ללכת בעקבות הלב- מבחן בין דגמי פולאר S625, RS800

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:טל ויסמן








אני רצה למרחקים ארוכים. לפני חודשיים בערך רצתי את המרתון השלישי שלי, ומיקום המרתון הרביעי כבר נבחר. אני אישה מן הישוב, וסביר להניח שלא שמעתם עלי בגין שיאי ריצה ששברתי או בגין חשד בשימוש בסמים בספורט שתרמו לביצועים יוצאי דופן. אני רצה כי אני נהנית מזה.



כשהחלטתי להתחיל לרוץ, אי שם לפני 6 שנים, החלטתי לעשות את זה בצורה מבוקרת. הצטיידתי בשעון פולאר, S210 שהיה בזמנו שעון הריצה המקצועי, ועקבתי באמצעותו אחרי הדופק והקלוריות. מאז זרמו די הרבה מים בים הצפוני.


לפני שנתיים בערך, כשהצטרפתי לעולם הטריאתלון, החלפתי את השעון לדגם S625Xהוא הדגם האולטימטיבי לטריאתלטים – הוא משלב בין מדדי ריצה לאופניים. מבחינת הריצה, השעון הזה היה פריצת דרך טכנולוגית של פולאר- יש לו פוד לרגל המודד מהירות ומרחק ריצה. מכיוון ששעון זה מיועד גם לאופניים, יש בו גם מד גובה ויכולתי לעקוב גם אחרי עליות וירידות.
המסקנה שלי היום- מדובר בסוס עבודה, שעון מאוד אמין, שלא התקלקל אפילו לא פעם אחת בשנתיים האלה, למרות שהוא בשימוש יומיומי אצלי.





Polar S625X™ Running Computer




לפני חודש, בקש ממני שי, מנהל מכירות פולאר, לנסות את דגם הריצה החדש של החברה- RS800. מטעמי הגינות, יש לציין שנגשתי לבחון את השעון לא באופן אובייקטיבי בשל היותי בעלת דגם S625X המצוין.

נחום, טכנאי פולאר ותיק ואיש יקר בפני עצמו, הסביר לי קצת על תפעול השעון, ונשלחתי לפארק הירקון במשימה לפצח את יכולות השעון. בהיותי חובבת גאדג'דים ידועה, חייכתי חיוך גדול ויצאתי לבדוק.
ה- RS800 מעוצב שונה לגמרי משאר שעוני פולאר. זהו שעון ריצה מקצועי. להבדיל מהעיצוב הסגפני של השעונים המקצועיים של פולאר, כאן הלכו על מראה הייטקי, סטייל חללית, ובחדר הכושר שבו אני מתאמנת זכיתי להרבה מבטים.






Polar RS800sd Running Computer




ה-RS800 מתבסס על טכנולוגיה מתקדמת יותר של שידור ומדידה. עוצמת השידור של המשדר היא 2.4 GHZ לעומת 5KHZ במשדר הרגיל, תכונה שמקטינה משמעותית הפרעות בשידור. בנוסף- קיים כאן אלמנט של ביות, לפני השימוש הראשון במשדר מציגים לשעון את המשדר, השעון מתביית על המשדר, וזה מבטיח קידוד מלא המונע אפשרות קליטת משדרים של שעונים אחרים . אני קצת התחכמתי, ואת המשדר שמתי על הגב במקום מתחת לעצם החזה בכדי להימנע משפשופים על העור. השעון קורא את המשדר בלי שום בעיה, ועד כה אחרי חודש של ריצות יומיומיות איתו, לא נרשמו בכלל קריאות חריגות שמעידות על הפרעות בשידור.

הפוד משדר לשעון בטכנולוגיה של BLUETOOTH – שידור נקי ללא הפרעות. פולאר התמודדו עם בעיות הדיוק של הפוד המסורתי (של ה- S625, RS200) בדרך זו, וגם הגדילו את אפשרויות הכיול שלו. ניתן לכייל את הפוד ב- 3 דרכים:


1. כיול בריצה ייעודית לכך של 1000 מ' ומעלה באצטדיון וסימון לפוד על תחילת המרחק וסיומו.
כיול במסלול מדוד, לדוגמא באיצטדיון אתלטיקה, למרחק של 1000 מטר ומעלה. בכיול מציינים על הפוד את תחילת המרחק ואת סיום המרחק.


2. כיול באמצע ריצה, כלומר, אם ידוע מרחק מדוייק על מסלול כלשהו, ניתן תוך כדי ריצה, ולציין על הפוד תחילת קטע וסיומו.


3. שימוש בפקטור כיול- ריצה של מרחק אבסולוטי והזנת היחס בין מה שהשעון מדד למרחק האמיתי.



אני ניסיתי את כל 3 השיטות. השיטה שהובילה למדידה הכי מדויקת אח"כ הייתה השיטה השלישית- רצתי 10 ק"מ שנמדדו במפה, השוואתי למדידה של השעון וכך קבעתי פקטור כיול. יש לציין שזה הכיול הכי מדויק משתי סיבות. קודם כל- רצתי 10 ק"מ, וככל שהמרחק הנמדד ארוך יותר, טעות המדידה קטנה יותר. בנוסף- ריצה שכולה מיועדת לכיול מראש מובילה לסגנון ריצה שאינו אופייני בדר"כ. כשבוחרים ריצה שכבר נעשתה במטרה לכייל לפיה- בוחרים ריצה שהיא טבעית יותר ולכן מייצגת יותר. חידוש נוסף של הפוד הוא במשקל שלו- הפוד של ה- S625 שוקל 60 גרם ואורכו 8 ס"מ, כשהפוד של ה- RS800 שוקל 23 גרם וקוטרו 2.5 ס"מ.

בנוסף לכל התכונות שה- S625 מודד, ה- RS800 מודד גם קדנס ברגליים- תדירות צעד, ואורך צעד. בהתחלה שאלתי את עצמי למה המידע הזה כל כך חיוני. התשובה התגלתה באימון העליות הראשון שלי- ככל שהצעדים באים בתדירות גבוהה יותר, והם קטנים יותר- כך יש חסכון גדול יותר באנרגיה המושקעת.

בתכונות המשתמש שמזינים בשני השעונים, ניתן להזין את ציון ה- VO2MAX. הנתון הזה משפיע על פרמטר שריפת הקלוריות, והתוספת של ה- RS800 לעניין היא בהזנת תחומי הדופק שהתקבלו במבחן. ה- RS800 עדיין לא יודע לשנות את קצב שריפת הקלוריות לפי התחומים האלה, אבל כשמעלים את נתוני השעון למחשב, מקבלים את גרף הדופק של האימון על רקע התחומים האלה- ניתן לעקוב אחרי האימון במשמעות של תחומי דופק אמיתיים.

התצוגה של ה- RS800, כמו זו של ה- S625x גדולה וברורה וקל מאוד לקרוא את הנתונים תוך כדי ריצה. היתרון של תצוגת ה- RS800 היא בהגדרת המסכים שלו- ניתן להגדיר מראש 5 מסכים שונים, כשבכל אחד מהם מופיעות 3 תכונות שונות. זה מקטין את הצורך בדפדוף תוך כדי ריצה וחיפוש ממושך של נתונים. בנוסף, ניתן לעבור גם לתצוגה של תכונה אחת בלבד על המסך, שתופיע בצורה מובלטת ומוגדלת. לכל בעלי המשקפיים שרצים בלי משקפיים ועדיין היו שמחים לקרוא את השעון- זה הפתרון.


לגבי תוכנת המחשב, ה- RS800 עובד עם תוכנת מחשב ייחודית לו והיא:

Polar ProTrainer 5. תוכנה זו צבעונית יותר וקל יותר לעקוב אחרי הנתונים. בנוסף-, ניתן לקבל תצוגה גרפית כוללת של כל הפרמטרים, וניתן לקבל כל פרמטר בגרף בפני עצמו. התוכנה מאוד ידידותית למשתמש ולא צריך להיות גאון מחשבים כדי לפרוק את נתוני האימון למחשב ולהבין איזה כפתור עושה מה. יתרון נוסף, ניתן להעביר את נתוני האימונים מהתוכנה למאמן או כל אדם אחר שאינו יכול להיות פיזית באימון אבל היה שמח לדעת מה עשיתם בו. את הנתונים שולחים באמצעות דוא"ל, ולצד השני חייבת להיות התוכנה בכדי לפתוח את הקבצים.





תוכנת Polar ProTrainer 5




הפתעה קטנה שהייתה לי עם השעון- לאחר מרוץ לילה לבן של נייקי, המשכתי להסתובב עם הפוד והמשדר. השעון היה כבוי, לא מדדתי כלום. לאחר רבע שעה של הליכה, הפוד "עורר" את השעון ועל המסך הופיעה השאלה האם להתחיל אימון. חכם!
בספטמבר, אגב, יגיעו לארץ יחידת ה- GPS של השעון. ניתן יהיה לקנות רק את היחידה לשעון RS800 שכבר נקנה, או לקנות ערכה שלמה.
המסקנה שלי היא שה- RS800 הוא היום השעון המתוחכם ביותר של פולאר והמדויק ביותר. פולאר בהחלט הפיקו לקחים מהדגמים הקודמים ועושים הכל כדי להגדיל את הדיוק והפונקציונליות של השעון.



לכל מי שעדיין מתלבט בין S625 לריצה לבין ה- RS800, מצורפת טבלת השוואה:
















דגם/תכונותS625X RS800
ייעודריצה ואופניים ריצה בלבד
תצוגה גדולה וברורה גדולה וברורה
תצוגה גראפית מראה נתונים של דופק, גובה, מהירות ומרחק מראה נתונים של דופק, גובה, מהירות ומרחק על רקע תחומי דופק
פוד לרגל כיול בריצה ייעודית בלבד 3 אפשרויות כיול
קידוד בכל תחילת אימון השעון "ננעל" על המשדר קידוד חד פעמי של השעוןלמשדר
מסכים לא קבועים, מדפדפים בכל שורה בנפרד קבועים, דפדוף בין מסכים, ניתן להבליט תכונה מסוימת
מחיר בשוונג2,199 ש"ח 2,999 ש"ח



  • שעון RS800 הוא חלק מפרוייקט פולאר-אדידס. לאדידס חולצות משולבות אלקטרודות שהמשדר מתחבר אליהן, והפוד מתאים לנעל ייעודית לו ויושב בתוכה בתוך גומחה. לצפייה בסרטון הדגמה לשעון לחץ כאן



    יש לציין כי הכותבת הנה עובדת חברת "אגנטק" (יבואני פולאר) בתחום הרפואי



    לקניית שעוני פולאר בשוונג לחץ
    כאן





  • אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

    קראתם? השאירו תגובה...

    כתבות אחרונות באתר

    פודקאסטים מומלצים

    אירועים קרובים

    טורים

    ציטוט השבוע

    "זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


    מזג אוויר ותחזית ים

    ערוץ הוידאו של שוונג