אימוני אתלטים ברגליים יחפות

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:כתב צרכנות


אם בעבר תהינו מדוע האצנים הקנייתיים רצים יחפים כדרך חיים ומצליחים לשמור על בריאותם, נייקי חקרה את הנושא ומציגה פריצת דרך חדשה לנעליים מהפכניות היכולות לעורר מחדש שרירי ייצוב זעירים וחשובים שהוזנחו במהלך השנים ולסייע במניעת פגיעות ופציעות, ואף לסייע בהישגים הספורטיביים.

אימוני אתלטים ברגליים יחפות
אלה שרצו על המסלולים עבור מאמן המסלולים Bil Bowerman )ממיסדי Nike), זוכרים כי הוא נהג להתלונן על כך ש"נעל" הריצה הטובה ביותר הייתה נעץ התקוע בכף רגל יחפה, אבל שהרצים שלו היו "מפוחדים מכדי לנסות זאת".
כפי שהתברר, Bouermanעלה כאן על משהו נכון, התנועה הטבעית של אימונים המתבצעים בכף רגל יחפה אכן מחזקת את כף הרגל.

מדובר כאן ביותר מאשר תיאוריה מהפכנית. היתרונות של אימונים ברגליים יחפות זוכים לתמיכה מצד מאמנים ואתלטים ברחבי כל העולם, אשר גילו כי להניח לגוף לפעול כפי שהוא רוצה במהלך האימונים, עשוי להניב יתרונות ניכרים ביום המרוץ או המשחק הרשמיים.

להניח לגוף לחזק את עצמו יכול להוסיף מילימטרים לקפיצה לגובה, לגלח מאיות שנייה מזמני ריצה ולחזק את שרירי הייצוב החשובים, שהוזנחו. ולא פחות מכך, הדבר יכול להגן על כפות הרגליים ולהפוך אותן לפחות פגיעות ונוטות לפציעה.

אתלטים רצו יחפים על הדשא במשך שנים. האצנים הקנייתיים רצים יחפים כדרך חיים. אך רוב האתלטים אינם מתגוררים ליד מגרשי גולף מטופחים…. או בקניה.


כמו ללכת בלי נעל NIKE FREE

Nike Free
ברגע שמעבדות המחקר של נייקי ניהלו מספיק בדיקות על המכאניקה של הריצה ברגליים יחפות, האתגר הבא היה ליצור נעליים אשר יחקו את האספקטים המועילים והמטיבים של ריצה ברגליים יחפות, אך יספקו הגנה מפני סלעים, אספלט חם ותנאי קרקע אחרים אשר עלולים לגרום לאתלט כאב או פגיעה.

למעשה, הרבה ממה שגורם לנעלי Nike Free לעבוד לא היה אפשרי בכלל רק לפני כמה שנים. למצוא חומר גומי לסוליה חיצונית אשר הוא גמיש ומתכופף ועדיין עמיד מספיק היווה אתגר. לא פחות אתגרי היה פיתוח שיטת חיתוך אשר מאפשרת לחומר של הגפה להתמזג עם צורת כף הרגל. אך המעצבים של נייקי הצליחו לעשות את שני הדברים.

למעשה, כל דבר בנוגע לנעלים האלה היה צריך להיות שונה, כולל הפרטים הבסיסיים ביותר עבור כל נעל – האימום. האימום המסורתי הוא חתיכת פלסטיק קשיחה בצורת רגל, והיא אינה זזה, מתכופפת או מתפתלת. מהנדסי העיצוב של נייקי יצרו אימום חדש אשר מתכופף ומתפתל, ומתוך כך מחקה באופן נכון יותר את כף הרגל האנושית.

באותו זמן, צוותי המחקר ערכו ניסויים בדרכים שונות במטרה להפוך את הגפה ואת הסוליה המרכזית ליותר גמישות, בעזרת התקנת חריצי כיפוף והגמשה בסוליה המרכזית וחתכים שמוקמו בנקודות אסטרטגיות בגפה.


אבולוציה של נעל




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג