בן 105 קבע שיא עולם ברכיבה של שעה בוולדרום

רובר מרשאנד הצרפתי הדהים את הקהל בוולודרום בפריס ואפילו טען אמר "הייתי יכול לעשות את זה יותר מהר". מה גורם לאיש בגילו לעשות את זה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הכותרת יכולה להישמע כמו חידה לא מוצלחת בחשבון או בדיחה לא מצחיקה, אבל מה שכל כך יפה הוא שהדבר הזה באמת קרה ביום רביעי האחרון בערב בפריס. הפעם האחרונה שתצוגת יחיד של רוכב אופניים בוולודרום גרמה להד תקשורתי כל כך גדול היתה כשבראדלי וויגינס שבר את שיא העולם ברכיבה של שעה. עד אתמול.

צ פ ו || גם בגיל 105 הוא רוכב כל יום

"הייתי יכול לעשות את זה יותר מהר"

רובר מרשאנד הצרפתי הוא ככל הנראה הרוכב הוותיק בעולם ובנובמבר האחרון הוא חגג 105. כדי לציין את זה הוא ביקש לקבוע שיא ייסוד לגילאי 105 ומעלה ברכיבה של שעה, כנראה מתוך הנחה שיהיה לו קשה לשבור את שיא גילאי 100 פלוס שבו הוא מחזיק ועומד על 26.9 ק"מ. מרשאנד, יליד 1911, קיבל את כל התמיכה והאהבה מהקהל ובאמת "הרשה לעצמו" לרכוב קצת פחות, וזה אומר שאחרי שעה הוא עבר מרחק של 22.547 ק"מ. את הרכיבה הזאת הוא סיים אגב ברגשות מעורבים ואמר: "הייתי יכול לעשות את זה יותר מהר, אם הייתי רואה את השלט שסימן את 10 הדקות האחרונות, הייתי לוחץ יותר".

זו לא היתה הפעם הראשונה שמרשאנד מככב בוולודרום, הוא עשה זאת כבר פעמיים מאז שחצה את גיל 100, ובסיום הרכיבה אף המשיך לבצע תרגילי כושר מול הקהל. הרוכב הצרפתי המופלא הזה איבד את אשתו במלחמת העולם השנייה ולא הקים לאחר מכן משפחה. את האהבה לרכיבה הוא פיתח בילדות, אבל הוא לא הצליח להפוך לרוכב מצטיין בצרפת כי אמרו לו שהוא קטן מדי, כך שענף הספורט שבו התמקצע בגיל צעיר היה התעמלות מכשירים. אבל האופניים תמיד היו שם עבור מרשאנד, שבשנות השישים לחייו חזר להתחרות באירועי אופניים שונים בצרפת, ומספר שגם בגיל 105 הוא לא מוותר על הרכיבה היומית שלו, אבל עושה זאת רק במקומות סגורים: "אני רוכב בין 10 ל-20 ק"מ ביום, אבל בחוץ אני חושש שאחטוף שפעת".





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג