רולר או טריינר – מה עדיף ולמי

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:נתי ים

החורף בפתח ואחת השאלות הגדולות הנשאלות על ידי רוכבים (שעדיין אין להם) "רולר או טריינר ??? "
ראשית – אין בארץ "מזג אוויר קשה לרכיבה – עם יש את הביגוד המתאים". באירופה רוכבים בטמפרטורה סביבתית של ( 10 – ) ויותר, שלג נופל וגשם שוטף – לחישול מנטאלי ושיפור הטכניקה הבסיסית של רכיבה, אכילה ושתיה בתנאים קשים.

"רולר"

משטח הבנוי ממסגרת בעלת 3 גלילים המחוברים בניהם ברצועות הנע, בתוך מסגרת מתכתית, 2 גלילים מיועדים לגלגל האחורי, והגלגל הנוסף – נקודת משען לגלגל הקידמי.
האופניים חופשיות לנוע מצד לצד, והיציבות מוקנת על בסיס איכות הדיווש של הרוכב.
הרולר מעניק לרוכב המתחיל והמתקדם את הבסיס החיוני לדיווש יעיל ומאוזן, בונה את היציבות הכיוונית ותחושת הביטחון הדרושה ברכיבת כביש, בונה את יכולת ההיגוי והיציבה הנכונה על האופניים.
על הרולר ניתן לבצע רכיבות נפח לאורך שעות בהתנגדות קבועה של הגלילים מול עומס מתחלף של ההילוכים, אין אפשרות לבצע עבודות כוח או מיאוצים.
בלאי אפסי על מכלולי האופניים תקלות אפשריות – סדקים בגלילים, בלאי ברצועות



רולר – נסו לרכוב עליו בלי להוריד ידיים


איך להתחיל:
(כאשר את/ה ללא מאמן צמוד) בתוך מסדרון צר בתוך הבית,
להניח את האופניים על הגלילים ובהילוך הקל ביותר, להתחיל לסובב את הדוושות ולתת לחוש שיווי המשקל להוביל אותך לתהליך הלמידה הכואב "ניסוי ותהייה".
הרולר יחשוף הרבה טעויות בתנוחה הנובעות מ: גודל שילדה, מיקום הקליטים, רוחב כידון, אורך הסטם, כיוון הילוכים או אוזן אחורית עקומה.
על הרולר תוכל ללמוד לשתות בביטחון תוך כדי רכיבה ולמתקדמים אפילו לאכול.

"טריינר"

מתקן בעל התנגדות משתנה המחובר לגלגל האחורי.
התנגדות נבנת על ידי גליל המוצמד לצמיג האחורי או שתי "דסקיות" הניצמדות לחישוק משני צדדיו.
"קבוע" ההיתנגדות הוא על בסיס אוויר (ונטה) או על בסיס שמן.
שינוי ההיתנגדות ובניית העומס הוא על בסיס מונה המקושר בכבל לכידון האופניים, שינוי ההילוכים.
נקודה להדגשה :
מגע הצמיג עם גליל החיכוך או לחץ הדיסקיות על החישוק מעבר למומלץ עלול לגרום בלאי מעבר לרצוי, לפעמים יש אפשרות שגליל ההיתנגדות או הדסקיות אינם ממורכזים ואז הבלאי עולה.
רצוי שלבעלי טריינר יהיה גלגל יחודי לטריינר כולל צמיגים זולים או משומשים להחלפה תכופה.
על הטריינר ניתן לבצע למעשה תוכנית אימון מלאה – כולל עבודות איכות. המגבלה האמיתית היא יכולתו של של הרוכב להחזיק מעמד בתוכנית זו. René Wenzel בעל אחד ממעבדות האימון הגדולות בארה"ב, טוען כי רוכבים פצועים בפלג גופם העליון כולל ידיים הוכנו לאליפויות מדינה ועולם בישיבה על טריינר לאורך 5 – 7 שעות והצליחו לסיים בתוצאות מעולות.
טריינרים מתקדמים (ויקרים) מגיעים עם מערכות של "מדידת הספק" ומחשבים המדמים מסלולי רכיבה שונים ומתוכנתים מראש ואכן מספקים איכות מתקדמת יותר לאימון הרוכב בעל האמצעים והתומכים.



טריינרים – כנראה הפופולריים ביותר בארץ


את האימונים על הרולר או הטריינר מומלץ מאוד לעשות בחדר מאוורר היטב עקב המחסור מתנועת אוויר טיבעית לצינון הגוף, מאוורר מומלץ גם. מוזיקה קיצבית ומסך טלוויזיה עם הקלטות איכותיות של מרוצי אופניים תורמים לאיכות האימון והפגת השיעמום.
מגבת המתוחה על הצינור העליון TOPTUBE היא הכרח למניעת הצטברות זיעה קטלנית לצבע ולשילדה, מייד לאחר האימון יש לעבור במטלית לחה על כל השילדה ולנקות שיירי זיעה ומלחים.
יש לדאוג לשתיה מרובה במהלך האימון – יותר מאשר באימון בחוץ עקב נידוף מוגבר מהגוף.
מומלץ גם תזונה מוצקה לשבירת השיגרה והספקת אנרגיה זמינה לגוף.

מה עדיף:

לדעתי ברמת "הקושי" של מזג האוויר בישראל ראוי כל רוכב שיהיה לו רולר בעדיפות ראשונה, ל- 20 עד 60 דקות עבודה ביום (למעט יום יומיים מנוחה שבועית)
לבעלי האמצעים וחדורי ההישגיות טריינר הוא אופציה לאימון האיכות וחזרה לכושר לאחר פציעה, וכן לחימום טוב לפני מרוצי הנגד שעון הנפוצים בארצנו.
ברוב המקרים רולר יהיה זול יותר מהטריינר
תמיד עדיפה הרכיבה בחוץ על כל אימון בבית.

תוכניות אימון בסיסיות לרולר או טריינר ניתן למצוא במיגוון אתרים ברשת.

טריינרים ורולרים, ניתן למצוא בחנויות האופניים ברחבי הארץ וכאן ב-

שוונג שופ

הכותב הנו מאמן אופניים המאמן בין היתר את אלוף ישראל אייל שטייניץ וכן את אלופת ישראל בטריאתלון – נינה פקרמן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג