קבוצת השבוע של שוונג | דרך הריצה

אמנם מדובר במועדון ריצה צעיר מאוד, בן שנה בלבד, אבל כזה שלוקח את עצמו מאוד ברצינות: יש לו שיטה מקצועית סדורה, הווי ממוקד מטרה וגם שאיפות גדולות - להפוך למועדון מוביל בישראל. קבוצת השבוע של שוונג - דרך הריצה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אמנם מדובר במועדון ריצה צעיר מאוד, בן שנה בלבד, אבל כזה שלוקח את עצמו מאוד ברצינות: יש לו שיטה מקצועית סדורה, הווי ממוקד מטרה וגם שאיפות גדולות – להפוך למועדון מוביל בישראל. קבוצת השבוע של שוונג – דרך הריצה

מאת:מערכת שוונג


דרך הריצה


"אין כמעט מתאמן שלא שבר את שיאיו האישיים" צילום: אלבום פרטי


מייסד: אמיר הייטנר.

שנת יסוד וסיפור ההקמה:
דרך הריצה נוסדה ב-2012. אמיר הייטנר, איש הייטק לשעבר, החליט לנטוש את ההייטק להגשים חלום – להפוך את תחביב הריצה לעיסוקו העיקרי. לאחר סיום קורס מאמנים בוינגייט (בהצטיינות) הקים את מועדון "דרך הריצה".

ענף ספורט:
ריצה.

מאמן:
אמיר הייטנר.

איפה נפגשים:
"נכון להיום יש לנו חמש קבוצות פעילות: שלוש קבוצות בפארק הלאומי ברמת גן, ושתי קבוצות בפארק ענבה במודיעין (הקבוצות מחולקות על פי רמת המתאמנים, וכן מתקיימת סדנה לימודית שבה המתאמנים לומדים להיות המאמנים של עצמם). בימים אלה מוקמות שתי קבוצות נוספות: קבוצה חדשה בפארק הירקון וקבוצה נוספת בפארק הלאומי ברמת גן".

ימים ושעות מפגש:
"ראשון ושלישי בערב במודיעין, שני ורביעי בערב ברמת גן, ובקרוב בימי חמישי בערב בירקון ובימי שישי בבוקר ברמת גן. בקרוב ייפתחו קבוצות נוספות של 'דרך הריצה' במרכז הארץ. בנוסף, מתקיימים במשך השבוע אימונים אישיים על פי שיטת 'דרך הריצה'".

הישגים בולטים של המועדון:
"אין כמעט מתאמן שלא שבר את שיאיו האישיים, שלא לדבר על רצים שהחלו את דרכם כמתחילים מהצעד הראשון, והיום הם רצים בהצלחה מרובה במירוצים. אבל ההישג המשמעותי ביותר, הוא אותם מתאמנים רבים שעשו שינוי משמעותי בחייהם, ולקחו את ההישגים בריצה ליתר תחומי החיים. עבורי, לראות אנשים מאושרים שמגיעים לאימונים עם חיוך על הפנים – זה ההישג המשמעותי ביותר. לא סתם בחרתי את השם 'דרך הריצה'. השם משקף את תפיסתי שהדרך להשגת התוצאות, חשובה לא פחות מהתוצאות עצמן".

תחרות או אירוע ספורט אהובים במיוחד:
"מרוץ 'רצים מהלב'. מועדון אנחנו מאוד מזדהים עם המטרות של עמותת 'רצים מהלב' – חינוך לריצות ארוכות בקרב הנוער, ובפרט נוער מצוקה בפריפריה, ולכן החלטנו לאמץ את המרוץ הזה, ולהפוך אותו למרוץ הדגל של המועדון. במרוץ המדהים שהתקיים לפני שבוע בירקון, בהפקת העמותה ובארגון שוונג, השתתפו 21 רצים מהמועדון ובשנים הבאות אנחנו מתכוונים להמשיך את המסורת ונפעל להגדלת כמות הרצים".

ההווי הקבוצתי:
"בכל סיום של שלב בסדנאות הקבוצה, אנחנו מקיימים הרצאה ביתית על נושאים כמו תזונה לספורטאים, סוגי האימונים השונים וכו'. מעבר לפן המקצועי, יש במפגשים הללו הרבה מצב רוח והם תורמים לגיבוש הקבוצות.

"כמובן שבמפגשים כמו הרצאת התזונה, הכיבוד המוגש חייב להיות בריא (נאה דורש, נאה מקיים). במפגש שהתקיים לאחרונה בבית המאמן במודיעין, הכיבוד כלל שפע של פירות יבשים ואגוזים".


"אימוני הקבוצה מתבצעים בשיטת אימון מאוד ייחודית אותה פיתחנו במועדון"


מטרות באופק:
"מרוץ המטרה הקרוב שבו נשלח ייצוג של מתאמני הקבוצה, הוא מרוץ אולטרה מרתון ירקון מזרח שיתקיים ב-20 לספטמבר, ובו יתקיימו מקצים החל מ-8 ק"מ ועד ל-50 ק"מ. באופן כללי המטרה היא להמשיך בקו הצמיחה ולהפוך את הקבוצה למועדון מוביל בישראל. להתפרש על פני כל הארץ, גם בפריפריה".

חרוט על הדגל:
"גם מסע בן אלף מילין מתחיל בצעד אחד" (מאו לסה לונג).

למה דווקא אצלנו:
"אימוני הקבוצה מתבצעים בשיטת אימון מאוד ייחודית אותה פיתחנו במועדון ושמוכיחה את עצמה בגדול. מרבית המתאמנים, מתחילים ומתקדמים כאחד, הגיעו להישגים ספורטיביים מרשימים, תוך שימת דגש על מניעת פציעות. קצרה היריעה מכדי לפרט את כל עקרונות השיטה, אבל שלושת העקרונות המרכזיים שלה הם:
לשים את המתאמן במרכז: אימוני הקבוצה מתקיימים בקבוצות קטנות והומוגניות, על מנת שניתן יהיה לתת את מלוא תשומת הלב לכל מתאמן ומתאמנת, הן מבחינה מקצועית והן מבחינת היחס האישי.

הבריאות קודמת לכל: ההנאה והאתגר מאוד חשובים, אבל לא כשהם באים על חשבון הבריאות. לכן, באימוני הקבוצה לא סתם מכינים את הרצים ממירוץ למירוץ, אלא שמים דגש על בניית וחיזוק הבסיס האירובי, צעד אחר צעד, באופן מאוד מדורג וסבלני.

אימון אינטיליגנטי: בקבוצה מאמינים בתפיסה שכאשר מתאמן מבין את מה שהוא עושה, הוא עושה את זה בצורה טובה יותר. כפי שאמר המאמן הניו-זילנדי האגדי ארתור לידיארד: 'אימון מוצלח הוא אימון אינטיליגנטי. אימון אינטיליגנטי הוא אימון שבו אנו מבינים לא רק את ה'מה' ואת ה'איך', אלא לא פחות מכך את ה'למה'".

הקהל שלנו:
"המועדון פתוח לכל רץ, מתחיל או מנוסה, וכן למי שמעולם לא רץ ומעוניין להתנסות בחוויה, בכל מקום ברחבי הארץ. נכון להיום האימונים מתקיימים בגוש דן ובשפלה, אולם גם מתאמנים מאיזורים אחרים בארץ מוזמנים לפנות אלינו ואנו נבנה להם תוכנית אימונים אישית, על פי עקרונות שיטת "דרך הריצה", הכוללת ליווי והדרכה טלפונית/אינטרנטית לכל אורך הדרך. מי שמעוניין להצטרף לקבוצות הפועלות כיום, מוזמן לבוא לאימון היכרות ללא תשלום".

יצירת קשר:
טלפון – 054-7370789
מייל: [email protected]
אתר האינטרנט
דף הפייסבוק

27.5.2013


רוצים להשתתף במדור הקבוצה שלנו ב-Shvoong? שילחו לי מייל  [email protected] ואולי גם קבוצתכם תופיע ב-Shvoong
בואו להכיר את כל הקבוצות






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג