כך תכינו את האופניים שלכם לקראת הישראמן

המכונאים המקצועיים של GIANT, עם הטיפים וכללי האצבע החשובים לקראת תחרות איש הברזל של ישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תחרות הישראמן בפתח וכולנו מתאמנים לילות כימים באדיקות ומסירות והכל על מנת לנצל את כל הפוטנציאל של הגוף האנושי. כחלק מהערכות לישראמן אנו מצרפים המלצות לתקינות האופנים מהמכונאים של GIANT.

צמיגים ופנימיות: מדובר בעניין חשוב ומועד לפורענות ולכן רצוי לבדוק את תקינות הצמיג האם הוא יבש/סדוק והאם יש בו הרבה חורים שיכולים לגרום לתקר. ההמלצה שלנו היא שבוע שבועיים לפני התחרות להצטייד בשני צמיגים ופנימיות חדשות.

ברגים שמשתחררים: תופעה שעלולה לקרות במהלך תחרות כתוצאה מכך הכידון עלול ליפול, מוט הכיסא יכול לצנוח, מחזיק הבקבוק משתחרר ולא מאפשר להוציא את הבקבוק. לכן מאוד מומלץ מאוד לחזק את כל הברגים במומנט הנכון.

יש לבדוק את תקינות הצמיג לפני הישראמן

רפידות מעצור: רפידות ככלל הינן נושא חשוב וקל וחומר בישראמן שאופי המסלול הינו טכני וכולל הרבה ירידות. על רפידות הבלם יש קו סימון לעובי מינימאלי ולכן יש לבדוק שהרפידות נמצאות בטווח הנורמה. כמו כן אופניים עם מעצורי דיסק רצוי ומומלץ לפרק ולנקות את הרפידות לפני הרכיבה.

תקינות השרשרת: אנחנו רוצים שהוואטים שאנו מייצרים יישארו כמה שיותר לטובת התקדמות האופניים ולא יאבדו בדרך, לכן מאוד רצוי לבדוק את תקינות השרשרת. שרשרת בלויה ולא משומנת תגרום לאיבוד וואטים ולפעולה לא תקינה של השרשרת בפידול ובהעברת הילוכים לא מדויקת

כיוון הילוכים במערכות מכאניות ואלקטרוניות: במערכות מכניות רצוי מאוד לכוון את ההילוכים בחנות ולהדק את הברגים שתופסים את הכבל למעבירים. על מנת שהכבל לא ישתחרר במהלך התחרות רצוי גם לחבר סופיות לקצה הכבל שהכבל לא יפרם בקצה.

מערכות אלקטרוניות: רוב אופני הנג"ש היום מגיעים עם מערכות אלקטרונית ולמרות שלרוב הם פחות מועדות לתקלות יש מספר תקלות שכיחות והן:

1. כבלים רופפים – יש לבדוק את חיבורי הכבלים למעבירים ולידיות ההילוכים, שינוע האופניים עלול לגרום לניתוקים ולכן כדאי לבדוק את חיבורי הכבלים אחרי שינוע האופניים.
2. סוללה טעונה – יש לטעון את הסוללות חבל להגיע לתחרות ולרכב סינגל ספיד וכמובן לא לשכוח להצטייד במטען.

מקווים שהצלחנו לתת לכם על קצה המזלג כמה טיפים שיגרמו לכם לא לבזבז זמן בתחרות וליהנות כמה שיותר. אנו ממליצים להיכנס לאחד מסניפי רשת GIANT ומכונאי מוסמך יבדוק עבורכם את האופנים עם חיוך וללא תשלום. בכל מקרה אנו נהיה בעמדת התיקונים של באקספו של הישראמן ועל מסלול התחרות עם צוות מכונאים מקצועיים – אז נתראה בתחרות ובהצלחה.

נשמח לראותכם ולהכין את האופניים לקראת התחרות.


הכתבה בשיתוף GIANT – נותנת חסות האופניים הרשמית לישראמן 2022



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג