפות. לחצו להגדלה

את הפעילות העולמית מוציא לפועל ארגון שנקרא Bridge The Gap והוא מאחד קבוצות ריצה אורבניות מהעולם, כאשר למעשה כל קבוצת ריצה ברחבי העולם שמשתתפת, היא חלק מהצעקה העולמית כנגד אלימות. הסיפור של ארגון Bridge The Gap התחיל לפני 10 שנים בניו יורק, כאשר שני חברים שהיו חלק מחבורת רחוב שנעה בין חיי לילה לפשע, בלי הרבה עתיד. החלו לרוץ. משום שהרגישו לא בנוח לרוץ בשכונות שבהם הם גרים כי חשבו שיהיו ללעג, הם החלו לרוץ על הגשרים למנהטן בשעת ליל. כך נולדה קבוצת הריצה ה-Bridge Runners. להבדיל מקבוצות ריצה רגילות, הרצים לא התאמנו כדי להגיע להישגים ותחרויות, אלא נפגשו לרוץ כחלק מהיבט חברתי ורצון להשפיע אחד על השני לטובה. הם לא חיפשו קילומטרים, אלא דרך להכיר את עצמם ואת העיר תוך כדי תנועה.

באותו הזמן במדינה אחרת באחת משכונות העוני של מזרח לונדון, די.ג'י בשם צ'ארלי דארק הקים קבוצה דומה, בדיוק מאותה סיבה, כדי להתרחק מהרגלים רעים ולשפר את ההרגשה האישית שלו וכך קמה קבוצת Run dem crew. השמועה על הרצים מניו יורק הגיעה ללונדון ולאחר כמה חודשים של התכתבויות, החליטו החברים מלונדון לנסוע לניו יורק לכמה ימים של ריצה ובילויים עם החברים החדשים שהכירו על בסיס הריצה – כך נולד Bridge The Gap הראשון.

84505-3

מירי נבו והחולצה

השמועה על הפעילות הופצה בעוד מקומות, בעיקר דרך אנשי חיי לילה משתי הקבוצות הריצה ולאט לאט החלו להיווצר קבוצות נוספות על בסיס דומה ברחבי העולם. צעירים שהתאגדו דרך הריצה לקהילות חברתיות ואורבניות שמשפיעות לטובה על הקהילה. כך הפך Bridge The Gap או בשם הקיצור שלהם ה-BTG, לארגון שבו קבוצות מכל העולם עושות פעילויות משותפות. הארגון מתאם פעילויות עולמיות למטרות חברתיות וגם מקיים מפגשים של שלושה וארבעה ימים, בהם רצים מכל העולם מגיעים למדינה מסוימת ורצים בה על מנת להכיר את העיר תוך כדי תנועה. יש גם קבוצה ישראלית כחלק מהארגון, לאחר שלאחרונה "ריאקשן" צורפה כקבוצה הראשונה מישראל לארגון, לאחר שהוכח שהקבוצה עושה פעילויות בכדי להשפיע חברתית בקהילה המקומית.

84505-4

הדס מזורסקי וטל וישינסקי מאמנות בריאקשן

84505-6

מאמנת הריצה אפרת כהן

84505-7

מאיה קרמר

84505-2

אנטון סלניקוב



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג