לרוץ בגליל העליון

הגליל העליון הוא גן עדן לאנשים בכלל ולספורטאים בפרט. המרחבים האינסופיים, השדות הפתוחים, הנוף ומזג האוויר הנוח יחסית, כל אלה מהווים קרקע פורייה להתפתחות ענפי ספורט כמו טריאתלון, אופניים וריצה. קבוצת ריצה חדשה קמה לפני פחות משנה וכבר השתתפה בחצי מרתון בית שאן ובמרתון טבריה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הגליל העליון הוא גן עדן לאנשים בכלל ולספורטאים בפרט. המרחבים האינסופיים, השדות הפתוחים, הנוף ומזג האוויר הנוח יחסית, כל אלה מהווים קרקע פורייה להתפתחות ענפי ספורט כמו טריאתלון, אופניים וריצה. קבוצת ריצה חדשה קמה לפני פחות משנה וכבר השתתפה בחצי מרתון בית שאן ובמרתון טבריה

מאת:יריב זרביב

בחודשים האחרונים חברו להם יחד מספר רצים מהגליל העליון והקימו קבוצת ריצה חדשה וצעירה עם מחשבות רחוקות. את הרעיון הגה והוביל שי בית הלוי, רץ פעיל בעצמו ובוגר בית הספרס למאמנים במכון וינגייט שגם מאמן את הקבוצה. עזרו לו בהקמת הקבוצה גיל ואיריס אולשנסקי, טריאתלטים פעילים מבית הלל.

החבר’ה נפגשים בבקרים בחנות הריצה של נייקי וילג’ במושב בית הלל ומשם הם יוצאים לריצות משותפות בשדות הגליל העליון.
לאחרונה ביקשו חברי הקבוצה להצטרף לעמותת הספורט של הגליל העליון, ומנהל העמותה יוסי ראוך נענה בחיוב. רצי הקבוצה יזכו לתלבושת ייצוגית וישתתפו בתחרויות תחת שם האגודה הפועל גליל עליון. עד כה השתתפו חברי הקבוצה במרוצי הסתיו, באליפות הארץ בחצי מרתון שנערכה בבית שאן בחודש דצמבר ובאליפות הארץ במרתון שנערכה בטבריה בינואר.

מרתון טבריה 2009

מרתון טבריה הבינלאומי האחרון היווה את שיא העונה עבור חברי קבוצת הריצה של נייקי וילג’ גליל עליון. כל האימונים בקור ובחום, בשעות בוקר מוקדמות, כל ההכנות המנטאליות, ההקפדה על תזונה נכונה, הכול התרכז ליום אחד. דודי כפרי, לידי יהודה, ברוך דניאלי, שי בית הלוי ואורי יפה נטלו חלק במרוץ.

אורי יפה מקיבוץ יפתח השתתף במקצה ה – 10 ק"מ בקטגורית 50-54 והגיע בתוצאה יפה של  56:46 דקות. דודי כפרי מקיבוץ דן הפגין מוטיבציה אינסופית בהכנות המפרכות למרתון סיים את המרתון הראשון שלו בזמן נאה של 4:16:36. לידי יהודה מכרכום שהתאמנה למרתון באדיקות ראויה להערצה למרות כל הקשיים בדרך סיימה את המרתון הראשון שלה בזמן יפה של 4:50:22 בקטוגריית בוגרות 45-54. ההתרגשות הייתה גדולה כאשר בנה של לידי, עמוס, הגיע בהפתעה וליווה את אימו עד לקו הסיום.

שי בית הלוי לא הצליח לרדת ממחסום ה – 3 שעות וסיים את המרתון הרביעי שלו בתוצאה 3:01:54, את המחסום הזה הוא ייאלץ לנסות ולשבור במרתון הבא שלו. את התוצאה המרשימה ביותר השיג ברוך דניאלי מכרכום, הוא סיים את המרתון בזמן מדהים של 2:48:29 והתברג בצמרת רצי המרתון בארץ בקטוגריית בוגרים 45-49.

בימים אלה מתאמנים חברי הקבוצה לחצי מרתון עין גדי שייערך בפברואר ולמרוצי האביב. ראוי לציין שחלק מחברי הקבוצה באים פשוט לרוץ בשביל הכיף, הבריאות והכושר ולאו דוקא כדי להשתתף בתחרויות. בקבוצה חברים גברים ונשים במגוון גילאים, הם שמו לעצמם מטרות:

– להמשיך להתאמן ולהתפתח
– לארגן מרוץ בגליל העליון
– לקדם את ענף הריצה בגליל העליון
– להמשיך ולהשתתף ביחד במרוצים נוספים ברחבי הארץ ואף לנסוע ביחד למרתון בחו"ל



ראיון עם מאמן הקבוצה שי בית הלוי

מסתבר שאתם קבוצה ממש צעירה, האם הכוונות שלכם לפתוח מועדון חדש וקבוע בגליל?
אכן פתחנו מועדון חדש וקבוע בגליל, קיבלנו את תמיכת ממחלקת הספורט של המועצה האזורית גליל עליון וסיוע מחנות נייקי וילג’ שנמצאת במושב בית הלל. הקבוצה עצמה צעירה, אנחנו קיימים פחות משנה ובקבוצה חברים כ-15 רצים ורצות במגוון גילאים, הצעירים ביותר בגיל 30 והמבוגר ביותר בן 64.

תוכל לתאר לי את מסלולי האימון שלכם – אני מניח שהמסלולים בגליל מרהיבים.
המסלולים בגליל אכן מרהיבים ומגוונים. נקודת המפגש שלנו היא תמיד בבית הלל בחנות נייקי וילג’, משם אנחנו יוצאים לרוץ במרחבי עמק החולה, לפעמים בשדות ובמטעים שלאורך נחלי החצבאני והבניאס, לפעמים בטיילת שנמצאת בין קריית שמונה לנהר הירדן ולפעמים בטיילת שנמצאת לאורך נהר הירדן.

מהו לוח הזמנים שלכם ותוכנית האימונים שיצרתם?
אנחנו נפגשים פעמיים בשבוע בשעות הבוקר המוקדמות בימים שלישי ושישי, כאשר ביום שלישי אנחנו מבצעים אימון איכות וביום שישי אימון נפח, חלק מחברי הקבוצה רצים ביחד גם בשאר ימות השבוע – כל אחד לפי היעדים שלו.

האם אתם מתכוננים להשתתף במרתון מחוץ לישראל?
יש מחשבה לצאת כקבוצה למרתון בחו"ל, אין עדיין יעד ברור אבל מדברים על זה ברקע, אני מניח שזה יקרה בסתיו הקרוב ואם לא אז אולי בשנה הבאה.

היכן היית רוצה לראות את הקבוצה הזו בשנים הקרובות?
הייתי רוצה להגדיל את נפח הרצים בגליל העליון ולשתף יותר רצים בגילאים צעירים, וגם יותר רצות. כמו כן, היינו רוצים לארגן מרוץ בגליל העליון – יש לנו כאן תנאים מושלמים לארגון מרוץ ברמה גבוהה אך דרוש לנו סיוע מהרשויות.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג