לאן נעלמה הזיעה?

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:קרן גולדבלט



כשהיינו צעירים…
במהלך ההיסטוריה בגדי אימון היו עשויים מכותנה: אריג טבעי ו"נושם". גם כיום זה נכון – מדובר באריג נוח, שמאפשר לאוויר לנוע דרכו ויוצר בגד נוח ונעים. עם זאת, סיבות אחרות הפכו את הכותנה לאריג שאינו מתאים ללבישה במהלך אימון. ראשית, הוא סופח זעה, כלומר סופג נוזלים, המוסיפים למשקלו. במצב כזה, כאשר ייווצר חיכוך עם הגוף, תתקבל תחושת אי-נוחות. מעבר לזה, החומר הרטוב עלול לגרום לתחושת קור גם בימים חמים, דבר הפוגע בכוחותיך.

מהי שכבה ראשונה
שכבה ראשונה היא הבגד הנלבש בצמוד לעור. בישראל, במהלך רוב עונות השנה, זהו הביגוד היחיד אותו נלבש במהלך אימון. בדרך כלל מדובר בתחתונים, גרביים, חולצה ומכנסיים.

אריגים מודרנים לבגדי השכבה הראשונה
אריגים מודרנים עשויים מחומרים שמנדפים את המים הרחק מהעור, מעבירים אותם דרך החומר ומפיצים את הזעה לצדו החיצוני של החומר, דבר המקל על ההתאדות. ככל שהשכבה הראשונה חמה ויבשה, כך משתפרת איכות הביצועים. הגוף לא נאלץ להתמקד בחימום ובקירור, ומפנה את משאביו לביצועים עצמם. כל פיסת בגד הנלבשת בצמוד לעור, בין אם מדובר בתחתונים, גרביים או חולצה, צריכה להיות עשויה מחומר מנדף מים. בחורף, גרביים יכולות לכלול תערובת של סיבים חמים יותר, כגון צמר, שיחד עם החומרים המנדפים פועלים על-מנת לשמור את הרגל יבשה וחמה. ערבוב עם סיבים אחרים, למשל, סטרץ', יוצרים בגד עם איכויות נידוף מים בשילוב אלסטיות.

יותר מנידוף מים בלבד
§ אריגים מודרניים לשכבת הביגוד הראשונה מספקים יותר מנידוף מים. כיום הם מציעים גם הגנה מנזקי השמש.
§ מחזירי אור שמאפשרים לכם להיראות היטב במהלך אימון לילה ועוד.
§ סיבים אנטי-בקטריאלים מפחיתים את ריחות הגוף.
§ כתוצאה משילוב סיבים שונים עבור אברי הגוף השונים, ניתן להשיג שליטה בחום, סירקולציית אוויר ופיזור החום. לדוגמה, הסיבים דקים יותר מתחת לזרועות ועבים יותר היכן שהאריג בא במגע עם אריגי השכבות הנוספות.
§ דחיסה, באמצעות תפרים שתוכננו בקפידה, משפרת את ביצועי השרירים, מגבירה את זרימת הדם ומשפרת את הפצת החמצן בגוף, פעולה המועילה לחיסול החומצות החלביות.
§ אריגים מסוימים, המגיבים לחום ולזיעה, הופכים לתלת-ממדיים, דבר המגביר את זרימת האוויר והקירור.
§ תפרים שטוחים המונעים חיכוך.
§ אריגים דקים המותאמים לגוף כך בחורף תישארו יבשים וחמים בלי להיראות שמנים ומסורבלים.

קצת הסברים טכניים
כיצד בדיוק פועלים החומרים האלה? הסיבים באריג דוחים מים ועשויים מרצועות ארוכות מקבילות, המעבירות את המים מכיוון אחד לשני. הטכנולוגיה המודרנית הלכה צעד אחד קדימה וכיום אריגים נדיפים רחבים יותר מבחוץ וצרים יותר מבפנים, בצד שצמוד לעור. בצורה זו הלחות נעה לכיוון חוץ ולא לכיוון פנים. ישנן וריאציות נוספות לטכנולוגיה הבסיסית הזו. ישנם סיבים שמגיבים לחום והופכים לתלת-ממדיים, ישנן חולצות שנארגו בצפיפות שונה של הסיבים, על מנת ליצור רמות שונות של מאפייני חימום ונידוף מים.

מי צריך את זה?
כל אחד צריך כמה בגדים בטכנולוגיה המדוברת, ואם המאמר הזה לא שכנע אתכם עד עכשיו, תשאלו בעצמכם כל אדם שעבר מחולצות כותנה לחולצות מחומרים מנדפים. עם זאת, אנו מזהירים שמדובר בהתמכרות. ברגע שתנסו, לא תוכלו לחזור שוב לאותן חולצות כותנה. לא מדובר רק בציוד לאצן המקצוען או טריאתלט, מדובר בבגד שחשוב שיהיה לכל מי שמתעסק בספורט, גם אם מדובר בהליכה של 20 דקות בחוף הים. בדיוק כפי שתראו 90 אחוז מאוכלוסיית ניו יורק נועלים סניקרז כאשר הם מהלכים בעיר, מכיוון שהן יותר נוחות מנעלי ערב, כך תראו יותר ויותר אנשים לובשים בגדים טכניים במהלך היום.

הלבשה טכנית מתאימה במיוחד לאקלים החם בישראל. היא יוצרת תחושה נוחה יותר לא רק במהלך עיסוק בפעילות ספורטיבית, אלא גם במהלך הליכה בעיר במהלך היום. כאשר אנו נכנסים למבנים ממוזגים ויוצאים מהם לחום הקופח, חולצה טכנית תשמור עליכם יבשים והרבה יותר נינוחים.

חומרים מנדפים ניתן ללבוש הן בחורף והן בקיץ. בקיץ זו שכבת הלבוש היחידה, אך בחורף יש לשלבה עם שכבה שנייה מחממת ושכבה נוספת חסינה למים ולרוח. בנוגע לאתלטים, כל שכבת לבוש שנוגעת בעור – תחתונים, גרביים, חולצות ומכנסיים – רצוי שתהיה עשויה מאריגים מנדפים.

טיפול בביגוד
§ כבסו את הבגד בחום שלא עולה על 40 מעלות צלזיוס.
§ השתמשו באבקת כביסה ולא בחומרים נוזליים.
§ אל תשתמשו במרכך.
§ אל תשתמשו במייבש, יבשו את הבגד בשמש.
§ באמצעות טיפול נכון החומרים המיוחדים לא יתכווצו וישמשו אתכם שנים רבות.


הכותבת היא בעלת חנות הריצה – ProSport – ברחוב החשמונאים 121 בת"א





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג