ואדים סורייב שוחה עם SEPA

ואדים סורייב, אולטרה Ironman, מקום שלישי בישראמן 2009, וספורטאי בכל רמח אבריו, לקח את חליפת sepa לבדיקה, התאהב כמעט ממבט ראשון ובשבוע הבא הוא ינסה אותה באירונמן סין.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ואדים סורייב, אולטרה Ironman, מקום שלישי בישראמן 2009, וספורטאי בכל רמח אבריו, לקח את חליפת sepa לבדיקה, התאהב כמעט ממבט ראשון ובשבוע הבא הוא ינסה אותה באירונמן סין.

מאת:ואדים סורייב



ואדים סורייב עם חליפת Sepa שנתפרה עבורו

חברות רבות – יצרניות ציוד לפעילות ספורטיבית ממשיכות במאמצים להפתיענו ואף מצליחות בכך למרות שלפעמים קשה לדמיין את האפשרויות להתקדמות והשיפור.  "מה כבר אפשר לשפר בחליפת שחייה?"  מה כבר יכולים להיות ההבדלים?  כך חשבתי לעצמי בדרך לעוד אימון שחייה בים לקראת התחרות הבאה שלי, איש הברזל בסין .

אך הפעם באימון זה החלטתי לנסות את חליפת השחייה החדשה של חברת SEPA , המתמחה בייצור חליפות צלילה ושחיה, לאחר ששמעתי כבר מכמה קולגות שמדובר במשהו אחר שטרם היה.

לאורך כל חיי הספורט שלי בענף הטריאתלון יצא לי לעבור את כל השלבים: החל משחייה ללא חליפה במים של טמפרטורה 15 מעלות, לאחר מכן – שחייה בחליפה המיוצרת באופן עצמאי ולאחרונה – להתחרות בחליפות של היצרניות המובילות בתחום.

אבל כבר שהתייצבתי לאימון על שפת הים בחוף חיכתה לי הפתעה מאוד נעימה – חליפה שיוצרה לפי מידותיי האישיות תוצרת SEPA.

החליפה מורכבת ממספר חלקים , מחוברים אחד עם השני בתפירה מיוחדת ובהדבקה מיוחדת למניעת חדירת מים בתפרים. ואכן כבר בשלב לבישת חליפה הרגשתי את גמישותה.


החלקים של החליפה הינם שונים בעובי ובגמישות. הבסיס של החליפה עשוי מגומי הנקרא NEOPRENE נקבובי/ספוגי בעל תכונות מבודדות ביחד עם אלסטיות. הנקבובים מקנים לגומי גמישות טובה יותר, מפחית את משקלו וגם משפר את כושר הציפה של החליפה (ובכך משפר את זמן השחייה, במיוחד לאלה שלא באו לטריאתלון מענף השחייה).

הצד הפנימי של החליפה מצופה באריג שמעניק גמישות מקסימאלית לחליפה. ישנה אפשרות לבחירת הצבע של האריג ע"י המשתמש בחליפה.
גמישות טובה לחליפה הינה קריטית לנוחות בשחייה ואף לתוצאה. היא משפיעה פעמיים: כאשר אנו שוחים, הגמישות מאפשרת מעבר קל יותר של הידיים מעל המים ובכך חוסכת אנרגיה ופעימות לב. ובפעם השנייה, הגמישות נכנסת למשחק במעבר משלב השחייה לאופניים: כאן הגמישות חוסכת לנו זמן בהורדת חליפה וגם (חשוב מאוד!) עצבים רבים שכרוכים בזה .
אני תמיד מאחר לעבודה והפעם לשם שינוי הגמישות של החליפה חסכה לי את הזמן היקר אחרי האימון שלי.

הצד החיצוני של החליפה מצופה בחומר מבריק וחלק הנקרא GLIDE SKIN אשר מפחית משמעותית את חיכוך המים ומשפר הידרודינמיות של השחיין במים .  החלקים בחזה, בגב וברגליים עשויים מגומי עבה יותר הנותן בידוד טוב יותר ביחד עם שיפור בכושר הציפה של החליפה .אישית אינני מתלונן על בעיות בציפה שלי ,אך בחליפה אני מרגיש יותר בטוח מול בעלי רקע בשחייה. שחייה בטריאתלון דורשת מעט מאוד גמישות בחלקים אלה , לכן ניתן לוותר על הגמישות לטובת כושר ציפה משופר ובידוד טוב יותר. אולי בגלל זה הרגשתי באימון כאילו אני שוחה כמו טיל.

החלקים בידיים, כתפיים ומשני צידי החליפה עשויים מגומי דק יותר ובעל תכונות אלסטיות מוגברות יותר. חשוב לציין שבחלק האחורי של הידיים, צידו החיצוני של החליפה (להבדיל מכל שטח אחר) הוא מחוספס במקצת וזאת כדי לשפר את שלב "תפיסת המים" בפעולת הגריפה ובכך מעלה את יעילות פעולת הגריפה בתוך המים.


מחשבה רבה הושקעה ב – SEPA גם בנושא בידוד ואטימת החליפה. אחרי שמנסים אותה מבינים שמדובר בחברה מקצועית שמבינה את הצרכים המיוחדיים של הספורטאים.

לחלקים בחזה ובגב מתחבר חלק הצוואר אשר נצמד טוב יותר לצוואר ע"י מערכת אטימה מיוחדת באזור זה, מה שהופך את האטימה לכמעט מוחלטת .  גם בקצוות השרוולים משתמשת חברת SEPA בטכנולוגיה זהה – לקצוות השרוולים מתחברים חלקים קטנים של אטמים לשיפור אטימות וחדירת מים בזמן החדרת כפות הידיים קדימה בסגנון חתירה .

דרך אגב, הפעם יצאתי מהמים ללא שפשופים שכבר כל כך התרגלתי אליהם.
חשבתם שזה הכול בנושא האטימה? אז טעיתם. לחליפות שחייה של SEPA יש עוד חידוש – רוכסן כמעט אטום לגמרי בעל כושר אטימה של 94% נגד חדירת מים, ובנוסף מתחתיו יש גם מערכת אטימה כפולה בנויה מרצועת גומי כפולות. שני דברים אלו ביחד משפרים משמעותית את אטימת החליפה באזור הרוכסן והגב לכמעט 100 אחוז אטימה .
אם זלזלתם כמוני בחדירת המים, אפילו בכמויות קטנות, תדעו שזה מוריד את הביצועים שלכם! המגע של מים קרים עם הגוף, שמתחתיו נמצאים השרירים שעובדים אינו מועיל כלל!

ולסיום, עוד דבר שחשוב לא פחות ואולי אף יותר, את החליפות של SEPA ניתן להזמין גם בהזמנה מיוחדת בתפירה אישית, החליפה מיוצרת לפי מידות אישיות דבר המבטיח התאמה מרבית לגוף השחיין – מה שהיצרנים המובילים פשוט לא יכולים לעשות. היתרון ברור אפילו לאדם שאינו ספורטאי. כמו כן, כחלק מהאחריות והשירות ל- SEPA יש אחריות כוללת ומקיפה לחליפות ובמידה שיש צורך גם מתקנת אותם ללא עלות במסגרת האחריות.

למתעניינים קצת פרטים על חברת SEPA:
חברת SEPA הוקמה לפני כ-29 שנים בעיר Trieste שבאיטליה. עם השנים רכשה לעצמה החברה מוניטין בינלאומי ונודעה כיצרנית חליפות הצלילה מהמובילות בתחום. לפני כ -16 שנה הוקם הסניף הישראלי של SEPA בישראל והחל לייצר חליפות צלילה, גלישה וביגוד NEOPRENE . חברת SEPA מייצרת ציוד צלילה וספורט לצה"ל בכלל, וחיל הים בפרט על יחידותיו המובחרות, חנויות צלילה וספורט ימי, וייצור גם ללקוחות פרטיים.

חברת SEPA הינה יצרנית הישראלית היחידה של חליפות שחייה, הינה גם בעלת תקן הבינלאומי לאבטחת איכות ISO 9002-2000. אנשיה הינם יוצאי שייטת ויחידות מובחרות .




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג