אליפות העולם בשחייה: עוד שיא עולם מדהים לקייטי לדקי

האמריקאית קיצצה עוד שתי שניות משיאה העולמי ב-1,500 חופשי. שיא עולם לאדם פיטי ב-50 חזה. הפתעה גדולה בגמר ה-200 חופשי לגברים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קייטי לדקי שחיינית אמריקאית
קייטי לדקי שחיינית אמריקאית

יומה השלישי של אליפות העולם בשחייה התקיים היום (שלישי) בקאזאן שברוסיה, והפעם נשברו בו שני שיאים עולמיים. אחד מהם היה צפוי מאוד. אחרי שקייטי לדקי האמריקאית שברה את שיא העולם ב-1,500 חופשי כבר במשחה המוקדמות בו התבקשה על ידי מאמנה לשמור כוחות, השאלה היתה רק בכמה היא תשבור את השיא הטרי במשחה הגמר. התשובה היא 2.23 שניות ובסך הכל קיצוץ של קרוב לשלוש שניות מהשיא של לפני האליפות. לדקי עצרה את השעונים בזמן של 15:25.48 דקות והקדימה את השניה לורן בויל הניו זילנדית בקרוב ל-15 שניות.

קייטי לדקי שחיינית אמריקאית

השאלה היתה רק בכמה היא תשבור את השיא. קייטי לדקי | צילום: CHAN FAN

לדקי מצילה את הכבוד של האמריקאים באליפות הזאת, כי לכמה שחיינים אחרים מהנבחרת שלה פחות הולך בקאזאן. ריאן לוכטה למשל קבע את הזמן הטוב ביותר בחצי גמר 200 חופשי, אבל בגמר הוא נותר ללא מדליה. הוא דווקא היה שני כמעט לכל אורל הדרך אחרי סון יאנג הסיני, אבל כמה שחיינים אחרים היו גדולים עליו בבריכה האחרונה עם פינישים מרשימים במיוחד. הגדיל לעשות ג'יימס גאי הבריטי שהפתיע את כל הפייבוריטים וניצח בזמן של 1:45.14 דקה. הוא הקדים בשש מאיות את סון יאנג ושיאן העולם הגרמני, פול בידרמן, סיים שלישי בזמן של 1:45.38 דקה.

שיא העולם השני היום נקבע במשחה חצי גמר 50 חזה. אדם פיטי הבריטי זכה אתמול בזנה במרחק הכפול אבל לא הצליח לשפר את שיאו העולמי, אז בחצי המרחק הוא דאג לעשות את זה עוד לפני הגמר כשעצר את השעונים ב-26.42 שניות וקיצץ 20 מאיות משיאו העולמי של קמרון ואן דר בור הדרום אפריקאי שעלה לגמר עם הזמן השני בטיבו.

הבצורת האמריקאית באה לידי ביטוי גם במשחה הגמר ל-100 גב כאשר אמילי סיבום חגגה את הניצחון (58.26 שניות), בת ארצה מדיסון וילסון זכתה במדליית הכסף ומיסי פרנקלין שנחשבה פעם ל"מייקל פלפס הנשית" סיימה במקום החמישי בלבד בזמן של 59.40 שניות. קצת אחרי זה פרנקלין קבעה את הזמן השני בטיבו בחצי גמר 200 חופשי אחרי פדריקה פלגריני האיטלקיה. גם המשחה המקביל לגברים היה בשליטה אוסטרלית כשמיטשל לרקין ניצח בזמן של 52.40 שניות והקדים ב-8 מאיות את קמיל לקור הצרפתי. כאן האמריקאים התנחמו במדליית ארד של מאט גריברס (52.66 שניות).

גל נבו שחייה

מתכונן למשחים החזקים שלו. גל נבו | צילום: באדיבות איגוד השחייה

היום השלישי ננעל עם מדליית זהב של המארחת רוסיה כשיוליה אפימובה ניצחה במשחה ה-100 חזה בזמן של 1:05.66 דקה והקדימה ב-70 מאיות את שיאנית העולם הליטאית רוטה מיילטוטה. אלה אטקינסון הג'מייקנית זכתה במדליית הארד.

בזווית הישראלית, גל נבו התחרה היום במוקדמות ה-200 פרפר וסיים במקום ה-27 הכללי בזמן של 1:59.45 דקה. חשוב לציין שזה משחה "חימום" עבור נבו שהמשחה החזק שלו הוא 400 מעורב אישי. עידו הבר סיים במקום ה-33 במשחה ה-800 חופשי עם שיא אישי של 8:07.78 דקות.
:



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג