קבוצת הטריאתלון של הפועל ירושלים

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:ערן דרקסלר

&nbsp

קבוצת הטריאתלון של הפועל ירושלים ארגנה למען ספורטאי הטריאתלון הבוגרים מחנה אימונים אינטנסיבי במיוחד שכלל לא רק אימונים פיזיים אלה גם הרצאות ואימונים מנטליים. גם ערן דרקסלר היה וכתב על כך




טריאתלון ת"א 2008

"תורידו את הראש, תוציאו את כל האוויר מהריאות ותצללו עד הצד השני…..", כך נאמר על ידי אחד מטובי מאמני השחייה בארץ דימה ריבינסקי במחנה אימון בסוף השבוע האחרון שנוצח כולו (וביד רמה, יש לומר) על ידי הדר בן דרור ויאיר לוי, לקבוצת הטריאתלון של הפועל ירושלים.

"עולים על החומות" – לא, אין מדובר בעוד מרוץ מדרגות בעיר הבירה אלא שמה של סדנת העשרה, ויש שיאמרו מחנה אימון, שאורגנה עבור ספורטאי הטריאתלון הבוגרים של הפועל ירושלים בסוף השבוע האחרון. מחנה אימונים אינו עניין של מה בכך, הוא דורש יכולת ואמצעים ואך זה טבעי שקבוצה גדולה כמו הפועל, תוכל לקחת את הנושא לידיה ולטפל בו במסירות.

למי שלא בקיא אוכל לספר בקצרה כי הפועל ירושלים, אלופת המדינה בענף השחייה, החלה לפני כשנה לפתח את ענף הטריאתלון בקרבה. מבין החברים בה ניתן לזהות בנקל את צמד האלתרמנים (דן ורן –אשר מפאת תחרות בצ'כיה נעדרו מהמחנה), האחרונים, שהפכו לשם של דבר בעולם הטריאתלון הישראלי וכמו כן ספורטאי עלית אחרים כגון אור ברגר, ניר מנחם, עופר ורד ושי פיפמן, המייצגים את האגודה בתחרויות השונות.

מחנה האימון אשר התקיים בסוף השבוע האחרון שם לו לדגש לגבש את הספורטאים החברים בה, היות והם פזורים על פני כל ארצנו הקטנטונת, הענקת תחושת שייכות לקבוצה וסיפוק מידע מקצועי, העשרתי, בתחומים שונים, וכך, במקביל לאימונים שולבו הרצאות מאלפות בתחום מניעת פציעות לרוכבי אופניים על ידי הפיזיותרפיסטית של הפועל ירושלים, נורית צבי-ברייר. בניית תכנית על ידי תקני העמסה של בן דרור, והרצאה נוספת בנושא הכנה מנטאלית לענפי סבולת, שהועברה ע"י ד"ר גיל גולדצווייג, היועץ המנטאלי של האגודה.

אז מה בעצם היה לנו

הכל החל בבוקר יום שישי עת התכנסו, ספורטאים וספורטאיות מכל רחבי הארץ בבריכת הבית של קבוצת הפועל ירושלים, חוות הנוער הציוני. לאחר כ- 25 דקות מצאו את עצמם כולם בתוך מימיה הכחולים של הבריכה.

האימון הראשון כלל עבודה רבה על הסגנון בדגש על עקרון הקיאק, טקטיקות שחייה במים פתוחים (איזשהו ניסיון להפוך אותנו לאלכסנדר פופוב). היו לא מעט תרגילי הסגנון כשכל אחד מהם שם דגש שונה על "תפיסת" מים נכונה, נושא כאוב משהו, אצל אילו שלא באו מעולם השחייה.

היום הראשון, שהיה קצר מטבעו המשיך באימון כוח ייחודי עם כדורי כוח, ולקינוח היה זה ד"ר גיל גולדצווייג שגרם לנו לדמיין את השלבים הרבים בהכנה המנטאלית עוד בשלבים הרחוקים טרם התחרות, היום שלפני והתחרות עצמה. למעשה כאן, בעזרת כמה סימולציות משעשעות למדי, הבנו עד כמה חשובה השליטה העצמית, קור הרוח והתגובות האופייניות ללחץ בטרם החלה תחרות חשובה.

קינוח היום, שהיה רק כעין וכאפס בכל הקשור לעייפות, היה במסעדה ובטיול אל תוככי ירושלים הקרירה עד לכותל המערבי, שהיווה סיומת מרשימה לאותו היום.

למחרת בשעה חמש וחצי בבוקר, התכנסו להם כמה עשרות רוכבי אופניים בחצר הבריכה כדי להתחיל אימון בוקר ברכיבת אופניים. למי מכם שאינו בקיא בטופוגרפיה של העיר, אוכל רק לציין כי אין צורך לחפש עלייה לצורך אימונים ולמי מכם המעונין להתאמן בניווט או לאבחן את רמת הזיכרון הוויזואלי, ירושלים הנה העיר האידיאלית, שכן, עליות, פניות, סמטאות, רחובות ודרכים רבות לה ואכן הדבר אפילו בא לידי ביטוי, כנראה שלקראת מחנה האימון הבא בירושלים יסומנו הדרכים בחצים מוארים וגדולים. ברכיבה עצמה יצאנו מהעיר אל נחל שורק ומשם התפצלו הקבוצות בהתאם לרוכבים ולאחר כארבע שעות הוקפנו שוב במים עת החל לו אימון השחייה הנוסף שתוכנן לאותו היום. לעומת קודמו, צורפו כמה ממאמניה הבכירים של האגודה, ליאור בירקאן, דימה ריבינסקי והדר בן דרור אשר שמו את הדגש הפעם בנושא מודעות השחיין לעצימות האימון בעבודה על פי תקני האימון השונים.

היום הסתיים לו בהרצאה שהועברה על ידי הפיזיותרפיסטית של קבוצת הפועל ירושלים בנושא פציעות ספורט, מי נפצע וכיצד, ההבדלים השונים בין ספורטאים שונים המבצעים את אותה התוכנית והשונות שבין הספורטאים. כך למשל נופץ המיתוס של כאבי גב כתוצאה מתנוחת רכיבה ותשומת הלב הרבה שניתנה כ 30 שנה לאחר המצאתה ל"פלסטרים" .

לאחר ההרצאה והסיכום יצאו אט אט, הספורטאים שהקדישו את מה שמוגדר כיום מנוחה לפיתוח תחביבם המעייף. עייפים, תשושים, שבעי פעילות ורצון עז להתחיל את שבוע האימונים החדש. יש להודות להדר בן-דרור , המנהלת הכללית של הפועל ירושלים אשר ליוותה את המחנה מתחילתו ועד סופו (דבר שאינו מובן מאליו) הן באימונים, בהדרכה, בהרצאות ובליווי קבוצות הרוכבים השונות באישון לילה, ולחברי הטריאתלטים אוכל רק לומר שלראות אתכם עוסקים בענף רק מזכיר לי עד כמה עזה אהבתי אליו.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג