איך מתחילים: מדוע חשוב להתאמן על בסיס תכנית אימונים בטריאתלון?

למה נועדה תכנית אימונים ומדוע היא חשובה לא רק למתחילים אלא אפילו למקצוענים? המאמן שוקי סרויה עם כל הפרטים וההסברים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ראו גם: איך מתחילים: מה זה הדבר הזה "טריאתלון"?

ספורטאים שרוצים להתחיל לעסוק בטריאתלון, חייבים לבנות תכנית אימונים מסודרת וריאלית שתתאים להם – על מנת להצליח להוציא מעצמו את הטוב ביותר. ישנם כמה סוגים של טריאתלונים כאשר השלב הראשוני הוא טריאתלון ספרינט, אחריו טריאתלון אולימפי (כפול במרחק) וממשיך לשלבים יותר מאתגרים כמו תחרות חצי איש ברזל ואיש ברזל.

יש חשיבות לתכנית אימונים מהודקת ובהתאמה אישית. שוקי סרויה | צילום: עמית מימוני

עוד כתבות טריאתלון
טעויות שטריאתלטים מתחילים לא יודעים שהם עושים
מיתוסים על שחייה של טריאתלטים
טיפים לטריאתלטים מתחילים

המעמד של טריאתלון ספרינט שהוא חצי מהמרחק של הקריטריון האולימפי, ירד בשנים האחרונות והספרינט נועד בעיקר לשתי מטרות: הראשונה היא לבנות את הגוף לקראת הטריאתלון הגדול, לגרות ולאתגר את הגוף. להכניס אותו לעולם הטריאתלון בשלבים ולא בבת אחת. ולצבור ניסיון בשילוב של שלושת הענפים. הסיבה השנייה, היא לפתוח את העונה של הספורטאי ולגרום לו לפתח מהירות בסיסית שתעזור לו למרחקים ארוכים, ולהתמודד ולהכיר את המהירויות של התחום, זה גורם מאוד חשוב והוא הבסיס ההתחלתי. חשוב לדעת ולהכיר את המהירות הבסיסית של אותו ספורטאי בריצה, בשחייה וברכיבה.

לאחר שהכרת את המהירויות שלך בהתחלה, תוכל לשפר אותם עם הזמן. ובכך תדע לאן תוכל להגיע בשיאך. אנשים רואים את המרחק הקצר כמשהו לא מאתגר וזוהי טעות. על מנת למקסם את היכולות אנחנו צריכים לבנות בסיס רחב וחזק, וטריאתלון ספרינט נותן לנו את המקום לחזק את הבסיס למהירות. אך על מנת למצות את הפוטנציאל צריך להגדיל את ה"חדר עבודה" של הספורטאי.

לכל ספורטאי יש תכנית אימונים שונה מכל ספורטאי אחר. התכנית מותאמת באופן אישי ובכך גם ההשתתפויות בתחרויות והמרחקים עולים בהדרגה. לכל אחד יש תכנית אימון אחרת. לא כל התחריות מתאימות לכולם, קיים סדר כלשהו של סרגל מאמצים אצל ספורטאים, ועל מנת לצלוח את הטריאתלון של המרחקים הגדולים כדאי מאוד להתחיל בתחרויות הקצרות. הסיבה העיקרית לכך, היא להכיר ולבנות את המהירויות של הספורטאי ובסופו של דבר לתרגם אותם למרחקים ארוכים.

כמה אינטרוולים צריך לעשות באימון? | צילום: ניר עמוס

אחד הבסיסים הרחבים והחשובים הוא התזונה. זהו אחד המרכיבים החשובים בתחום הטריאתלון וככל שהמרחקים גדלים בתחרויות כך גם החשיבות של התזונה משתנה. ככל שהמרחקים מתארכים, החשיבות של התזונה גבוהה יותר.
כמה אינטרוולים צריך לעשות באימון? מהי ריצה ארוכה? מתי לעשות אימון שחרור? כמה אימונים חזקים צריך? בעקבות שאלות אלו, רק מתחזק הרעיון להדרגתיות בסרגל המאמצים ולתכנית אימונים מהודקת ובהתאמה אישית.

לסיכום, חשוב מאוד לכל ספורטאי, לבנות תכנית אימונים מסודרת ומאוד נבונה, שתתאים למרחקים הנכונים ותתחיל מתחרויות הספרינטים לאולימפי ומשם לתחרויות מאתגרות יותר אם הספורטאי שואף לשם. במידה ולא בונים טוב את תכנית האימונים, זה עלול לפגוע בו ולא למצות את מלוא היכולת שלו. אני באופן אישי מאמן וממליץ על כך לכל המתאמנים שלי – אני בונה עונה שמתחילה מספרינט, דרך אולימפי וכלה בחצי איש ואיש ברזל שזהו שיא העונה.

שוקי סרויה | מאמן טריאתלון




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג