הורים בכושר והתנוקות בטיול

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:כתב צרכנות







נולד תינוק במזל טוב. עכשיו יש להתמודד עם ההורות כך שלא תהיה חייבת לפגוע בשעות הפנאי הגם ככה מעטות שיש.
לאלה שאוהבים ללכת ולרוץ – יש לכך פתרון והוא, כמובן וברור, עגלת תינוק. השאלה – איזו עגלה מתאימה לביצוע פעילות גופנית כשהתינוק בטוח ומוגן?




רבות דובר על סוגיית בחירת עגלת תינוקות – איפה הכי כדאי לקנות, אילו מאפיינים עיקריים צריך לקחת בחשבון, ואיזו עגלה היא הכי אינית שיש? אבל לנוכח הטרנד החדש של עגלות ספורטיביות, המשתלב היטב עם העלייה הגואה באימוני כושר, הליכה וג'וגינג, אולי כדאי דווקא לחזור בנימה קלישאית לשאלות היסוד, ולבחון היטב אילו מרכיבים צריכים להיות בעגלה כדי שזו תתאים באמת לפעילות ספורטיבית, וגם תשמור על בטיחות מלאה של הילד ותשאיר את פעילות הלב של ההורים סדירה ושקטה.





עגלת ה- Baby jogger מודל Q




יתרונותיה של פעילות גופנית אירובית ידועים לכל – שריפת קלוריות, חיטוב הגוף, חיזוק השרירים, שיפור סיבולת לב ריאה, שיפור חילוף החומרים, גמישות, הפחתת הכולסטרול הרע, הורדת לחץ הדם, הפחתת מתח וחרדה, שיפור מצב הרוח ועוד. יתרונות של פעילות גופנית כג'וגינג או הליכה מהירה ביחס לסוגי ספורט אחרים, מוכרים אף הם: ניתן לעשותה כמעט בכל מקום, כמעט בכל מזג אוויר, וגם לשלבה בבילוי זמן איכות עם הילדים. בילוי ספורטיבי משותף כזה מהווה חלק משמעותי בחינוך הילדים לפעילות גופנית מגיל אפס. הפעילות הבריאה באוויר הצח בצוותא אף מהדקת את הקשר של ההורה עם הילד.
כל הערכים הללו מתחזקים עוד יותר כשמדובר באמהות טריות שילדו רק עכשיו. פעילות ספורטיבית בחוץ היא אידיאלית לאמהות מניקות, המסרבות להיפרד מתינוקן אפילו לשעת הכושר ויחד עם זאת מבקשות לחזור לגזרה המקורית לאחר הלידה. ולמען שוויון הזכויות, יצוין כי לא פחות מכך, תפור עקרון עשיית הכושר המשותף עם התינוק לממדיו של האבא, זה שמאוד עסוק בעבודה אבל בשעות שלאחריה או בסוף השבוע הוא משתוקק להחזיר לעצמו שעות איכות עם ילדיו.



כאן נכנסות עגלות הספורט לתמונה. בניגוד למה שנהוג להניח, לא כל עגלה מתאימה למשימה ספורטיבית, ובעיקר לפעילויות כמו הליכה מהירה או ג'וגינג. ועגלה שאינה מתאימה – מסכנת את הילד.

מה בדיוק צריך להיות בעגלות שלנו בכדי שיהיו בטוחות ונוחות?

יציבות וחוזק. העגלות חייבות להיות חזקות ויציבות ביותר, כדי למנוע את טלטלת התינוק בעת ג'וגינג או אימוני כושר אחרים. עגלה חלשה שיציבותה מעורערת מסכנת את התינוק שבתוכה. טיולונים בעלי 4 גלגלי פלסטיק קטנים, למשל, אינם באים בחשבון. תוציאו אותם מרשימת האופציות.



משקל קל.
יציבות אינה פוסלת קלות, להיפך. יחד עם היותן חזקות ויציבות, על עגלות הספורט האיכותיות להיות גם קלות, שכן בסופו של דבר הן נדחפות תוך כדי אימון. בנוסף, עגלות קלות נוח יותר לקפל, להעמיס ולשלוף מהרכב (סעיף נפרד שעוד יפורט בהרחבה). המשקל האידיאלי הוא 9-10 ק"ג. משקל הגבוה מ-12 ק"ג כבר עלול להיות בעייתי. את הקלות ניתן להשיג רק באמצעות מרכב שלדה שכולו עשוי אלומיניום, כולל הגלגלים.



3 גלגלי אוויר.
במצב האידיאלי יהיו לעגלה 3 גלגלי אוויר. למה שלושה ולא ארבעה? כי כדי לשמור על יציבות מקסימאלית בנסיעות בשטח או תוך כדי ג'וגינג, חשוב ביותר שהעגלה תהיה נתונה במצב אופקי בכל עת. כשעגלה בעלת 4 גלגלים נתקלת בקרקע עקומה, במכשול, שקע, בור או אבן – מיד מופר האיזון האופקי ההכרחי לכל עגלה (180 מעלות), והמשקל נוטה לצד המהמורה באופן מסוכן. עגלת 3 גלגלים שומרת על איזון אופקי תמידי, בעזרת גלגל מרכזי, וכך נמנעת הטיה אפשרית בעת היתקלות, והסתכנות בנפילה. עגלה בעלת 4 גלגלים גם קשה לתמרן ולנווט, והיא כבדה יותר. לא במקרה הומצאה עגלת הספורט הראשונה (לפני יותר מ-20 שנה, בחברת BABY JOGGER), המיועדת לנסיעות בכל שטח ולאימוני ג'וגינג והליכה מהירה, כשלה 3 גלגלי אוויר. גודל שלושת גלגלי האוויר, המותאמים לנסיעות כביש ושטח, צריך להיות "12 לפחות, כשהקדמי שבהם מאפשר יכולת היגוי וניווט קלה במיוחד. בעגלות ג'וגינג מקצועיות תמצאו גלגלי אוויר גדולים יותר, של "16, לנסיעה קלה וחלקה יותר. ככל ששטח הפנים גדול יותר – העבירות על השטח ואחיזת הכביש טובות יותר. הגלגלים חייבים להיות גלגלי אוויר רחבים, כמו גלגלי אופניים, כאלה המשמשים גם כבולמי זעזועים. גלגלי אוויר המתפקדים כבולמי זעזועים הם השומרים הראשיים על גב ילדכם, מקנים לו נוחות מקסימאלית ומונעים טלטלות מיותרות. גלגלי פלסטיק קטנים עלולים למעוד במהמורות, להיתקל באבנים, בדשא או בחול ולגרום להתהפכות העגלה. הגלגלים חייבים להיות חזקים ועמידים, ולנוחות התפעול והאחסון חשוב שיישלפו בקלות ובמהירות.



גלגל קדמי קבוע במצב ישר.
הגלגל הקדמי חייב להיות ישר, נעול וקבוע, למניעת התהפכות. גלגל מסתובב עלול להיתקל באותם בורות ואבנים, בדשא או בחול, וזה ייגמר בבכי. כדי להבטיח בטיחות מרבית תוך תנועה מרובה, עגלות הספורט חייבות להיות מצוידות במנגנון נעילת גלגל קדמי, שייקבע את הגלגל ויישר אותו.



נקודות בטיחות.
העגלה שבחרתם חייבת להיות מצוידת בחגורת בטיחות עם 5 נקודות עיגון – 2 רצועות כתפיים, רצועות מותניים ומפשעה, ומעצור רגל אחורי לנעילת שני הגלגלים בו זמנית. הכי בטוח לאימונים בתנאים חשוכים יותר, רצוי שיהיו בעגלה אמצעים זרחניים מחזירי אור על הבד או כמדבקות, או פנסי אזהרה, כמו של אופניים.



מושב ומשענת.
להשגת יציבות ולמניעת פציעות ופגיעות בגב ובצוואר, על המושב והמשענת להיות במצב ישיבה או לכל היותר חצי שכיבה. בעגלות ג'וגינג מקצועיות אין כלל אופציה של שכיבה, שכן מומלץ חד משמעית שלא לעשות ג'וגינג עם ילד השוכב בעגלה בשכיבה מלאה (180 מעלות). רצוי שהמושב יהיה מרופד דיו, ושבגגון יהיה חלון הצצה שיאפשר לבדוק לשלום הילד מפעם לפעם.



רצועת יד.
מומלצת בכל פעילות. הרצועה חייבת להיות קשורה לעגלה, למניעת איבוד שליטה בעת היתקלות או ומעידה.



בלם יד.
נמצא לרוב בעגלות ג'וגינג מקצועיות, לביצוע האטה מבוקרת בפניות חדות או לאחר ג'וגינג מהיר.



מגש תמיכה לרגליים. התמיכה לרגליים חשובה לשמירה על יציבות הילד בעגלה, על בטיחותו, וגם פשוט כדי שיהיה לו נוח.



מבנה כללי.
מבנה העגלה צריך להתאים להרמת הרגליים בעת ג'וגינג. בעגלות ספורט מתאימות, לא תמצאו את עצמכם נותנים מכות עם הברכיים לילדיכם דרך משענת המושב.



קיפול.
יש שיאמרו שזה הסעיף החשוב ביותר. כל העגלות הרי מתקפלות בצורה זו או אחרת, השאלה היא כיצד הן מתקפלות. והאם צריך לעמול חצי שעה על פירוק העגלה לגורמים, להתכופף, להרימה, להסתכן בהיתפסות הגב, ללחוץ על חמישה כפתורים עם הרגל ועם היד, ואחרי כל אלה לקוות לטוב, או שממש לא. עגלה טובה באמת זו עגלה פרקטית המתקפלת בלחיצה אחת לכל היותר – קיפול אחד ביד אחת, בבת אחת (באמצע קיפול לחצי) ללא פירוקים והתכופפויות, כזו הנשארת מקופלת ביד הנושאת אותה אל הבגאז' או המעלית או לכל מקום אחסון אחר. אין כמו ההרגשה של יד אחת משוחררת הפנויה לאחוז בתינוק בזמן שהשנייה מקפלת. קיפול קל ומהיר משפר את ההתניידות הכללית, ומונע הסתובבות בלתי רצויה של הילד בקוצר רוח במדרכות וחניונים.



תיק עגלה.
אסור שתיק העגלה יעשה ג'וגינג יחד איתכם. זה מאוד לא בטיחותי ומערער את יציבות העגלה. בעת הפעילות הגופנית השאירו את התיק ברכב, קחו איתכם רק חפצים רלוונטיים (בקבוקי שתייה, מפתחות, מזון) והניחו אותם בתאי האחסון שבעגלה.



אחריות.
מאחר שעגלות שנועדו לאימוני כושר הן מן הסתם קצת יותר פעילות, ולכן חשופות לבלאי גבוה יותר מהרגילות, עדיף שלעגלה תהיה אחריות ארוכת טווח באופן יחסי.



תו תקן.
יש לבדוק שעל העגלה מופיעה מדבקה עם אישור בדיקת מכון התקנים הישראלי ותווית היבואן.



אחריות ושירות.
עגלות הרולס רויס של הדור הבא אמנם יקרות, אך הן גם הטובות והאיכותיות ביותר, ובחברות המשווקות אותן תקבלו גם ללא ספק את המוצר והשירות הטובים ביותר.



אופנתיות.
עניין של השקפה. בכל מקרה, אתם כרגע בחוץ, בפארק, בדשא, בים, על המסלול, ומסתכלים עליכם. אז מה רע להיראות יפים, אופנתיים וטרנדיים בעליל? בעיקר טוב כשיש מגוון רחב של צבעים לבחור מתוכו. וכשמדובר בעגלות ג'וגינג מקצועיות – גם לאבא יש זכות דיבור.



אקססוריז.
בפעילות בימים קרירים מומלץ להוסיף לעגלה אביזרים כמו: מחמם לרגליים ולגוף, כיסוי נגד רוח וגשם, השומרים על חום גוף הילד.



לעגלות ריצה בחנות שוונג לחץ
כאן





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג