איש הברזל היפני בן ה-85 שסיים את אליפות העולם באיירונמן

סיפורו המדהים של איש הברזל היפני בן ה-85 שגילה את הטריאתלון רק בגיל 70 והצליח לסיים את אליפות העולם באיש ברזל במגבלת הזמן של 17 השעות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הרבה שיאים ורגעים מרגשים היו באיירונמן הוואי שחגג 40. פטריק לאנגה הגרמני הדהים את עולם הטריאתלון למרחקים ארוכים כשניפץ את שיא המסלול, אבל אחד הגיבורים הגדולים של התחרות היה דווקא מישהו שהגיע לאותו קו סיום בזמן יותר מכפול. מצד שני, הוא מבוגר מלאנגה ב-53 שנים. הירומו אינאדה היפני הפך ביום ראשון האחרון לטריאתלט המבוגר ביותר שעמד במגבלת זמן של 17 שעות וצלח את איירונמן הוואי, והוא עשה את זה בגיל 85. איך אפשר בכלל לדמיין קשיש שצולח בצורה כל כך מרשימה תחרות שכוללת 3.8 ק"מ של שחייה בים, רכיבה של 180 ק"מ וריצת מרתון (42.2 ק"מ)?

צ פ ו | הירומו אינאדה מפספס ב-6 שניות את הקאטאוף ב-2015 

זו לא היתה הפעם הראשונה של אינאדה בהוואי, אלא שבשנה שעברה הוא לא הצליח להגיע לשער הסיום במגבלת הזמן, כאשר התחרות ב-2015 היתה עוד יותר אכזרית מבחינתו. הוא אמנם חצה את קו הסיום, אבל התמוטט מטרים ספורים לפני כן וחצה אותו 6 שניות אחרי מגבלת הזמן. יהיו כאלה שיגידו שזה לא כל כך משנה, אבל ליפני הדקדקן הזה ה"קאטאוף" היה חשוב. הפעם הוא הצליח לתת את הופעת חייו על המסלול בקונה וחצה את שער הסיום אחרי 16:53:50 שע'.

"אין כמו תחושת ההישג"

אינאדה מעולם לא היה ספורטאי עד שיצא לפנסיה, אז החל לשחות במטרה לחזק את הגוף ולשמור על אורח חיים בריא. לאחר מכן קנה אופני כביש ובמקביל החל לרוץ, כך שבגיל 70 הוא גילה את הטריאתלון. "אין כמו תחושת ההישג אחרי שסובלים כל כך הרבה בדרך", אומר אינאדה כשהוא מתבקש להסביר מה כל כך מושך אותו בספורט הסבולת.

התחושה הזו גורמת לו להתאמן שש פעמים בשבוע ולהתעניין גם בגילו המופלג בתכניות אימון חדשות. "המטרה שלי היא להמשיך להגיע לתחרויות ולסיים אותן במגבלת הזמן. נכון שהגוף שלי נחלש, אבל הרגעים שבהם אני מרגיש שכל האימונים הקשים שלי משתלמים, שווים את הכל. אני משתדל להתעניין כמה שיותר, ולקבל עצות לשפר את האימונים שלי. כשזה קורה, גם התוצאות שלי משתפרות וזה ממש כיף".

ולכל מי שמרים גבה וחושב לעצמו למה בן אדם בגיל כזה צריך להעמיס כל כך הרבה על הגוף שלו עונה אינאדה: "אני כבר בשנות השמונים שלי ומעולם לא הרגשתי כל כך מלא. אני עסוק מדי כדי לקחת דברים בקלות, אבל אני מרגיש שהתקופה הזו היא תקופת הנעורים שלי".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג