שמנים מבית Joe’s

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:ערן דרקסלר





לא די ברכישה, אחזקת אופניים מצריכה טיפול מסור. אבק, חול ושאר מיני לכלוך, הורסים את חלקי האופניים ומקצרים את חייהם. חברת Joe’s no-flats השיקה סדרת מוצרים המיועדים לניקוי ושימון חלקי האופניים, כיצד עושים זאת נכון? מצורף גם מדריך לניקוי ושימון.







סדרת המוצרים של Joe’s no-flats

ניקוי החלקים הנעים באופניים, אינו רק רצוי אלא הכרחי. למי שאינו מודע לחשיבות הנושא, אספר בקצרה כי, החול, האבק והלכלוך המתיישב על גלגלי השיניים מביא לשחיקת השרשרת ובמקביל, שיניי הגלגל מתעקמים לכן יש צורך להחליף את החלקים, אחרת בזמן הנסיעה עלול הרוכב להסתכן בפגיעה.



פשטות ונוחות


אחד הסממנים לכך שחברה מבינה את השוק היא כאשר אינה מגבילה עצמה לסוג מוצר אחד. באופן דומה, יצרה החברה Joe’s no-flats סדרת מוצרים המיועדים לניקוי ושימון השרשרת ושאר חלקי האופניים.


ישנם 3 סוגי תרסיסים:

  • שימון החלקים הנעים, כאשר זאת מחולקת לשתי קטגוריות:
    שימון יבש / שימון רטוב – הדוחה מים, לחות ואבק.

  • מסיר שומנים (Degreaser)
  • ניקוי השלדה והצמיגים


התרסיסים עצמם מיוצרים בשלושה בקבוקים שונים:

  • בקבוק גדול בנפח 500 מ"ל – מגיע כתרסיס
  • בקבוק בינוני בנפח 125 מ"ל – בקבוק עם נוזל
  • בקבוק קטן בנפח 30 מ"ל – בקבוק עם נוזל

למעשה, הבקבוק הקטן מאוד נוח כאשר ברצוננו
לערוך נסיעה לסוף השבוע ולחסוך במשקל.


ניקוי (מתוך פורום "אופניים" של תפוז)


כאשר מדברים על ניקוי ושימון באופן שוטף מדברים על האלמנטים הבאים:

  • מכלול שרשרת וגלגלי שיניים קדמיים ואחוריים (פלטות קדמיות / קסטה).
  • מעביר ההילוכים האחורי על שני גלגלי השיניים הקטנים שבו.
  • דפנות חישוקי הגלגלים – ניקוי בלבד ! ללא שימון !
  • חלקי שלדה צוברי לכלוך / בוץ.
  • מערכת המעצורים – ניקוי בלבד – גירוז קל למכונאים או למי שמכיר את הנוהל. מומלץ להקפיד על ניקוי של רפידות המעצורים.


השרשרת


שרשרת האופניים עצמה מושכת את כמות הלכלוך הגדולה ביותר כמו אבק וחול וחמור מכך, אל בין חוליות השרשרת. גרגרי החול הקשים ("צרות הצורן" כפי שמכונאי בעל חוש פואטי אמר פעם) עלולים לשחוק את חלקי הפלדה ולגרום לבלאי מואץ במידה ולא ינוקו בצורה סדירה. הבעיה מחריפה והולכת ככל שמצטברים גרגרי צורן רבים אשר ביחד עם השמן המתקרש ממלאים את הרווחים בין חוליות השרשרת ויוצרים שכבה קשה ומחוספסת שעובדת כמו נייר זכוכית או משוף על חלקי הפלדה, התוצאה? בלאי מואץ על השרשרת ,החלשתה, הפיכתה לרגישה למאמצי כוח, העברת הילוכים לא חלקה, גרימת נזק לגלגלי השיניים ושחיקתם המוקדמת, קיצור אורך החיים של השרשרת וגרימת נזק לחלקים נלווים (גלגלי שיניים למיניהם).


גלגלי שיניים


כאמור הצטברות גרגרי צורן ושאר מוצקים קשים מביאה לכדי יצירת שכבה שוחקת על השרשרת ועל גלגלי השיניים לכן גם גלגלי השיניים יסבלו מבלאי מואץ וירידה באיכות הביצועים (בעיקר חלקות ודיוק העברת הילוכים).

מעבירי הילוכים קדמי אחורי


המעבירים הם חלקים נעים אשר תפקידם להעביר את השרשרת מגלגל שיניים אחד למשנהו, אילו הם רכיבים מכאניים מרובי צירים, קפיצים ושאר חלקים עדינים שרגישים ללכלוך.

חישוקי גלגלים (ג´אנטים)


רוב האופניים בארץ מצוידים במעצורי וי אשר עובדים על עיקרון פשוט ויעיל של חיכוך רפידות גומי בצידי החישוקים. עם הזמן מצטברת על צידי החישוק שיכבה דקה אך הרסנית של שאריות רפידות הגומי בתוספת גרגרי צורן שמסייעת לשחוק את צידי החישוק שחיקה מהירה (תסמונת חריצי הג´אנט הקלאסית). מומלץ לנקות את צידי החישוק בכל פעם שמנקים את האופניים.

שימון


חלקי מכונות הבאים בעומסי חיכוך, לחץ, שחיקה ותנאי אקלים כגון לחות, זקוקים לחומרי סיכה המקטינים את החיכוך בין החלקים ולחומרי שימון המגנים על חלקי הפלדה מנזקי מזג האוויר. בעבר השתמשו בשמנים מינראליים (תוצרי לוואי של זיקוק נפט).


השלבים עצמם:

  • קיץ – נגב את האבק והחול מהאופניים עם מטלית יבשה רכה או מברשת יבשה רכה. לאחר מכן שטוף במים (דלי ,צינור ,ספוג עם מעט מי סבון) את השלדה ודגש על החלק האחורי של האופניים ועל המכלולים). בשימוש בצינור יש להקפיד על מעט מים ולא לרסס ישירות אל תוך בולמי זעזועים ,צירים וכו´. המלצה – לרסס תמיד בכיוון מעלה ומטה בניצב לקרקע ורק את אזור השרשרת.
    חורף – לשטוף עם מים את כל הבוץ.
  • נגב את האופניים היטב – בדוק אם אין הצטברות מים על יד אטימי בולמי זעזועים ושלא חדרו מים אל תוך כבלים וחלקים עדינים כמו ידיות מעבירי ההילוכים.
  • פזר חומר ממיס שומנים על השרשרת, הקסטה והמעביר האחורי. במידת הצורך גם על המעביר הקדימי. קרא בעיון את ההוראות הכתובות על המוצר ופעל לפיהן. כעת המתן כעשר דקות עד שהחומר יחדור ככל האפשר את שכבות השומן.
  • עכשיו קרצף בעזרת מברשת את המכלולים – ישנן מברשות מיוחדות בחנויות אופניים.

יש מתקנים מיוחדים לקרצוף שרשראות שמוציאים את השרשרת מוכנה, ולאחר, שטוף היטב את כל הלכלוך, במידה והלכלוך רב או עקשן חזור על התהליך. בסיום, יש ליבש טוב את האופניים ואת המכלולים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג