יחצה בשחייה את האוקיינוס השקט למרחק של כ-9,000 ק"מ

בן לקום הצרפתי, ינסה להיות האדם הראשון שיחצה את האוקיינוס בשחייה מיפן ועד לסן פרנסיסקו, בזמן של שישה חודשים והרבה סכנות בדרך. איך בדיוק הוא אמור לעשות את זה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
בן לקום שחיין צרפתי שמנסה לצלוח את האוקיאנוס השקט
בן לקום שחיין צרפתי שמנסה לצלוח את האוקיאנוס השקט

מדי פעם אנחנו שומעים על ספורטאים שיוצאים לבדוק את קצה גבול היכולת שלהם, ולפעמים זה נשמע ממש מוגזם כמו במקרה של בן לקום. השחיין הצרפתי בן ה-51 יצא ביום שלישי ה-5 ביוני למסע של חייו, בסופו ינסה להפוך לראשון שיחצה בשחייה את האוקיינוס השקט.

עוד כתבות בנושא 
אבישג טורק צלחה את תעלת למאנש
גיא כהן מספר על משחה סובב מנהטן
קובי אורן ינסה לרוץ 5,000 קילומטר בבלוק אחד בניו יורק

במלים אחרות, בן לקום ינסה לשחות מחופי יפן לחופי ארצות הברית, שזה אומר מרחק של כ-9,000 ק"מ שאותו הוא ינסה לצלוח בתקופה של שישה חודשים במהלכם ישחה כ-8 שעות מדי יום. לקום הפך לשם מפורסם בעולם ספורט הסבולת ב-1998, אז הוא חצה בשחייה את האוקיינוס האטלנטי. הוא יצא אז לדרך במסצ'וסטס שבחוף המזרחי של ארצות הברית ושחה עד לחופי בריטני שבמערב צרפת. המרחק שהוא צלח אז היה 5,980 ק"מ אותם השלים ב-73 ימים. עם זאת, השיא הזה אינו מוכר על ידי גינס למשל, מכיוון שאין הגדרה רשמית לצליחת אוקיינוס בשחייה ואין הוכחות מדויקות לכך שבזמן שבו שהה על הסירה הוא לא התקדם במרחק.

אותה צליחה של האוקיינוס האטלנטי נועדה בין השאר לאיסוף תרומות לחקר הסרטן, ולקום עשה זאת אחרי שאביו נפטר מהמחלה. הפעם המטרה שלו היא לעורר מודעות לזיהום של האוקיינוסים ובנוסף קבוצת חוקרים תעקוב אחריו כדי ללמוד על מאמץ גופני בתנאים קיצוניים במיוחד.

בפעם שעברה שבה לקום חצה אוקיינוס להגיע לחופי צרפת, המשפט הראשון שלו היה "לעולם לא אעשה זאת שוב". 20 שנים לאחר מכן, לקראת תחילת השחייה שלו בחופי העיר צ'ושי שבמזרח יפן אמר לקום: "לא נדרש אז יותר מדי זמן כדי שאשנה את דעתי, זה לקח משהו כמו שלושה-ארבעה חודשים עד שחשבתי על המטרה הבאה. כעת אני מגיע אחרי הכנות של 6 שנים".

התכנון של לקום הוא כאמור לשחות כ-8 שעות ביממה, כשבדרך צפויות לו סכנות כמו כרישים, נחילי מדוזות, טמפרטורת מים קרה (הוא שוחה עם חליפה וסנפירים) ובעיקר איתני הטבע שאין לדעת מתי יכו בו בחוזקה באוקיינוס שרק נקרא שקט, אבל הוא לא באמת כזה. היעד הסופי שלו הוא חופי סן פרנסיסיקו, לשם הוא מפנטז להגיע בדצמבר.

בנושא התזונה, לקום אמור לצרוך כ-8,000 קלוריות ביום. "התזונה שלי היא ללא סוכר, ותתבסס בעיקר על מזונות עתירי שומן, ארוחות קפואות, אורז, פסטה ומרקים", אמר לקומט. על הסירה שתלווה אותו יהיה כמובן צוות סיוע שידאג לכל צרכיו וגם מכ"ם שאמור לזהות כרישים בסביבתו של לקום.

האתגר, מבחינתו של הצרפתי שמתגורר בשנים האחרונות בארצות הברית, הוא בעיקר מנטלי. "החלק המנטלי חשוב בהרבה מהחלק הפיזי ואתה צריך לחשוב כל הזמן חיובי. אם לא תעסיק את הראש שלך במשהו כל הזמן, הוא יתחיל להסתחרר ושם הצרות מתחילות", אמר לקום.

להרשמה למשחה דולפין – לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג