עגלות נגררות לאופניים

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:סער גלוון




עגלות נגררות הן פתרון נהדר לטיול אופניים משפחתי. ילדים בני שנה עד חמש שנים, שעדיין אינם רוכבים בעצמם ייהנו יותר מכך. העגלה הנגררת מאפשרת לחגור שני תינוקות על מושב מסוגנן ולגרור אותם יחד, אך ישנם דברים שחשוב לדעת

כמו לכל כלי תחבורה גם לעגלה יתרונות וחסרונות. ישנם לא מעט דברים שכדאי לדעת לפני שקונים עגלה נגררת, וחשוב מאוד לדעת לקראת מה אתם הולכים.


נתחיל דווקא מהסוף, נאמר וכבר רכשתם עגלה נגררת ואתם מדוושים לכם להנאתכם בשטח. שימו לב שרוב העגלות בכלל לא מיועדות לשטח, יש לקרוא היטב את ההגבלות על השימוש בעגלה. בכל מקרה אין אני ממליץ להסיע ילדים בעגלה נגררת בשטח למעט בשבילי כורכר ושבילי עפר כבושים. יש לשים לב שלכל עגלה יש גם את מגבלת המשקל שלה, חשוב לא להעמיס את העגלה יתר על המידה המצוינת עליה. כאשר אתם רוכשים עגלה בדקו אם היא מותאמת לשימוש שאתם מיעדים לה, הדבר מתבטא בקוטר הגלגלים, רוחב וסוג הצמיגים, מבנה העגלה וצורת החיבור שלה לאופניים. יש גם עגלות עם שיכוך שמותאמות במיוחד לרכיבה בשטח.

בדרך כלל העגלות מיוצרות מצינורות אלומיניום מכופפים. יש לשים לב לאיכות הצינורות והכיפופים. חשוב לחפש סדקים או עיוותים בנקודות הכיפוף והחיבור של חלקי השלדה, בכדי שיעידו על נקודות תורפה בצנרת.

שימוש נרחב במסמרות מעיד על ייצור זול בעוד שימוש בברגים ואומים יאפיין בדרך כלל ייצור יקר ואיכותי. לרוב העגלות יש אפשרות לקפלן כדי לחסוך נפח אחסון. חשוב לבדוק את אופן הקיפול של העגלה ואיכות המחברים, זאת כדי להעריך את תוחלת החיים הצפויה של העגלה.

כאשר אנו שועטים לנו בשבילי כורכר לבנים, חשוב לזכור שהעגלה שמאחרינו סופגת את האבק והאבנים שגלגלינו מעיפים אחורנית אל פני יקירינו. רוב העגלות אם לא כולן מצוידות בכיסוי בד וניילון שמאפשר את סגירת העגלה. כיסוי זה אינו מיועד לגשם בלבד, הוא מיועד לשמור את הנוסעים הרכים מפני אבנים, חול, אבק וכל שאר הדברים שהגלגל האחורי מעיף עליהם בזמן הרכיבה.

המושבים בעגלות אלו יהיו עשויים לרוב מיריעה המתוחה על מסגרת העגלה. חגורות בטיחות לילדים הן הכרח בעגלות אלו. כאשר אתם בוחנים עגלה כזו, שימו לב כיצד עשויים המושבים, שימו לב לתנוחת הישיבה, חוזק התפירה ולחיבור האריג אל השלדה. לרוב יש בעגלות כיסים או תאים לבקבוק שתייה או חטיפים בנוסף לתא מטען קטן מאחור. שימו לב אם קיימים פתחי אוורור שיאפשרו מעבר אויר צח פנימה גם כאשר העגלה סגורה.







כמו כל כלי תחבורה, הקשר של העגלה אל הקרקע הוא דרך הצמיגים שלה. כדי לחסוך לכם פנצ'רים מיותרים בקשו צמיגים שמותאמים לשטח או צמיגים עם סוליה עבה. מילוי אוויר בצמיגים צריך להתבצע לפי תנאי הדרך. מעט אויר לשטח, כדי שהגלגלים יספגו את המהמורות וינעימו לנוסעים הקטנים את נסיעתם. הרבה אוויר לכביש, כדי להקל על הרוכב לסחוב את העגלה.

בכל מקרה יש לשים לב לא לנפח יותר מדי, תפקיד הצמיג הוא לספוג את האנרגיה של הפגיעה במהמורות והאבנים שבדרך. אם כבר בגלגלים אנו דנים, שימו לב לצורת חיבור הגלגלים לעגלה. ישנם צירי גלגלים שמחוברים לשלדה עם אומים ויש כאלו שמחוברים עם מנופי שחרור מהיר. ציר שחרור מהיר חוסך לנו את הצורך לשאת אתנו כלי עבודה למקרה ונצטרך לפרק גלגל.

יש עגלות שמגיעות עם גלגל שלישי מלפנים אשר יכולות לשמש כעגלת ילדים כפולה, לעגלה זו יתרונות בנסיעתם הקלה, אך החיסרון נמצא בגודל שלה.







אחד מהאביזרים הכי חשובים הוא חיבור העגלה לאופניים. החיבור הכי בטוח הוא על ידי מוט שמתחבר לציר הגלגל האחורי, בנוסף לכך חשוב שתהיה שיטת אבטחה נוספת על ידי רצועה או כבל שיחברו בין עוד נקודה בשלדה לשלדת אופני הגורר. בדגמי העגלות המודרניים אפשר למצוא גם חיבור קפיצי בין הקצה של המוט שמתחבר לציר הגלגל האחורי לבין המוט עצמו שמתחבר לעגלה. החיבור הקפיצי מאפשר לעגלה להישאר ישרה על גלגליה אם חס וחלילה נופלים האופניים על צדם.



סער גלוון – רוכב אופניים, כותב ומנהל אתר
אופניים




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג