שובו של הסוס הוותיק

היום אולי קשה לזכור, אולם עד לפני כמה שנים שוק הניווט בארץ נשלט בצורה בלעדית על ידי תוכנה בשם דסטינייטור. דווקא כאשר היה נראה שהתוכנה הולכת להיעלם מהשוק המקומי היא נרכשה על ידי חברת איתוראן ונכנסה חזרה לשוק הניווט בארץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

היום אולי קשה לזכור, אולם עד לפני כמה שנים שוק הניווט בארץ נשלט בצורה בלעדית על ידי תוכנה בשם דסטינייטור. דווקא כאשר היה נראה שהתוכנה הולכת להיעלם מהשוק המקומי היא נרכשה על ידי חברת איתוראן ונכנסה חזרה לשוק הניווט בארץ

מאת:יאיר פלד

ותיקי הפריקים של תחום ה- GPS זוכרים בוודאי את התוכנה שמחירה היה 3000 ש"ח לערך והותקנה על מכשירי הניווט בעזרת תקליטור CD סטנדרטי. מאז שינה שוק הניווט בארץ את פניו כאשר שני תהליכים מקבילים גרמו לפגיעה קשה במכירותיה של דסטינייטור – מחד, נגסו תוכנות ניווט חדשות, שנכנסו לשוק בצורה עקבית במאבק על כיסו של הצרכן בישראל, ומאידך, התקנה פיראטית של תוכנות דסטינייטור פרוצות שחקה עוד יותר את רווחיה של החברה.

דווקא כאשר היה נראה שהתוכנה הולכת להיעלם לתמיד מהשוק המקומי היא נרכשה על ידי חברת איתוראן כחלק מצעד אסטרטגי לכניסה לשוק הניווט בארץ, כאשר הצעד השני של איתוראן היה קנייתה של חברת מפה, המספקת בין היתר את המפות הדיגיטליות עבור תוכנות הניווט. צעד זה החזיר באחת את התוכנה הוותיקה למרכז הזירה ואנחנו יצאנו לבדוק כיצד היא מתפקדת בהשוואה לסייחים החדשים.

פשטות, זהו שם המשחק
"אי אפשר ללמד סוסים ותיקים טריקים חדשים" ובמקרה של איתוראן GPS מדובר בחדשות טובות מאוד. מטרתה של כל תוכנת ניווט היא להביא אותנו למחוז חפצנו בצורה המהירה והבטוחה ביותר ואת פעולה זו מבצעת התוכנה ללא דופי. הממשק של התוכנה אינטואיטיבי מאוד וגם אדם אשר נתקל במכשיר ניווט בפעם הראשונה בחייו לא יתקשה בתפעולו הבסיסי.
הדגם אשר נסקר על ידינו הוא GPS 350 בעל מסך מגע בגודל של 3.5 אינץ’.

GPS 350

הפעלת המכשיר מציגה לנו את התפריט הראשי על המסך, כאשר בנוסף לאפשרות הניווט יכול לשמש המכשיר גם לניגון וידאו ומוסיקה, והצגת תמונות (בעזרת כרטיס זיכרון מסוג SD). חשוב לציין שלמכשיר מצורף סטיילוס (חרט) המיועד לעזור להפעיל את מסך המגע, אולם הממשק בנוי בצורה נוחה מאוד ואת כל הפעולות ניתן לעשות בעזרת האצבעות בלבד ואין צורך להוציא את הסטיילוס ממקומו. לחיצה על אייקון הניווט תפעיל את התוכנה ותביא אותנו למסך המפה.

ניווט GPS

מה שאהבתי במסך המפה היא העובדה שהמידע בזמן אמת על הניווט (זמן ומהירות) מוצג בחלקו התחתון של המסך ולא תופס חלק ניכר מתצוגת המפה. אופציה נוספת אשר ישנה בתוכנה היא האפשרות לבצע קוסטמיזציה (התאמה) של האייקונים המופיעים על גבי המפה (מצפן, עוצמת קול, ניווט לבית, מחוון טעינה וחיווי סיגנל GPS) וכל אחד יכול לבחור מה ברצונו להציג בהתאם להעדפותיו (אני אישית מעדיף את המפה כמה שיותר נקייה וחפה מכל אייקון כזה או אחר המסתיר פרטים חיוניים המופיעים על גבי המפה). יציאה מהמפה אל תפריט הניווט הראשי מתבצעת ע"י לחיצה על האייקון של החץ בפינה הימנית התחתונה של המסך.

תפעול בסיסי והכנסת כתובת יעד
כמו בכל תוכנת ניווט ניתן לנווט לכתובת ביישוב מסוים, או לנקודות עניין אשר נמצאות במאגר המידע של התוכנה (לדוגמא מסעדות, מרכזי קניות בתי חולים ועוד) מנגנון החיפוש של נקודות העניין עבר שדרוג רציני מהגרסאות הקודמות של התוכנה וכעת ניתן לערוך בו חיפוש גלובלי לפי שם. לאור קנייתה של חברת מפה על ידי איתוראן, ברשימת נקודות העניין ישנה קטגוריה נוספת של מומלצי אתר מפה בה מופיעות נקודות עניין של מקומות לינה, מזון ואטרקציות תיירותיות.

 

נסיעה עם התוכנה
התצוגה של המכשיר ברורה וחדה ולמרות שהרמקול שלו ממוקם בגב המכשיר, ההוראות הקוליות מאוד ברורות ואינן מצריכות את הסטת המבט מהכביש אל המפה. גרסת המפה בתוכנה הייתה מהרבעון הראשון של שנת 2008 (גם בעברית וגם באנגלית).

 

ג’י פי אס

מקלט ה-GPS המותקן במכשיר מקבל את הפיקס הראשוני בצורה מהירה מאוד ושומר על הסיגנל בצורה רציפה ללא איבוד משמעותי או הנחתה בעוצמתם של קליטת התדרים מהלוויינים. בעת ניסיון שעשיתי בבית, המכשיר קיבל פיקס בתוך הבית והשיג נעילה על 8 לוויינים.

 

GPS NAV

מוצרים משלימים
שירות לקוחות – כל לקוח אשר רוכש את התוכנה זכאי ויכול לפנות למוקד השירות של איתוראן הפועל 24 שעות במשך 7 ימים בשבוע על מנת לקבל סיוע והדרכה און ליין בשימוש בתוכנה.

שירות איתוראן BIG – זהו שירות משלים למערכת הניווט המספק בין היתר שירותי עזרה ומצוקה בדרך, כולל הזמנת גרר במקרה הצורך ומענה והסבר אנושי בהדרכה על מנת להגיע ליעד במידה והנהג הלך לאיבוד וזקוק להכוונה. בנוסף ניתן להיעזר בשירות זה על מנת לקבל אינפורמציה על תחנות דלק, מוסכים וכספומטים וכן מידע בנושא דיווחי תנועה. אם נזכרת באמצע הנסיעה שיש לך יום נישואים, באמצעות שירות זה אף תוכל להזמין מקומות במבחר מלונות ומסעדות ברחבי הארץ. שירות איתוראן BIG ניתן בחינם בשנה הראשונה של קניית המכשיר ולאחר מכן יהיה כרוך בתשלום במידה ורוכש המכשיר יירצה להמשיך ולהשתמש בו.

 

בשורה התחתונה
– המכשיר מספק יחס גבוה מאוד בערך של עלות מול תועלת
– תפעול אינטואיטיבי ופשוט של התוכנה – ממשק ידידותי למשתמש
– שירותי תמיכה משלימים מעבר לשימוש הבסיסי בתוכנה
– אפשרות להוספת מפות לחו"ל
– אפשרות להוספת תוכנת ניווט לשטח (ריינג’ר)
– המכשיר יכול לשמש כמרכז מולטימדיה נייד

 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג