אוקלי – 30 שנות מצוינות

מותג משקפי הספורט אוקלי חוגג 30 ומשיק שתי מהדורות חדשות של משקפי שמש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מותג משקפי הספורט אוקלי חוגג 30 ומשיק שתי מהדורות חדשות של משקפי שמש

מאת:גיא כהן

מותג משקפי הספורט אוקלי חוגג השנה 3 עשורים של שינוי תפיסה וזו הזדמנות מספיק טובה, לעצור לרגע, להוריד את הרגל מהפדלים, להניח את האופניים בצד ולתת הידרת כבוד למה שהיום נתפס כמובן מאליו מבחינתנו.  אם בימינו לא יעלה על הדעת שספורטאי מן המניין ידהר על מסלול הרכיבה כשהוא חף מהגנה לעיניים, הרי שרק לפני 30 שנה עוד הסתכלו על ההכרח הזה כהרגל מגונה שאין בו שום דבר מלבד הרצון לבלוט ולהראות אופנתי.



ג'ים גאראנד מייסד אוקלי אמר פעם: "אם אתה מתכוון לעשות משהו, היה אמיץ ולך על זה, אבל תעשה משהו בעל משמעות". הוא לא שיווה בנפשו שהוא עתיד לקחת חלק במהפכה ענקית בתחום הביגוד והאביזרים המשלימים לספורטאים. עד אז התפיסה כלפי משקפי שמש היתה שזה מוצר שמעמעם את אור השמש ואולי גם חוסם קצת את הרוח. אחוות הרכיבה המיושנת חששה לאמץ משהו שיקרא תיגר על השמרנות האופנתית של הספורט, והיבטים כמו ביצועי ראיה והגנה לא נלקחו בחשבון. זו היתה תקופה בה רק קומץ רוכבים בטור דה פרנס טרחו להרכיב משקפי שמש. מרביתם בכלל הרכיבו משקפי טייסים ומסגרות גנריות אחרות, אך אלו לא היו הרבה יותר מהצהרה אופנתית. ואז? אז הגיעו ה Eyeshades שטרפו מחדש את כל הקלפים.

גאראנד עבד באותה תקופה בחניית ביתו, מנסה ותוהה, בודק חומרים ובעיקר מעז לחלום. כצעד ראשון הוא לוקח את הציפוי של ידית האופנוע, ומגלה את הממצא החשוב הראשון: בשונה מחומרים אחרים, אותו ציפוי מגביר את האחיזה במגע עם זיעה או לחות ולא מרפה אותה. אותו ציפוי ייחודי נקרא "Unobtainium" והוא משמש עד היום כחומר חשוב וייחודי במלאכת ייצור המשקפיים של אוקלי. לראיה חדה וראיה פריפריאלית משופרת, הוא השתמש בצורת העדשות של המשקפת (היה זו חידוש כה ייחודי עד כי נרשם כפטנט). את העדשות יצר מחומר המכונה "Plutonite", סינתזה אופטית טהורה שמפחיתה משקל, משפרת עמידות בפני פגיעה ומסננת 100% מהקרינה האולטרא סגולה. ההמצאה החדשה יצאה לשוק ב-1984 תחת השם אוקלי "Lights" ו-"Factory Pilots". בסופו של דבר זכו המשקפים לשם המסחרי "Eyeshades".




ומה היום?
פילוסופיית העיצוב של אוקלי מבוססת על עיקרון פשוט: "אם שווה לעשות משהו, שווה לעשות אותו בגדול". אוקלי ממשיכים באובססיביות השמורה להם לעיצוב, פנאטיות שמונעת מתוך תשוקה וגאווה. זו הדרך מבחינתם להגיע לחדשנות שמעניקה לספורטאים רישיון לחלום וזו הסיבה שהספורטאים הבכירים בעולם בוחרים ב-OAKLEY, מארק קוונדיש, קרייג אלכסנדר ושון וייט הם רק חלק מהשמות.

בימים אלה משיקים באוקלי 2 מהדורות יוצאות דופן. הראשונה היא חלק מברית שיתופית שנשמרה בסוד במשך השנים האחרונות וכרגע משוחררת לאוויר העולם: שת"פ ראשון מסוגו בין משקפי השמש של OAKLEY לבין מכוניות המרוץ של סקודריה פרארי. הברית התקדימית בין שתי ענקיות הספורט הולידה מהדורה מיוחדת הכוללת שמונה דגמים לגברים העושים שימוש בצבעוניות הזכירה והאייקונית של מכוניות המירוץ סקודריה פררי לצד כל הערכים המוספים ונקודות הזכות המבדלות את המשקפים של אוקלי ממותגים אחרים.




המהדורה השנייה, קולקציית Heritage (מורשת), עוצבה לכבוד חגיגות ה 30 שנה למותג והיא כוללת גרסאות חדשות לשבעת הדגמים האייקונים של אוקלי המבטאים בצורה המובהקת ביותר את המורשת המתמשכת שלו. לצידם, משיק המותג מהדורות מותאמות אישית למשקפי הספורט ה – Radar וה-  RadarLock ה-Flak Jacket VLI וה, Racing Jack כדי לאפשר לספורטאים לחלוק כבוד למורשת הספורט ובה בעת ליהנות מטכנולוגיה חדשנית.

צוות המעצבים של אוקלי הדגישו את הקצוות העליונות בכל אחת ממסגרות הספורט באמצעות גרפיקה מפוספסת המתחקה אחר הגוונים של הדגמים הראשונים שהשיק המותג לפני 30 שנה.

לציון שינוי הקידומת המורה על 3 עשורים של חדשנות, חרטו בלייזר סמל גרפי של "30", בפינת העדשות של דגמי המהדורה. בנוסף, כל מסגרת במהדורת המורשת מגיעה עם שקית מיקרוקליר בהתאמה אישית עם עיטורים אמנותיים החוגגים את הגישה של אוקלי, כמו גם את פילוסופיית העיצוב המתקדמת שלו.

אז איזה אוקלי אתם?

* תוכן שיווקי


1.6.2014




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג