מנציחים את הלוחמים

קצינים ולוחמים של חטיבת הנח"ל יגיעו למרוץ לוד הקרוב וייקחו חלק במיזם הנצחה מרגש, שבמסגרתו הם יישאו על גופם במהלך הריצה מספרי חזה עם שמות הנופלים של החטיבה וכך יאפשרו להעניק להם חיים חדשים ולו לפרק זמן קצר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרוץ לוד | צילום: צלמי שוונג

בחודש יולי האחרון התמוטט במפתיע במהלך אימון כושר מפקד חטיבת הנח"ל אל"מ שרון אסמן ז"ל. המקרה הטרגי אירע במחנה מפקדת החטיבה הסמוך לכפר יונה, כשאסמן רץ לצד קצינים ולוחמים של החטיבה, נכנס לחדר הכושר והתמוטט. בן 42 היה במותו. כחלק מהניסיון להנציח את מורשתו של אסמן חשבו תחילה בחטיבה לקיים מרוץ לזכרו, אלא שיום השנה למותו הלך והתקרב והזמן לא עמד לרשות הקצינים והחיילים.

כך יראה מספר החזה של חטיבת הנח"ל במרוץ לוד

לכן החליטה חטיבת הנח"ל לאמץ אליה את מרוץ לוד שיתקיים ב-1 באפריל ולהפוך אותו למרכיב מרכזי בהנצחת חללי החטיבה בדרך ייחודית ומרגשת. "כל לוחם של החטיבה ירוץ עם מספר חזה ועליו שם של חלל מהחטיבה, בהתאם למשפחות כמובן", מסבירה עדן כהן, קצינת האימון הגופני של חטיבת הנח"ל, "אם יהיה לוחם ממשפחה שכולה או שאחד מקרוביו הרחוקים נפל, הוא יחזיק בכבוד לרוץ עם השם שלו עליו". הרעיון להנצחה היה של עדן והיא העבירה אותו לאישורו של מפקד החטיבה. משם החלה העבודה מול ענף נפגעים בצה"ל והתוצאה היא מיזם שיקיף את 3,000 הקצינים והחיילים שיגיעו למרוץ.

"האימון הגופני הוא מכפיל כוח"

"להגיע למרוץ ורק לרוץ זה נחמד וכיף, אבל כשנוגעים בחללים ומערבים את המשפחות שלהם ואת הרגשות, זה נותן טוויסט לעלילה", מוסיפה עדן, "זה שונה ומרגש מאוד. אני אישית, כקצינת כושר, מוצאת בהנצחה הפיזית של החללים חיבור לתחום הכושר. אני תמיד אומרת ללוחמים ולמפקדים בחטיבה שלמדוד לוחמים וצוותים ברמת הערכיות זה דרך הכושר הגופני. האימון הגופני מאפשר לקבל המון ערכים אישיים ללוחמים ולמפקדים".

מבחינת עדן האימון הגופני הוא מכפיל כוח של מסגרת, פלוגה, צוות ומחלקה ו"אם תהיה חזק באימון, תהיה חזק גם ברעות ותראה איך כל הצוות עומד יחד במסדר ותבין גם איך הוא יהיה בלחימה", כלשונה.

רוצים להירשם למרוץ לוד? היכנסו לכאן

חטיבת הנח"ל מסיימת במקום הראשון של אליפות צה"ל בכושר קרבי כבר שלוש שנים ברציפות מבין חטיבות החי"ר, ולמרוץ לוד היא תשלח כ-500 קצינים וחיילי מטה שירוצו במקצה ה-2 ק"מ, עוד כ-2,500 קצינים ולוחמים למקצה ה-5 ק"מ וכ-100 לוחמים למקצה התחרותי של ה-10 ק"מ. המקצה הארוך יותר יהווה גם תחרות בין צוותית בתוך החטיבה, כשכל גדוד יגיע עם נבחרת של 12 רצים ובסיום המרוץ ייבחן ממוצע זמן הסיום של כולם יחד. הגדוד שיסיים בזמן הטוב ביותר יזכה בפרס.

"מקצה כזה משלב המון ערכים של אחריות, עבודת צוות ותכנון העבודה", מסבירה עדן, "בסופו של דבר התכנון צריך להיות כך שלא כל אחד רץ לבד ושאחד יסיים בזמן קצר יותר, והאחרון הרבה אחריו. כל קבוצה צריכה לעבוד יחד".

פעם ראשונה שאתם רצים כחטיבה במרוץ לוד?
"זו פעם ראשונה שאנחנו בוחרים בלוד כפלטפורמה. הרעיון לאחר הבנה שסיימנו שנתיים של קורונה בלי אירועי ספורט משמעותיים ורצינו גם לבוא ולחזק את העיר, בטח לאחר מה שעבר עליה ב'שומר החומות'. העיר עברה המון קשיים ביטחוניים וזה נראה עבורנו מאוד משמעותי להגיע ולתת דחיפה חזקה של צה"ל במרוץ כזה".

"זו פעם ראשונה שאנחנו בוחרים בלוד כפלטפורמה" | צילום: צלמי שוונג

איך התייחסתם בחטיבה למרוץ הזה במסגרת תכנית האימונים השנתית?
"ההסתכלות היא מרחבית על החטיבה. כל גדוד תופס קו או אימון בהתאם לתקופה. הדגש אצלנו על תחום הכושר הוא חלק משגרה ותרבות של ממש, מרמת הלוחם שמתגייס ועד לרמת מפקדי הגדוד ומפקד החטיבה שמשקיעים בזה יום יום. תוכנית האימון מתחילה בבסיס האימון החילי ליד ערד, שם מגיעים לארבעה חודשים של אימון יסוד ועובדים על הליבה של הכושר. מגיעים אלינו לוחמים מכל הדרגות והגוונים, ואנחנו צריכים להביא אותם למצב שידעו לרוץ נכון ולהרים משקלים בסרגל מאמצים עדין. משם עוברים לאימון המתקדם ומתחילים לעבוד יותר על כושר רלוונטי ללוחם בשטח".

"המסה העיקרית של הרצים, רצי ה-5 ק"מ, זה משהו שבשגרה עבורם", מסכמת עדן, "לוחמים שלנו רצים עד 6 ק"מ בתוכנית אימון. לוחמי הסיירת עד שמונה ק"מ, מה שמספק להם את הבסיס האירובי שלו הם זקוקים. במקביל הם עוברים אימוני ליבה ויציבות, וגם אימוני כוח בדופק גבוה, כשדבר שבשגרה. אלה שנבחרו לרוץ 10 ק"מ עוברים תוכנית אימונים פרטנית לקראת המרוץ ובדרך כלל מאתרים אותם מראש".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג