סקירת מוצר – שעון אימון סונטו T6C

חברת סונטו הפינלנדית לא מפסיקה לחדש ומביאה לנו את סדרת C המשודרגת של שעוני האימון שלה, הכוללת את ה- t1c t3c,t4c ואת שעון הדגל שלה ה- t6c. הטריאתלט אלכס וולפסון לקח את השעון לבדיקת אימון מתישה וחזר מאושר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


חברת סונטו הפינלנדית לא מפסיקה לחדש ומביאה לנו את סדרת C המשודרגת של שעוני האימון שלה, הכוללת את ה- t1c t3c,t4c ואת שעון הדגל שלה ה- t6c. הטריאתלט אלכס וולפסון לקח את השעון לבדיקת אימון מתישה וחזר מאושר

מאת:אלכס וולפסון

שיטת ה- TRAINING EFFECT וה- EPOC המהפכנית

במנוחה, הגוף נמצא באיזון. כדי לשפר את יכולת הריצה הגוף חייב לעמוד בלחץ פיזיולוגי, הלחץ הפיזיולוגי הוא האימון עצמו. תגובת הגוף לאימון נקראת “אפקט האימון" (Training Effect). אפקט האימון חייב להיות מאוזן גם כנגד מנוחה והתאוששות מספקת כדי למנוע פציעה, מחלה או מצב של אימון יתר. ה- Training Effect  נקבע על ידי שילוב של משך זמן האימון ועצימותו. שלב ה- Training Effect מצביע על משך הזמן אותו הגוף שלכם יצטרך כדי להתאושש לפני שתוכלו להתחיל את האימון הבא.

השעון גם מחשב את קצב הנשימות, ונטילציה ומדידות נוספות חשובות של עצימות האימון. מבדיקות שנעשו במבחן צריכת חמצן (VO2MAX) במכון ווינגייט, מבחן שנעשה בזמן שהנבדק עונד את השעון עצמו וגם נמדד על ידי המכשירים הרפואיים במקום, נמצא שהקירוב אותו נותן השעון כמעט ומדויק בהשוואה לתוצאות שנותן המיכשור שעולה אלפי דולרים. חוץ ממדידת דופק ופונקציות שמצופות משעון ברמתו קיימת אפשרות ה- EPOC שהיא גם חלק מה- Training Effect, את ההסבר לזה אני כבר אשאיר למומחים ואספר לכם קצת על הניסיון שלי עם השעון.

תוכנית אימונים – לפני תחילת האימון
קיימת אפשרות לתכנן את האימונים לפי הצרכים שלכם בצורה מהירה דרך התוכנה שמגיעה עם השעון, ה- Training Manager, ששופרה מאד מהגירסאות הקודמות שלה ומציעה ממשק קל לשימוש (כתוצאה ממדידות מדויקות של ההפרשים בין פעימות הלב, התוכנה מחשבת את המידע המתקבל מהשעון בזמן האימון ומציגה אותו בצורה ידידודית וברורה למשתמש). כמו כן, קיימת האפשרות של תיכנון האימון גם דרך השעון אבל עלול לקחת קצת יותר זמן.

חימום (Warmup), אפשרות שנתונה לבחירתכם ומומלץ מאד להשתמש בה, לפני כל תחילת אימון אפשר בצורה קלה לקבוע את זמן החימום והשעון אוטומטית ישים ספליט בסוף החימום, ובעברית – תעשה הפרדה בין החימום לאימון המרכזי שלכם כך, שיותר מאוחר בהקלטה של האימון שתוכלו לראות במחשב הדופק הממוצע של החימום לא יתערבב ביחד עם זה של האימון המרכזי. מצב של ספירה לאחור (Countdown) במקרה שאתם לא רוצים לכלול את החימום בזמן הכולל של האימון שלכם.



אינטרוואלים

אתם קובעים את מספר החזרות אותו תרצו לבצע וקיימות 2 דרכים בהן תוכלו לבצע את האימון:
ע"פ זמן – זמן שאתם קובעים מראש שכולל הזמן ההפסקה בין אינטרוואל לאינטרוואל.
ע"פ מרחק – לפי מרחק שנמדד על ידי אביזר נוסף חיצוני שמגיע עם השעון ומתלבש על הנעל (Footpod) ואותו אתם קובעים מראש.
לאימונים היותר פשוטים ובסייסים שלא דורשים יותר מדי תכנון כגון ריצות שחרור או ריצות טמפו אני מעדיף זריז לכוון את אפשרות ה"חימום" ולהשתמש בשני אינטרוואלים שיתחמו לי את האימון.

האימון המרכזי
השעון עובד כמו מעבדה ניידת על פרק היד ועושה את העבודה מעבר למצופה, ריצה, אופניים ועכשיו גם נוספה אפשרות השחייה שלא הייתה קיימת לפני כן, בגלל הטכנולוגיה שבה עובדים השעונים (ANT). בעזרת חגורת הדופק, ה- Memory Belt, תוכלו לראות את הדופק שלכם גם בשחייה ללא שום קפיצות לדפקים לא הגיוניים.

תוספת מצויינת לטריאתלטים מבינינו שנמאס להם כבר שלא ניתן למדוד את המרחק כמו שצריך לכל אורך התחרות כי צריך כל פעם לעצור את השעון מהשחייה לרכיבה ולריצה, ב- T6C נפתרת הבעיה והשעון אוטומטית מזהה את האביזרים השונים (פוד לרגל, פוד לאופניים , מד הקאדאנס, GPS), ללא צורך בלחיצות מיותרות ברגע שאתם מתקרבים לאביזרים עצמם. כמובן שדרוש תרגול כדי באמת לראות שהכול רץ לכם חלק.

חגורת הדופק עברה שינוי משמעותי בעיצוב מהחגורות הקודמות ומכל חגורת דופק אחרת שאתם מכירים ובצורה מוזרה הצליחה לשבת לי על הגוף יותר מכל חגורה אחרת שהשתמשתי לפני כן, הרבה יותר נוח מהחגורות הקודמות של סונטו וגם מה Wearlink+ של פולאר. ברגע שתרטיבו את הנקודות הנכונות בחגורה לא תיתקלו בשום בעיות.

המסכים
במהדורת C החדשה סונטו השכילו ושמו שני מסכים שונים לזמן האימון אותם תוכלו לתכנת כרצונכם, בכל מסך לבחירתכם 3 שורות בהם תוכלו לראות את הנתון שתרצו (דופק, זמן הלאפ, קאדאנס, מהירות, טמפרטורה וכו’). במסך הראשון אני משתמש באימוני ריצה ובו אני רואה את זמן האימון, דופק, וה-  Training Effectובמסך השני אני משתמש בזמן שאני על האופניים, ובו אני רואה את הדופק, המהירות והקאדאנס בזמן שבכל מסך יש אפשרות לשחק עם השורות, גם בזמן שהאימון "רץ", כך שישנה האפשרות לראות כל נתון אפשרי במשך האימון. אישית אני פחות אוהב להתעסק עם לחיצות כפתורים באמצע האימון ומעדיף לתכנת את כל המסכים מראש לפני האימון. יש לציין ששמתי לב שערכי ה- EPOC וה- Training Effect  שהוצגו בזמן האימון היו פחות מדויקים מאלה שהוצגו מאוחר יותר בתוכנה שעברתי על האימון.

חלומו של כל טריאתלט
כאחד שניסה כמעט כל שעון דופק שקיים – פולאר, גרמין, סונטו עדיין אני מתקשה להאמין שסונטו פתרו את הבעיה של האימונים המשולבים, אימוני האופניים – ריצה, שחייה-ריצה, שחייה-אופניים (Bricks) למיניהם. מדהים לראות שבאמת האביזרים מזוהים אוטומטית ונכנסים לפעולה מיידית. זה בדיוק מה שהופך את השעון לאולטימטיבי לטריאתלון.

אחרי האימון – ניתוח
ההבדל הגדול ביותר בין הסונטו T6C לכל שעון אחר הוא ניתוח האימון הדקדקני שהשעון מספק בשילוב של ה-EPOC וה- TRAINING EFFECT. תוכנת ה- STRAM (Suunto Training Manager) מבצעת את הניתוח הבסיסי ומראה את המידע שהוקלט לפי הפרמטרים שבחרתם לפני תחילת ההקלטה (דופק, מהירות, גובה וכו’). קיימת גם תוכנת ה- FirstBeat Athlete שעוזרת בעיקר לבחון את עומס ה- EPOC במשך השבוע או החודש. למרות שקיימת כמעט כל אפשרות שתעלו על הדעת בתוכנה של סונטו היא עדיין קצת פחות גמישה מתוכנות אחרות.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג