תוצרת הארץ – מבחן דרכים לאופני סגל

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:גונן הרפז




המחשבה הראשונה שעלתה בראשי כאשר נתבקשתי לקחת למבחן דרכים את אופני segal היתה שירו של אריק אינשטיין "תוצרת הארץ".
אני יכול לומר שציפיתי בהתרגשות לקראת המפגש עם אופני segal – האופניים העבריות הראשונות.

גונן הרפז עלה על האופניים העבריות הראשונות של segal ויצא לנסיעת מבחן







אופני segal – פיתוח ישראלי

ההתחלה


הוסבר לי שהמגנזיום הוא תוצר לוואי של אשלגן ים המלח ושיש בארץ "איגוד משתמשי המגנזיום" שבין היתר חבריו עמלים למצוא דרכים שונות למחזור המגנזיום. גל סגל מנכ"ל אלובין (חברה המייצרת צינורות אלומיניום מזה שלושים שנה) רוכב אופניים וטריאתלט חובב, היה בין ההוגים של הרעיון להשתמש במגנזיום ליצירת אופניים. לאחר ארבע שנות פיתוח יוצר אבטיפוס לאופניים של היום ובחודש ינואר השנה החל שווק והפצה של האופניים בארץ, בהולנד, ארה"ב ומקסיקו בשלב זה.

המבחן

אני חייב להתוודות שפרט לתחושת הגאווה, שמחתי שיש לי הזדמנות לרכוב על אופניים "אחרות" לא עוד שלדת קרבון, אלא משהוא לא פופולארי,כ מו יציאה לרגע מ"הקופסה".
חברת segal יצאה עם שלושה דגמים באופניי הכביש: השלדה הקלאסית,"הסלופי" (צינור עליון אלכסוני) ודגם ה L.F.T (low front tub) המזכיר את דגמי ה"צוללות" של אופניי נג"ש – כשהצינור העליון יורד באלכסון קל מכוון צינור הכסא לעבר צינור הראש (הכידון). והכן זהו דגם המיועד לטריאתלון ורכיבות נג"ש.

הציפייה לקראת משהוא אחר וטוב (כמו בכל דבר חדש) באה לידי ביטוי במטרים הראשונים על האופניים: התחושה הראשונה הייתה שהאופניים פשוט מהירים. בכל קטעי המישור ובירידות הקלות ביותר, האופניים נתנו תחושה של מהירות גם ללא מאמץ.






מבט מקדימה

אחת התכונות של המגנזיום היא קשיחותו. כדי לבחון את משמעות הדבר, יצאתי לטור אחר כבישים משובשים במיוחד ואף רכבתי על מרצפות האקרשטיין של פארק הירקון. אומנם האופניים לא מעבירות את תחושת הרכות האופיינית לשלדות הקרבון, אך למרות קשיחותה של השלדה בהחלט ניתן להרגיש ביכולת שלה לספוג את מהמורות הדרך (תכונה נוספת של המגנזיום). מהדרכים המשובשות המשכתי לפניות החדות ולמעגלי התנועה. גם בפניות של תשעים מעלות במהירות גבוה האופניים נתנו לי תחושה של יציבות ובטחון, לעומת זאת ביציאה מסיבוב, בניסיון האצה בעמידה, האופניים הגיבו פחות טוב כנ"ל בספרינטים: העברת כוח אנכית (כלפי מטה) של הפדלים לא תאמה בצורה חלקה להעברת הכוח בידיים מצד לצד והדבר התבטא בניתוק הגלגל הקדמי מהכביש למשך מספר שניות.

ולבסוף, קינחתי ברכיבה הררית בכביש העולה לנס הרים (בר בהר): קשיחותם, משקלם הקל (פחות משבעה קילו) וכידון קרבון רחב ונוח במיוחד, היו לעזר ובאו לידיי ביטוי בזמן הישיבה על הכיסא. בקטעים שבהם עברתי לדווש בעמידה, הרגשתי שהעברת הכוח האנכית לא מושלמת, היה לי נוח יותר לדווש כלפי מטה ואחורה כשגופי נוטה קלות לפנים. אחרי הפסקת קפה קצרה והתענגות מאוויר ונוף הרי ירושלים, סובבתי את האופניים חזרה כלפי מטה. בירידה, במהירות גבוה הן בעיקולים, האופניים "ישבו" היטב על הכביש ונתנו לי תחושה של יציבות ובטחון רב, דבר שאפשר לי להרפות מהברקסים.

היבטים טכניים ואסטטיים

  • האופניים שאני רכבתי עליהם הגיעו ברמת אבזור הגבוהה ביותר: מערכות compagnolo record עם זוג גלגלי eurus.

  • האופניים מגעים במידות 46 (לילדים) ועד מידה 61 .
  • ניתן לרכוש את האופניים עם מערכות compagnolo בכל הרמות. כמו כן ניתן לקבלם עם קראנק סטנדרטי או קומפקט.
  • שלדה במידה 58 שוקלת 1060 גרם.
  • צינורות האופניים בנויים בצורת ביצה – צד אחד מעוגל וצד שני חד יותר (לתוספת חוזק).
  • השלדה עוברת תהליך פסיוציה: טבילת השלדה בחומר המונע קורוזיה.
  • החברה מתחייבת לתת אחריות על השלדה לשלוש שנים.
  • האופניים שאני רכבתי מגעים בצבעי לבן, אדום ושחור (צבעים פופולאריים השנה).
  • לא ניתן לפספס את הריתוכים הבולטים של הצינורות אחד לשני
    (לא למחפשי אסטטיקה), הדבר נובע בשל הקושי הרב בריתוך החומר.







מבט על לכידון

סיכום


אסוציאציה נוספת שחלפה בראשי פרט לגאווה לפני שקבלתי את האופניים הייתה "הדבר הבא"?! ותשובתי לא חד משמעית, נהניתי מאד לרכוב על האופניים, האופניים משדרות חיות ומהירות, הן בהחלט יכולות לעמוד בשורה אחת עם אופניי "קצה" ברמת אבזור מקבילה. נקודה אחת שהפריעה לי במידה מסוימת והתייחסתי אליה עוד קודם לכן, היא האסטטיקה: הריתוכים הגסים, מבנה הצינורות שמשדר פונקציונאליות בלבד משאירים מקום לחשיבה ותשומת לב להיבט העיצוב, פרט לא פחות חשוב בימים אלה.

למי האופניים מתאימות?! לכל רוכבי הכביש והטריאתלון, אך במיוחד לאלה מבניכם שמחפשים משהוא אחר (לא עוד קארבון), שיכולים להעריך את תחושת החיות שיש במגנזיום, למי שמחפש גאווה ישראלית ,שאיכות הסביבה חשובה בעיניו (המגנזיום ממוחזר,זוכרים…) ובעיקר למי שמחפש תמורה למחיר.
האופניים שאני בחנתי (קומפניולו רקורד+גלגלי יורוס) עולים לצרכן 18,460 ש"ח. אין כיום בארץ (ולא רק בארץ) אופניים ברמת אבזור כזאת בפחות ממחיר של 30,000 ש"ח.

ניתן להשיג גם דגמי segal Bike ברמות אבזור שונות

במחירים הנעים בין
5,500-18,460 ש"ח

גונן הרפז מאמן טריאתלון ומאמן אישי,
מארגן ומפיק טיולי אופניים בארץ ובעולם




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג