מניו-יורק לתל-אביב

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יריב זרביב




מועדון רצי ניו-יורק יחגוג בקרוב את שנת ה-50 להקמתו, מדוע צריך להזכיר את זה אצלנו? מועדון רצי תל-אביב יחגוג החודש יום הולדת שנה. דניאל קרן, רץ וכותב ותיק באתר במדורים; לרוץ עם דניאל ומסעות דניאל, לקח יוזמה והקים את מרת"א




מועדוני ריצה גדולים למרחקים ארוכים מקבלים כבוד רב בעולם הספורט. מועדון רצי ניו-יורק, לונדון, פריז ועוד רבים, מהווים חלק בלתי נפרד בין העיר שבה קיים המועדון לחברים בו, שהם בדרך כלל תושבי העיר, כך נוצרת מסורת ותרבות עירונית עם שאיפות להישגים בינלאומיים, יש נפלא מזה. בישראל ישנם כמה מועדוני ריצה למרחקים ארוכים וכולם נותנים מעטפת ביתית לרצים תחרותיים וחובבים.

דניאל קרן, שכל חייו הקדיש למען הספורט רצה להרחיב את התפיסה הקיימת על ריצה למרחקים והקים לפני שנה את מרת"א – מועדון רצי תל-אביב, שלמרבה הפלא לא היה קיים עד כה, עיר כמו תל-אביב ראוי שיהיה בה מועדון שכזה. קרן אף חושב יותר רחוק ובונה את המועדון לפי פורמט של מועדוני היוקרה בעולם, כמו מועדון רצי ניו-יורק שבקרוב יחגוג את השנה ה-50 להקמתו.


רוץ דניאל רוץ – הקמת מועדון רצי תל אביב – מרת"א

דניאל קרן עוסק בספורט אתגרי כבר שנים רבות, למעשה כל חייו. הוא התאמן בלא מעט ארצות וחלק מהאימונים התבצעו גם במועדון רצי ניו-יורק. בנסיעות שלו לחו"ל תמיד ניצל את הזמן לרוץ ולהתאמן, וכמו הדמות הנערצת בסרט פורסט גאמפ, גם הוא רץ רחוק במדינות רבות כמו אנגליה, הולנד הונגריה ועוד מקומות הרבה יותר אקזוטיים. כשקרן חזר לארץ הוא שם לב שאין מועדון ריצה בתל-אביב, "חשבתי שלעיר כמו תל-אביב מגיע מועדון כזה", מספר קרן. אז הוא לקח יוזמה והקים את המועדון בכוחות עצמו, עם קצת עזרה מאחרים כמובן.



דניאל קרן בחצי מרתון ת"א



מועדון תל-אביב הוקם ב-2007 בפורמט של המועדונים הגדולים בעולם, ובמטרה לתת מענה לרצים מכל הרמות, תחרותיים וחובבים. לצורך ההקמה גייס קרן את מיטב המאמנים בארץ. שי פיפמן, אלוף ישראל בחצי איש ברזל נמנה לנהל את הצוות והוא גם המאמן של סדנאות המתחילים ובאימון אישי. שאר הצוות, המאמן יאיר קרני, שהוא גם שותף פעיל ומייעץ, ארי גמליאל ששותף לריצות עם קרן במשך השנים, בני שנאור, עוזר באימון אישי ושירי חפר שעסוקה באימון אישי וקבוצת אימון שנקראת שישי עם שירי. בזמן האחרון הוחלט להרחיב את הצוות בעוד שני מאמנים ונכון להיום ישנם 260 חברים במועדון. "אני מקווה שנגיע עד סוף השנה ל-500 חברים", אומר קרן.


אימון, אמון ומימון

מערכת האימונים מבוססת על חמישה ימי אימון במתכונת פחות או יותר קבועה. לרצים התחרותיים יש בימי שני אחה"צ אימון מהירות, יום שלישי בוקר אימון התאוששות, יום רביעי אחה"צ אימון של ריצת טמפו, יום שישי בבוקר ריצת התאוששות ובשבת ריצה ארוכה. כלומר יש חמישה ימים בשבוע בהם יש מקום לרצים תחרותיים ורצים שרוצים לרוץ יותר בקצב יותר איטי.

פרט לכך, ישנן שתי פעילויות שנמצאות תחת קטגוריית אימונים. סדנת מתחילים – כל שישה שבועות נפתחת סדנה שנועדה לרצים מתחילים, והיא מורכבת משמונה מפגשים של שמונה שעות לשמונה אנשים. שי פיפמן לוקח קבוצה של אנשים שלא רצו מעולם או שרצו על מסילה ורוצים להתחיל לרוץ, בונה להם תוכנית אימון ומלווה אותם במשך הסדנה בעצות פרקטיות על ריצה. באופן הזה מכניסים את האנשים למסלול של ריצה. לאחרונה אחד החברים שהתחיל את הסדנה עם שי סיים את מרתון פראג בפחות מארבע שעות. "ישנה התפתחות מאוד יפה בתוך הסדנה", מספר קרן. הפעילות השנייה זה האימון האישי והיא כוללת עשר פגישות עם מאמן במסגרת אימון אישי.

המועדון נותן לספורטאים את כל מה שכל מתאמן צריך לקבל. אימון אישי, סדנת מתחילים וריצה תחת המועדון. מעבר לפעילויות הללו ישנם במועדון עוד שלושה סוגים של פעילויות נוספות, הרצאות מקצועיות בכל מיני תחומים כמו הרצאה על אולטרה מרתון ואיש הברזל ובנושאים בריאותיים, ומחנות אימון, שניים או שלושה מחנות אימון בשנה בני שלושה, ארבעה ימים שנועדו בעיקר לקראת מרוץ או תחרות חשובה. בנוסף, המועדון עורך אירועים חברתיים, והאירוע הקרוב יהיה יום הולדת שנה למועדון.



הרצים מהמועדון חוגגים לאחר מרתון ברלין 2007



המועדון מתקיים בזכות המינויים, דמי החבר והסדנאות, נכון להיום מצבו של המועדון בסימנים של עלייה. "אנחנו מקווים להרחיב את מעגל החברים כמה שיותר, למתוח משני הקצוות, מצד אחד לספורט העממי ומצד שני לרצים ברמה הגבוה ביותר. אני מקווה שבמהלך השנה הקרובה נוכל לתת מענה לרצים מקצועיים ולתת תקציבים לאימונים ברמה הגבוה ביותר ולהוות תחליף אמיתי ומקצועי לרצים שמוכנים להתאמץ ואינם מקבלים תמיכה מספקת מהמוסדות הממשלתיים", אומר קרן.


מעטפת רפואית לרצים

מועדון רצי תל-אביב עובד בשיתוף פעולה עם המרכז לרפואת הספורט מדיקס של יוני ירום, ויחד עם דרך הכושר של יאיר קרני זה בעצם נותן את המעטפת הרפואית של כל רץ. "כמועדון מאוד צעיר אני ממש שמח שהצלחנו להוציא שתי קבוצות למרתונים בחו"ל, קבוצה אחת יצאה לברלין ב-2007 וב-2008 יצאה קבוצה נוספת לפראג", ממהר קרן להזכיר לפני סיום הראיון.

קישורים:

אתר רצי ת"א
מדור לרוץ עם דניאל
מדור מסעות דניאל




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג