צובייק – גן עדן לרוכבי אופניים

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:רני בקר

צובייק – בית הספר לרוכבי אופני הרים נפתח בקיבוץ צובה שבהרי יהודה: לראשונה בישראל, הוקם פארק אופניים אמיתי לרוכבי ההרים, עם דגש על מגוון המכשולים והמעברים שתמצאו במסלולי הרכיבה שבארץ והכל במרחק 15 דק' נסיעה מירושלים ו-45 דק' מת"א.
רוכבי ההרים מתמודדים כל הזמן עם מסלולי רכיבה בעלי סוגים שונים של מכשולים והנה קמה קבוצת יזמים בשיתוף קיבוץ צובה והקימה מרכז רכיבה בו יוכל הרוכב המתחיל וגם המתקדם להתמודד בשטח סטרילי עם מה שימצא מאוחר יותר בשטח.


מעבר אבני נהר


הוזמנתי לבקר בצובייק, בשישי שעבר ויחד עם עוד שני חברים, כולנו רוכבים ברמת מתחילים פלוס החלטנו לבדוק מה זה בכלל המרכז הישראלי לספורט האופניים.
את פנינו קיבל יואב בהט, אושיית אופניים מהידועות בארץ, שהקים עם קק"ל את מסלולי רכיבת האופניים ביערות הקרן קיימת, לא לפני שהספיק לחרוש את שבילי הדרום ב-3 שנים שגר בשדה בוקר.
אחרי שצוידנו במגיני ברכיים וידיים (חובה) ירדנו למתחם האימונים של המרכז. המכשול הראשון אותו למדנו לעבור היה מעבר אבני נחל. הסבר קטן של יואב, על מציאת המעבר הנכון בין הסלעים והנה מתחילות הנפילות הראשונות. מה שנראה בתאורייה פשוט וסטנדרטי, מסתבר במעשה כפעולה לא פשוטה בכלל. עוד התרסקות או שתיים ואנחנו מוכנים למכשול הבא, ירידה בגשרון עץ עם זווית ירידה של 60 מעלות. גם שם הסתבר לנו כי עבודה לא נכונה עם הגוף והאופניים יכולה להביא להתרסקויות לא נעימות. משם המשכנו לנדנדת עץ ומעבר במפרים ברמה בינונית. הביטחון העצמי התחזק והתחלנו להרגיש את ההנאה שברכיבת השטח.


התרסקויות חופשי


אחרי חימום ואימון במתחם האימונים, עברנו לדבר האמיתי, רכביה במסלול 4 קרוס, עם מסלולי גשרים, דירט ג'אמפס, מקפצות והרבה אדרנלין. בשלב זה הצטרף אלינו דן ברגשטיין (קטן) שמשמש מדריך במיתתם השני ויחד עם יואב עברנו את מסלול ה 4 קרוס כמה פעמים כשבכל סיבוב ההנאה גוברת והביטחון מתעצם.
לסיום יצאנו לרכיבה במתחם הסינגלים, המלווה גם הוא בירידות חדות, דירט גאמפס ומעברים לא פשוטים. התרסקות קטלנית אחת לקראת סוף הסינגל סימנה את אות הסיום של 3 שעות רכיבה מהנה במרכז הישראלי לאופניים.


גשרי עץ למכביר


בסיום הרכיבה, עומדים לרשות הרוכבים מתקנים לשטיפת אופניים, מקלחות שדה מאובזרות לשטיפת הרוכבים (ללא תשלום) וקיוסק חביב בו תוכלו ליהנות מקרטיב צונן או שתייה קרה. למי שזכה להיפצע במקום, יחכה חובש מקצועי שידאג לתת טיפולי עזרה ראשונה.

שלומי דויטש, אחד היזמים במקום, מספר כי הרעיון העומד מאחורי צובייק, הוא לתת לרוכב האופניים את כל מה שהוא צריך לפני ואחרי הרכיבה. רוכבי הפריי-רייד המנוסים, יוכלו ליהנות ממקפצות ברמות קושי שונות ומכשולים אכזריים, אותם תכנן והקים המומחה הגרמני דידי שניידר. רוכבי השבילים יוכלו לתרגל מעברים, רכיבת סינגלים ותרגול בשיפור טכניקות רכיבה, הכל בלוויית צוות מדריכים מהשורה הראשונה.


מציאת המסלול הנכון בין בולדרים וסלעים גדולים


עוד תוכלו למצוא במקום מרכז מידע ונקודת יציאה לטיולים באזור, חוגי רכיבה והכנת מסלולי רכיבה לפי רמת הרוכבים.
בעתיד, אומר דוטיש, מתוכנן במרכז מסלול קריטריום לרוכבי הכביש, מסלולי דאון היל, BMX, עוד סינגלים ואפילו מסועי עליה (כמו באתרי סקי), להעלות למעלה את הרוכבים שפחות מסמפטים עליות.


גן עדן לרוכבי פרי-רייד וחובבי קפיצות

בשלב זה, המרכז בימים שלישי ורביעי (15:30-19:30) בשישי (07:00-11:00) ובשבת בשעות הבוקר ובשעות אחה"ץ.
עלות כניסה למתקן, 39 ¤ לרוכב, 35 ¤ לחבר איגוד האופניים. ניתן לרכוש כרטיסייה של 5 או 10 כניסות שמוזילה את המחיר ולשלב את הרכיבה עם כניסה לבריכת הקיבוץ במחיר כולל של 60 ¤.


מתקן לשטיפת האופניים וגם מקלחות לשטיפת הרוכבים


ההורים שבחבורה, יוכלו להשאיר את הילדים בקיפצובה הסמוך, פארק שעשועים מוכר וידוע לילדים ולמשפחות.

פרטים נוספים באתר הזמני של המרכז www.tzubike.co.il ובטלפון 025347667




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג