איך מתחילים: מה זה הדבר הזה "טריאתלון"?

שמעתם על ענף הספורט המרתק הזה אבל אתם לא בטוחים איך מתחרים בו ומה המרחקים של כל מקצה? המאמן שוקי סרויה עם כל הפרטים שאתם צריכים לדעת על הענף הכי מתפתח בעולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בוודאי שמעתם על ענף הספורט הזה, אבל אולי לא העזתם לשאול כיצד הוא מתנהל ואיך מתחרים בו. אז הנה ההזדמנות שלכם להכיר ולפרוץ אליו. תחרות טריאתלון היא אחד מענפי הספורט המאתגרים ביותר כיום וזאת מאחר והיא משלבת שחייה, רכיבה וריצה וכזכור היא חלק מהמשחקים האולימפיים החל מסידני 2000 שם היא זכתה למעמד היוקרתי של ענף אולימפי. התחרות מתחילה בשחייה במים פתוחים (אצל ילדים זו תהיה בריכה), לעתים באגם ובמקרים מסוימים אפילו בנחל. המרחקים משתנים לפי סוגי הקטגוריה של המתמודדים: תחרות ספרינט ואולימפי, כאשר במרחקים הארוכים אנחנו מדברים על חצי איש ברזל ואיש ברזל.

הטריאתלון מתאים לכולם | צילום:pixabay

עוד כתבות טריאתלון
טעויות שטריאתלטים מתחילים לא יודעים שהם עושים
מיתוסים על שחייה של טריאתלטים
טיפים לטריאתלטים מתחילים

אורכה של השחייה בטריאתלון אולימפי היא לא פחות מ- 1.5 ק"מ ולאחר מכן עוברים לשלב האופניים לא פחות מ-40 ק"מ, רובם המוחלט במסלול מסודר ולקינוח  שלב הריצה לאורך 10 ק"מ לרוב על אספלט כביש. בסופה של הריצה נקבעים המנצחים המאושרים – תחרות למרחק ספרינט תהיה חצי מתחרות למרחק האולימפי.

בישראל ישנה קבוצה גדולה מאוד של ספורטאי טריאתלון ובהתאם, מספר לא מבוטל של תחרויות. הישג השיא של ספורטאים ישראלים שייך לרון דרמון שהתחרה במשחקים האולימפיים של ריו וסיים במקום ה-26. כיום הטריאתלט הבכיר של ישראל הוא שחר שגיב שסולל את דרכו לקראת המשחקים האולימפיים של טוקיו. הישג נוסך שייך ליואב אביגדור בן ה-20, שזכה במקום הראשון באליפות אירופה לנוער בשנה שעברה. בעבר היה את האחים רן ודן אלתרמן שזכו בשנת 2006 במקום הראשון והשני (בהתאמה) באליפות אירופה לבוגרים.

העבודה האמיתית היא מנטלית | צילום: ניר עמוס

אין ספק שלעבור תחרות טריאתלון דורש הרבה עבודה, עקביות, יכולת ללימוד טכניקות, שמירה על תזונה וכמובן משמעת אימונים נוקשה. עקב העומס הרב שנוצר על הגוף, מרבית מהמתחרים נעזרים במאמן מקצועי ומנוסה שיוביל אותם להצלחה, בכל זאת, זה לא בדיוק מסע הכומתה שעשינו בגיל 19. מאמן מקצועי יכול הרבה פעמים לעשות את ההבדל בין פציעה קריטית לפני תחרות ועגמת הנפש שבאה בעקבותיה, לבין הצלחה בתחרות והסיפוק המדהים שמגיע לאחריה

מעבר לפיתוח היכולות הפיזיות, אותו ניתן למדוד בקלות, העבודה האמיתית היא מנטלית ונמצאת בראש. התחושה של לעבור תחרות כזאת מאתגרת, היא תחושה מעצימה של ניצחון הרוח על הגוף ותחושת האדרנלין המתפרצת נותנת לחיידק הזה להיטמע בגוף עד שתחפשו את התחרות הבאה להשתתף בה, סמכו עליי.

למי זה מתאים? תתפלאו אבל לכולם ושנייה לפני שאתם מתחילים בתירוצים הנה סיפור שייתן לכם מעט השראה. סרן במיל' זיו שילון שנפצע באורח אנוש במהלך שירותו הצבאי, היה מפקד פלוגה בגדוד צבר בחטיבת גבעתי. שילון איבד את ידו השמאלית והיה קרוב מאוד למוות, אף על פי כל הקשיים שעבר, שילון לא ויתר לעצמו והחל להיבנות מחדש גם פיזית ובעיקר מנטלית. לאחר שיקום ארוך והרבה מאוד עבודה קשה, השתתף שילון בתחרות איש הברזל (3.8 שחייה, 180 ק"מ רכיבה ו-42 ק"מ ריצה) שבאריזונה שבארה"ב. בעזרת הספורט ובייחוד ענף הטריאתלון הוכיח שילון לעצמו ולכולנו שהכל אפשרי.



שוקי סרויה | מאמן טריאתלון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג