מועדון ארוחת הבוקר

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יריב זרביב ויורם איינר

&nbsp

"מועדון ארוחת הבוקר" הוא קבוצת ריצה ירושלמית שחבריה יוצאים למחנות אימונים בארץ ובחו"ל כפעמיים בשנה. שם המועדון מקורו במנהג שעשו להם, לאכול יחד ארוחת בוקר בכל יום שישי. יורם איינר, ממקימי המועדון, מספר על המועדון הצעיר שגיבש יחד עם חבריו




מועדון ארוחת הבוקר

"מועדון ארוחת הבוקר נולד כאילו מתוך עצמו, כביטוי להתרגשות אותנטית של קבוצת רצים שהתאחדה והתגבשה באוויר הבוקר הירושלמי הקריר. הוא נולד כרעיון, כאידיאל, כתזכורת למהות שאחריה אנו רודפים, שאינה מצויה אך ורק במספרים." באלו המילים נפתח מועדון הריצה ארוחת הבוקר הירושלמי, ועד היום הוא מצליח לשמור על הייחוד הרגיש הזה. עושה רושם שמדובר כאן לא רק על מועדון ריצה אלה יותר על מועדון חברים בניחוח אנגלי.

מתי נפתח המועדון באופן רשמי?

מועדון ארוחת הבוקר נולד באופן רשמי ב-19.3.07. באותו תאריך התקיים חצי מרתון ירושלים שהיה גם ארוע הפתיחה הבלתי רשמי של המועדון. המועדון מייצג "תפיסה" (Concept) ודרך מיוחדת לגבי ענף הריצות למרחקים בינוניים וארוכים והוקם על ידי גרעין "קשה" של רצים המיישמים את המטרות אותן מייצג המועדון.

כיצד פועל המועדון ומהן מטרותיו המרכזיות?

המועדון הגדיר מטרות מרכזיות אשר לאורן מתבצעת הפעילות: קידום רצים בכל הרמות המאמינים בריצה כדרך חיים ובשילוב של אימונים רציניים, צד חברתי משמעותי והרגשת שייכות. הגדרת סטנדרטים איכותיים ותחרותיים ושאיפה לעמוד בהם. קידום הענף על ידי פעילויות ריצה שונות כגון: אימונים משותפים,
ריצות טיול
בתקופות הפגרה ועוד. בנוסף, אנו מעודדים רצים מצטיינים, ואתר אינטרנט מיוחד הכולל מאמרים, פורומים ומידע רב על ריצה הנועד לשיתוף ידע והגדלת המודעות והחשיפה של התחום.

המועדון פועל כעמותה רשומה ומשתייך כאגודת ריצה לאיגוד האתלטיקה. הגרעין המרכזי של הרצים נמצא בירושלים אך חלק משמעותי מהקבוצה מתגורר באזור מרכז הארץ.

פעילות המועדון היא מגוונת. בראש פעילויות המועדון עומדות המטרות המקצועיות הכוללות השתתפות בארועי הריצה המרכזיים בישראל ובליגה הבינאגודתית של איגוד האתלטיקה. בין חברי המועדון יש רצים ותיקים ורצים בעלי ידע רב בתחום, המכוונים, עוזרים ותומכים בכלל רצי המועדון.

בנוסף, בעזרת חבר המתמחה בתחום (קובי שביד) אנחנו מארגנים ארועי ריצה עממיים (בלתי רשמיים) אותם אנו מכנים:
ריצטיול (ריצות טיול) . ריצות אלה מתקיימות מעת לעת ברחבי הארץ, באזורים מקסימים וכוללות ריצה ארוכה בקצב איטי עם עצירות להתרשמות מהנוף והסברים. אל ריצות אלה מוזמנים גם רצים שאינם משתייכים למועדון.

מהי תוכנית האימונים השגרתית של המועדון?

יש לנו אימון רשמי קבוע בימי שלישי באיצטדיון גבעת רם ואת שאר האימונים אנחנו מתאמים בינינו. אנחנו מאמינים מאד באימון קבוצתי ומשתדלים לבצע את האימונים המרכזיים (אימוני האיכות והריצות הארוכות) ביחד (על פי רמות).




בתחילת דרככם הייתם חמישה רצים כמה חברים היום במועדון?

מספר החברים במועדון הוא כ- 35. דלת המועדון פתוחה בפני כל רץ המעוניין להצטרף. יש לנו רצים בטווח גילאים של נוער עד ותיקים ובכל הרמות, החל מהרמה הארצית הגבוהה כגון, אביחי גודמן, ועד לרצים שמטרתם היא לשפר את זמנם והמאמינים בדרך המועדון. דבר חשוב שאנו שואפים לקדם זה את נושא הנשים בריצות למרחקים ארוכים ובינוניים. השנה, נעשה מאמצים לקלוט רצות נוספות למועדון, ואגב, רצות פעילות תהיינה פטורות מדמי חבר.

איך אתם רואים את עתיד הריצה בישראל במקביל לעתיד המועדון?

אנחנו מאמינים כי עתיד הענף תלוי באופן משמעותי בפעילות מועדוני ריצה ברחבי הארץ. מועדון ריצה מהווה גוף קולט ותומך ברצים ופעילות מסודרות של מועדונים תיצור בנוסף לכמות גם איכות. לגבי עתיד המועדון – נשאף להגדלת נפח הפעילות. בנוסף לתמיכה ישירה ברצים, נשאף לבצע פרויקטים קהילתיים שונים כגון: שילוב עולים חדשים ורצים ממגזרים שונים בענף. נשאף להגדיל את הפעילות עם נוער ונשים ונמשיך להוות "בית" לכל חובב ריצה. באמצעות אתר האינטרנט של המועדון, נמשיך לשתף בידע את כלל הרצים, לדווח על חדשות מעולם האתלטיקה ולהעביר חוויות בפורום הריצה שלנו.




בימים אלה לקראת מה רצי המועדון מתכוננים במיוחד?

הפעילויות הקרובות המתוכננות הן השתתפות קבוצתית נרחבת בחצי מרתון בית שאן ומרתון טבריה. כבר בשנת הפעילות הראשונה, העמיד המועדון נבחרת גדולה למרוצים הנ"ל. רבים מהחברים שיפרו את השגיהם בכל הרמות והמועדון זכה במקום הראשון הקבוצתי במרתון טבריה. השנה אנחנו שואפים להמשיך באותה דרך. בחצי השני של השנה נתמקד בנוכחות במרוצי הכביש, אליפות ישראל במרוצי שדה ובליגה הבינאגודתית (נשאף לעלות ליגה כפי שעשינו השנה).

&nbsp




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג