צו השעה – שעוני GPS ושטח חדשים

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:ירון עטר

 

השעונים המתוחכמים על פרק ידו של הסוכן החשאי ג’יימס בונד תמיד ליבו את יצרנו. ובכן, אז לא עוד, חברות השעונים יוצאות השנה עם דגמים מדהימים לספורטאים וגם לסוכנים חשאיים, ירון עטר אסף את הבולטים ביניהם ופרק אותם

 


חברת Polar

 

שעוני הספורט – שטח מלווים אתונו באימונים, בטיולים, במילואים ובכלל בחיים כבר יותר מ- 20 שנה. שעונים שבנויים לעמוד בפני כל אתגר שהמין האנושי יכול להמציא והיום מסוגלים להרבה יותר מלהורות לנו את השעה המדויקת. שעון ספורט-שטח מודרני מסוגל כיום להראות לנו את הדרך, למדוד את קצב פעימות הלב במהלך האימון, למדוד את הגובה שאנחנו מטפסים, להזהיר אותנו מפני סופת גשמים מתקרבת, למדוד את הקצב והמהירות שלנו במהלך האימון, לאגור את כל הנתונים בזיכרון הפנימי ולשגר אותם לאחר האימון למחשב הביתי לשם ניתוח וסטטיסטיקה.

בדגמים נבחרים אפשר למצוא ספורטאי וירטואלי אשר מתחרה נגדנו. כאמור כל השעונים בנויים לעבודה בתנאים קשים במיוחד. בנוסף, בשנים האחרונות החלו חברות נבחרות לתת דגש לנוחות התפעול תוך כדי מאמץ – ממשק המשתמש שופר, כפתורי הגישה שופרו, התצוגה גדלה והדגמים סווגו לתחומי ספורט שונים, כל זאת על מנת לאפשר למשתמש לתפעל את השעון הנכון לו במהלך האימון במהירות וביעילות.

בסקירה הבאה בדקנו את שעוני הספורט שטח של חמש חברות מובילות בתחום, השעונים שבחרנו הינם המתקדמים ביותר של חברות אלו ועדיין לפני רכישה של שעון זה יש לוודא כי הוא המתאים ביותר לתחומי העניין שלנו.

Polar – RS800CX

חברת Polar נוסדה בפינלנד בשנת 1976 הייתה החברה הראשונה שהציגה שעון יד עם מד קצב לב אלחוטי בשנת 1982, היום, יותר מ- 30 שנה אחרי היווסדה, היא מציעה את סידרת שעוני הספורט שטח המתקדמים ביותר (סדרת RS800CX ) אשר כוללת ארבעה שעונים שמיועדים לסוגים שונים של אימון כגון: רכיבת אופניים, ריצה גלישה ועוד. השעון מסוגל למדוד קצב פעימות הלב במהלך האימון, גובה, מהירות, טמפרטורה, מיקום באמצעות רכיב GPSועוד. לסדרת השעונים המתקדמת הזאת פיתחה חברת Polar תוספים רבים המאפשרים למצות את יעוד השעון לסוגי ספורט שונים. בסוף האימון השעון כמובן מתחבר למחשב הביתי ומעביר את נתוני האימון באמצעות תוכנת Polar Pro Trainer 5 לניתוח סטטיסטי ושיפור עתידי.

GlobalSat – GH625M

חברת globalsat , מובילה כבר שנים רבות את תחום מקלטי ה- GPS בעולם, פיתחה את שעון הספורט שטח ה- GH625 אשר בנוסף להיותו חסין מים ובעל תצוגה גדולה, הוא מצויד ברכיב GPS לנווט, השעון תומך בקבצים של תוכנת Google Earthכך שניתן לתכנן את המסלול בעזרת המחשב האישי. בנוסף, השעון מודד את קצב פעימות הלב במהלך האימון ומחשב קלוריות. לשעון זיכרון פנימי גדול שמאפשר שמירת נתונים של אימונים קודמים. תוכנת השעון ניתנת לשדרוג באמצעות המחשב. יתרון נוסף של השעון הוא היכולת לשמש כמקלט לווייני למכשירי ניווט שונים (באמצעות חיבור USB).

 


GlobalSat – GH625M

 

Timex – ironman triathlon trail runnerT5J985

חברת Timex הותיקה מייצרת את סדרת שעוני ה- Timex BodyLink סדרה אשר מאופיינת במבנה חיצוני קשיח במיוחד, תצוגה גדולה וברורה גם בתנאי אור קשים, הדגם T5J985 החדש ביותר בסדרה מאופיין במד פעימות לב רכיב GPS משופר אשר בנוסף לכיוון, הוא מיידע את המשתמש גם על הגובה בו הוא נמצא. כל הנתונים של מהלך האימון ניתנים לבחינה וניתוח לאחר האימון באמצעות ממשק משופר אשר מסכם את הכוון המהירות וקצב פעימות הלב במהלך האימון תכונות נוספות של השעון כוללות:

  • מצב תצוגה לילי (night mode)
  • מדידת חזרה לשגרה של הלב לאחר מאמץ
  • מדידת כוון וגובה
  • מדידת זמן טיפוס או ירידה
  • שמירה בזיכרון של עד 10 נקודות ציון
  • חזרה לנקודת ציון קודמת
  • מהירות בזמן אמיתי , מהירות מרבית ומהירות ממוצעת

הערכה כוללת בנוסף לשעון – מד קצב לב, אנטנת GPS, מחזיק לאופניים ותיק נשיאה. אפשרות לחיבור למחשב באמצעות תוכנת – TIM5G751.

Garmin – Forerunner 405

חברת Garmin האמריקאית מתמחה במכשירי נווט לשטח, החברה פיתחה את סדרת Forerunner – סדרת שעוני הספורט-שטח המאופיינים במבנה המיוחד שמאפשר תפעול קל גם שבמהלך האימון תוך כדי מאמץ, השעון דוגם את קצב פעימות הלב, המרחק, הקצב, הזמן וסופר קלוריות. כל אימון נשמר בזיכרון הפנימי לשם ניתוח והשוואה, אפשרות מעניינת חדשה היא השימוש במתחרה וירטואלי לשיפור התוצאות. לאחר האימון יש אפשרות לשדר את הנתונים אלחוטית למחשב ולנתח את תוצאות האימון.

השעון יכול לתחבר אלחוטית גם לשעונים אחרים מהסדרה כך שאנחנו יכולים לשדר מסלולים, אימונים ומיקום לחבר ללא שימוש במחשב. העיצוב המיוחד של השעון מעניק לרכיב ה- GPS יתרון בקליטת הלוויינים כך שהאות שנקלט חזק יותר ומאפשר קליטת לוויינים תוך כדי ריצה גם מתחת לעצים או בסמיכות למבנים גבוהים. על-מנת להקל על שימוש בשעון תוך כדי מאמץ ובמהלך אימון, צויד השעון בטבעת מגע קלה לשימוש, כך שהמשתמש יוכל לתפעל את השעון בנגיעות קלות בטבעת (אפשרות אשר ניתן לבטל לפי הצורך).

 


Garmin – Forerunner 405

 

Suunto Core

חברת Suunto אשר נוסדה בשנת 1936, התמחתה ביצור שעונים, נווטים ומצפנים לשטח ולמים, בשנת 1987 פיתחה החברה את מחשב הצלילה הראשון, אשר הותאם לפרק היד וסיפק נתונים מצילי חיים לצוללנים. בשנת 2004 פיתחה החברה את שעון הספורט-שטח הראשון שלה ה-T6. שעון אשר מודד את קצב פעימות הלב במאמץ, הוא היה הראשון בסדרה של שעוני ספורט – שטח מתקדמים. סדרת שעוני ה-Core החדשה מאופיינת בעיצוב מרשים ושלל אפשרויות לאימון יעיל ומדויק יותר. השעון כולל:

  • מד גובה משודרג המודד את קצב ומהירות הטיפוס או הירידה
  • ברומטר – למדדיה של לחץ אטמוספרי כולל התרעה על שינוי קיצוני (התרעת – סערה מתקרבת)
  • מד טמפרטורה
  • מצפן דיגיטאלי
  • כוון זריחה / שקיעה של השמש בהתאם למיקום המשתמש.
  • מד עומק – לצלילה

 


Suunto Core בפעולה

 

Suunto X10

שעון נוסף של חברת Suunto – Suunto X10 מצויד ברכיב GPS משופר המאפשר שמירה של עד 500 נקודות ציון בזיכרון, השעון עושה שימוש בתוכנתGoogle Earth ובתוכנת Suunto Trek Manager לשם תכנון מסלולי האימון וקביעת נקודות ציון. במהלך האימון השעון יבדוק את הלחץ הברומטרי ויתריע על כל שינוי קיצוני, כל נתוני האימון ניתנים לשמירה במחשב לצורכי ניתוח והשוואה.

 


Suunto X10

 

 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג