קטע אופניים חדש בכביש 6

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יחסי ציבור

לקראת חוה"מ פסח משיקה חברת דרך ארץ, מפעילת כביש 6, את הקטע הצפוני של שביל האופניים "2 על 6". אורכו של הקטע הצפוני הינו 30 ק"מ והוא יעבור ממערב לתוואי כביש 6 בין מחלף נצני עוז למחלף עירון (בסמוך לתחנות הדלק של מגל). הקטע הצפוני של שביל האופניים מצטרף לקטע הדרומי של השביל, אשר הושק באוקטובר 06 ועובר בין מחלף נשרים למחלף שורק לאורך 34 ק"מ, בין שמורת הטבע עינות גבתון, נחל שורק, אתר מקורות באזור חולדה ואטרקציות נוספות על תוואי השביל.

לדברי, יהודה וילק מנכ"ל חברת דרך ארץ-המפעיל, "לאור התגובות החיוביות שקיבלנו מחברי קהיליית האופניים בישראל על המקטע הדרומי של שביל הרכיבה ולאור הציפייה לפתוח קטע נוסף לאורך נופיו המרהיבים של אזור הצפון, זרזנו את קצב העבודה וכבר בחוה"מ פסח יוכל הציבור בישראל ליהנות ממסלול ארוך, מאתגר ובטוח המתאים גם למשפחות וגם לרוכבים מקצועיים".




שבילי אופניים בסביבות כביש 6

שביל האופניים הצפוני כולל 3 מסלולי רכיבה שאליהם ניתן להגיע מכביש 6 ומכבישים סמוכים:
המסלול הדרומי שאורכו כ – 11 ק"מ ומשך הרכיבה בו כשעתיים, מתחיל מתחנות הדלק של אלון על כביש 6 (בין מחלף נצני עוז למחלף באקה). לרוכבים בקטע זה מצפה דרך מרהיבה של שבילי כורכר כמעט לאורך כל הדרך. תחילתה של הדרך בקטעים מישוריים לאורך הכביש בין שדות, מטעי אבוקדו וגידולים חקלאיים. בהמשך עובר השביל לאורך הישובים להבות חביבה, מגל, ג'ת ומצר. בכביש הכניסה למצר יש לחצות בזהירות את הכביש ולפעול לפי הוראות הבטיחות הכתובות על שלטי ההכוונה.

לאחר החצייה משתנה הנוף לקראת הגעה ליער מצר. השביל מוביל את הרוכב לתוך יער יפיפה (קצת עלייה) ומיד בקצה הגבעה מימין תצפית מרהיבה על כביש 6 וגשר נרבתא, אחד הגדולים והיפים ביותר בכביש 6. מתצפית זו ניתן לראות את ההשקעה הרבה בשילוב הכביש בנוף הטבעי ואת המאמצים למנוע מפגעי רעש בישובים הסמוכים ע"י הקמת לוחות שקופים המונעים את הרעש ומאפשרים צפיה בנוף.

אחרי התצפית ממשיכים צפונה ויורדים בזהירות לנחל נרבתא. באזור הנחל והמחצבה הישנה, נעשים בימים אלו פעולות שיקום להפיכתו לפארק נופש פעיל. באזור נרבתא הוכשר מסלול מעגלי שיוצא לכיוון מזרח מתחת לכביש 6 עולה צפונה ליער חריש וחוזר חזרה דרך יער מענית. מכאן ניתן לחזור חזרה לתחנות הדלק באותו ציר.

המסלול הצפוני שאורכו כ- 8 ק"מ ומשך הרכיבה בו כשעה וחצי, מתחיל במגרש החנייה של האנדרטה ללוחמי מג"ב. השביל עובר מתחת למחלף עירון לכיוון דרום, ממזרח לקיבוץ ברקאי. לאחר טיפוס קל נגיע לגבעות חשופות משם ניתן לראות ביום יפה את קו החוף של חדרה, השביל ממשיך דרומה ליער מענית ויורד לנחל נרבתא. משם ניתן לפנות מזרחה מתחת לכביש 6 ליער חריש ולחזור צפונה הפעם ממזרח לכביש 6, עד למעבר תת קרקעי המשמש חקלאים וחיות בר לחציית תוואי הכביש ומשם צפונה על אותו תוואי חזרה לאנדרטת מג"ב.

המסלול המעגלי שאורכו כ- 5.5 ק"מ ומשך הרכיבה בו כשעה, מתחיל במחצבת נרבתא אליו ניתן להגיע דרך כביש מס 574 בין עירון לבאקה אל גרבייה. המסלול עובר ביערות מצר, חריש ומענית. השבילים עוברים בתוך יערות שנטעו ומתוחזקים ע"י קרן קיימת לישראל.

מסלול האופניים, שהוקם בסיוע המועצה האזורית מנשה וקק"ל, מיועד לכל סוגי הרוכבים, החל ממשפחות וכלה ברוכבים מקצועיים כך שכל אחד יוכל למצוא בו את המתאים לו. המסלול משולט ומסומן ע"פ דרגות קושי ומרחק. כל מסלול האופניים מגודר ואין אפשרות גישה לכביש 6.


הכניסה והרכיבה בשביל האופניים היא ללא תשלום.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג