צרות של נשים

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אורנה דרימן




רצות המרתון מתמודדות עם עניין שלא מוכר לרצים הזכרים, וזו התמיכה בחזה. בעת ריצת המרתון המחשבות על תנודות החזה מנטרלות את רמת הריכוז ועלולות לגרום לבזבוז זמן יקר, ולכאבים חזקים בסיום הריצה. טובי המוחות בתחום חושבים על החזייה האולטימטיבית לרצות. סיפור אישי מגלה את התוצאות






פרו:ספורט אולטרה מרתון 2008 אורנה במרכז

בפעם הראשונה שראיתי אותה הבטתי בה בחשדנות. האם תוכל להיות איתי לאורך כל הדרך? שאלתי את עצמי, האם תספק לי את התמיכה שאני כל כך זקוקה לה? היא כל כך רכה ועדינה, ללא שמץ של קשיחות, והיא הייתה השנייה שלי. עם הראשונה נפגשתי במרתון ברלין. שם, במרכז ה- Expo היא הבליחה, צבעה אפור שחור ושזורה בפסי גומי עבים. חזיית Triumph, אפשר היה למצוא אותה רק בגרמניה, היכן שיודעים לסגור את כל הפינות. מה גדולה הייתה האכזבה כשגיליתי שבארץ היא אינה נמכרת.

את פרק הזמן שבו אני רצה ניתן לחלק לשניים: תקופה ראשונה כוללת 11 שנים ראשונות של ריצות עדינות יותר, 10 ק"מ כל יום, בלי תחרויות (חוץ ממרתון אחד שעשיתי בטעות על הדרך, ועוד חצי מרתון אחד. אבל זה לא נחשב). בכל התקופה הזו ליוו אותי בריצות חזיות רגילות, ובהמשך חזיות שעל הפתק שלהן כתוב "חזיות ספורט" אבל בפועל הן אולי יכולות להחזיק חזה עד CUP B. עבור בנות כמוני, CUP C ומעלה, חזיות כאלו לא יכולות לעשות את העבודה. כל עוד היה מדובר בריצות של עד 10K זה עוד היה נסבל.

תקופה שנייה התחילה לפני שנה. הצטרפתי לקבוצה של זהבה שמואלי – רצי רמת השרון. החלטתי שאני עושה מרתון, אבל הפעם מתאמנת כמו שצריך. באופן טבעי, ההחלטה הובילה אותי לריצות ארוכות יותר ממה שרצתי עד כה. 20 ק"מ , 25 ק"מ ,33 ק"מ, שוב 33 ק"מ, 35 ק"מ, שוב 35 ק"מ וריצת הסיכום המיוחלת של 38 ק"מ. ריצות מלאות באושר, שמש ותחושת סיפוק עצמי. רק דבר אחד העיב על ההנאה.

מי שבורכה בחזה CUP C ומעלה, ויצא לה לרוץ עם חזיות לא טובות מספיק, מכירה את התחושה. כל ק"מ וק"מ של הריצה מזכיר לך שאינך CUP B. אחרי כ- 20 ק"מ של ריצה (וזה למרות שמרחת וזלין) את מרגישה את השפשפות על החזה הולכות ומעמיקות. המחשבות שעולות בתחילת הריצה הן משהו בסגנון, "אני חייבת לקנות חזייה יותר טובה", ובסוף הריצה הן מתחלפות במחשבות קיצוניות כמו, "אני חייבת לעשות ניתוח להקטנת חזה".

אחזור לרגע לסיפור שעימו התחלתי, ל- Expo של מרתון ברלין. כמה ימים לפני המרתון, שם נרכשה החזייה הראשונה שלי, שבאמת ראויה לספורטאים ובעיקר לספורטאיות בעלות חזה גדול שרצות מרחקים ארוכים. את המרתון עצמו כבר רצתי איתה. חמושה בכלי הנשק הזה, הרגשתי לראשונה כיצד מרגישות הרצות בעלות החזה קטן. אפילו שכחתי במהלך הריצה מקיומו של החזה. הייתי עסוקה במה שעסוקים יתר רצי המרתון, העדר הגליקוגן, העייפות. שפשפות וכובד חזה כבר לא היו מנת חלקי.

ה-Thuasne Force 3
הייתה החזייה השנייה.
קיבלתי אותה אחרי פרק זמן שבו מדיי יום רצתי עם חזיית ה- Triumph אותה לא הסכמתי בשום אופן להחליף. זו הייתה תקופה בה כל בוקר, אחרי הריצה, כיבסתי את חזיית ה- Triumph, בתקווה שעד לבוקר המחרת היא כבר תתייבש. מה גדולה הייתה שמחתי כשהוצע לי לנסות חזייה נוספת. הובטח לי שהיא בעלת יכולות תמיכה גבוהות במיוחד. כשראיתי אותה הסתכלתי על קופסת הפלסטיק בה היא ארוזה. ראשית, המלל הבטיח חוזק בדרגה 3. שנית, האיור הראה 3 רצועות לתמיכה: אחת מעל החזה, שנייה בגב ושלישית בכתף הקדמית. היה נשמע מבטיח. כששלפתי אותה מהקופסא החוורתי. היא הייתה לבנה ומלטפת, ובניגוד לחזיית ה- Triumph אהובתי, לא הייתה שזורה בפסי גומי עבים. הייתי משוכנעת שעובדים עליי. ששוב נפלתי על חזייה שמיועדת לבעלות חזה קטן.






חזיית Thuasne Force 3

מלאת ספקות יצאתי לריצה הראשונה איתה. כבר בתחילת הדרך, וזאת בניגוד לחזיית ה- Triumph, הבנתי שאינני מרגישה אותה על הגוף. התרגלתי כבר לתחושה של פסי גומי עבים שעוטפים אותי, מעט לוחצים, אך מחזיקים היטב את החזה. האם חזייה רכה ולא לוחצת כזו תוכל לתת לי את התמיכה הרצויה? חשבתי לעצמי. לשמחתי הריצה הסתיימה בהצלחה. גיליתי, ובאופן מפתיע, למרות שאינה לוחצת בשום מקום, אפשר לרוץ איתה ולשכוח לחלוטין מקיומו של החזה. נוחה, תומכת, ולא יוצרת שפשפות. החלטתי לא להתמכר לתחושה, לא להאמין לה עדיין, לבדוק איך היחסים שלנו מתקדמים לאורך זמן, ורק אז לחרוץ את דינה של החזייה.

מאז אותה ריצה אנחנו ביחד כבר כחודשיים. גמענו ביחד כ- 700 ק"מ שבמהלכם אני מצליחה לדמיין שבעצם אני CUP B, גם העור שלי רשם שיפור ניכר במצבו, וכשאני נטולת שפשפות תוכלו למצוא אותנו רצות יחד מחויכות בשבילי הפארק (או לפחות אני מחויכת).

על היופי של

ה-Thuasne Force 3
ניתן להתווכח.
אבל ללא ספק, פעם ראשונה שאני רצה עם חזייה שגם אינה לוחצת בשום מקום, וגם מספקת תמיכה ראויה לחזה. והכי חשוב: ללא שפשפות!!! בדיעבד הבנתי שהרכות והנעימות שלה הן תודות לבד המיקרופייבר של Meryl® האנטי-בקטריאלי. המיקרופייבר הינו בד נושם, איכותי במיוחד המנדף את הזיעה בצורה מהירה ביותר, ותחושתו נעימה על הגוף .



אורנה דרימן היא רצה חובבנית שרצה 80 ק"מ בשבוע שהשתתפה בשני מרתונים ולאחרונה השתתפה בפרו ספורט אולטרה מרתון במקצה ה-30 ק"מ.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג