ספורטאי השבוע של שוונג || סמי אסודרי

לפני 12 שנה הוא שקל 110 ק"ג והתחיל לרוץ, ומאז הוא לא מפסיק לאמן, ללוות רצים ולהוות השראה לסובבים אותו. בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג - סמי אסודרי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: צלמי שוונג

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

סמי אסודרי המוכר בכינויו ״הקוסם״ בן 61, נשוי + 2, גר בנתניה, מאמן ריצה וכושר בקבוצת Magic Runners

"לפני 12 שנה שקלתי 110 ק״ג" | צילום: צלמי שוונג

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"אני יליד קפריסין. בשנות ילדותי ונערותי חונכתי בבתי ספר בריטיים בחו״ל עם למעלה משמונה שעות שבועיות של ספורט אשר חשפו אותי להמון תחומי ספורט: ימי אתלטיקה, שחייה, משחקי כדור, ריצות קרוס קאנטרי ועוד. לאחר העליה שלי לישראל היתה תקופה ארוכה בה הפסקתי את הפעילות הספורטיבית הרציפה, שירות צבאי, לימודים, משפחה ועבודה. מדי פעם במסגרת הצבאית השתתפתי במירוצים. החזרה לספורט היתה לפני 12 שנה כששקלתי 110 ק״ג. לאחר אימוני כח וסיבולת והורדה של 30 ק״ג, השתתפתי במרוץ תל אביב. היו אנרגיות מטורפות ונדבקתי בחיידק וחזק".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?
"בחרתי בריצה בגלל ההרגשה הנפלאה שהיתה לי לאחר כל ריצה. זה ריסן את הלחץ היומיומי והכניס פרופורציות בחיים. ככל שנשאבתי לתוך הריצה והמרחקים גדלו, למדתי לנהל זמן, לשים פוקוס על יעדים ומטרות בדברים החשובים בחיי, המשפחה והעבודה".

מה ענף הספורט האהוב עלייך?
"ענף הספורט האהוב עלי כמובן היא ריצה מכל הסוגים גם כביש וגם שטח, לכל המרחקים. בתחרויות המקצה האהוב עלי הוא מקצה ה-5 ק״מ שטח או כביש. 5 ק״מ ALL OUT, לתת את הכל. זה המבחן האולטימטיבי עבורי. בנוסף אוהב מאד את השחייה במים פתוחים ורכיבת אופניים לכייף".

"ענף הספורט האהוב עלי כמובן היא ריצה מכל הסוגים גם כביש וגם שטח" | צילום: צלמי שוונג

היכן אתה מתאמן?
"מתאמן בשנים האחרונות עם הקבוצה שלי Magic Runners ובנוסף לאימונים של הקבוצה במכון וינגייט, בבריכה, חדר כושר ובטבע – בשמורת יקום והאזור הקסום מסביב".

כמה שעות שבועיות או מספר אימונים שבועיים אתה מקדיש לספורט?
"מתאמן בין 6-8 אימונים בשבוע, לפעמים 2 אימונים ביום, בממוצע שעתיים לאימון מתוכם משתדל פעמיים חדר כושר ופעמיים שחייה. בקיץ משלב גם רכיבה. יום מנוחה קבוע בימי ראשון לאחר ריצת הנפח השבועית".

ספר על תחרויות שהשתתפת בהם?
"השתתפתי ביותר מ-180 מירוצים בארץ ובחו״ל ביניהם מירוצי שטח וכביש. ממירוצי 5 ק״מ ועד אולטרה מרתונים. חלק מהמרוצים שימשתי כמכתיב קצב, פייסר, או מלווה אישי למתאמנים".

שיא אישי מיוחד.
"יש לי הרבה מאד פודיומים מתחת לחגורת הריצה אבל הישגים מיוחדים עבורי היו אלו שהתאמנתי להם תקופה ארוכה. מתוכם שניים שבולטים עבורי הינם הר לעמק 2011 מקצה זוגות מקום שני כללי, ומרתון לרנקה 2018 הביתי, מקום שלישי בקטגוריה. הישג שונה ומיוחד במינו במירוצים, הינו ניהול הלוגיסטיקה לרץ שליו ברוש, בספרטתלון 2018 למרחק 246 ק״מ במשך 36 שעות".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"המוטיבציה שלי לצאת לאימונים בבוקר מוקדם או אחרי יום עבודה, הינה הצבת מטרה ויעדי ביניים. אני מקפיד תמיד להציב את המטרות תכנית עבודה. יעד אחר יעד. המטרה לסיים הישג ולדעת שיש מטרה נוספת שבאה אחרי. עוד לפני השגת היעד אני יודע מה היעד הבא כבר. למוטיבציה ושאיפה ליעד. גיוון המטרות עוזר לי מאד כך שיהיו תקופות של אימוני שטח ותקופות לאימוני כביש, בתוכם אני מקפיד על תמהיל יעדים קצרים או ארוכים. גם באימונים המשלימים שלי, כגון שחייה או רכיבה, מקפיד להירשם למשחים בשביל לשבור מונוטוניות של אימונים. הסוד שלי הוא גיוון. כבר 12 שנה רציפים אז כנראה שזה עובד לי".

"יש לי הרבה מאד פודיומים מתחת לחגורת הריצה" | צילום: צלמי שוונג

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
כבר 12 שנה עברו מאז שהורדתי 30 ק״ג ועדיין שומר על אותו משקל. לאחר שנכנסתי לריצות ארוכות עבדתי יחד עם תזונאית ספורט במשך שנתיים באופן רציף. התזונה הינה חלק כל כך חשוב כשעוסקים בספורט, גם לשמירה בפני פציעות והתאוששות טובה מאימון לאימון. התרגלתי לאכול 6 ארוחות ביום, לשמור על כמות החלבון הנדרשת ולהיזהר מסוכרים. התזונה שלי מורכבת מבשר, דגים, עוף, דגנים, פירות והרבה ירקות. אוכל פסטות ופיצה אבל מקמח מלא. מנות אחרונות לנשמה פעם בשבוע. מאמין שכשאוכלים מאוזן הגוף לא זקוק לתוספים. משתדל הכל מהטבע ובורח ממזון מתועש".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"שאלת המיליון. פרופורציה. לדעתי שילוב נכון בין משפחה, קריירה וספורט. לא תמיד אפשרי לשמור על עקרון השליש/שליש/שליש. ממליץ לשתף את המשפחה והעבודה בחלומות ובמטרות שלנו. אנחנו מאוהבים בספורט אבל צריך לשמור על פרופורציה באורך החיים שלנו. בואו לא נשכח שכמו שאנחנו נותנים לעבודה ולספורט צריך לתת למשפחה ולחברים ואפילו יותר".

על מה היית מוותר בספורט שלך?
"לא יכול לשים אצבע על משהו שהייתי מוותר או מעצבן אותי בספורט שאני משתתף בו. אוהב את התחום מאד. חושב שלאחרונה עם עידן הרשתות החברתיות ועקב ריבוי והצפה של השוק בקבוצות ריצה ופעילויות ריצה שכחנו קצת את הספורט עצמו. מתגעגע לתקופות צנועות וענוות יותר בתחום שלנו. מנסה להקפיד על התרכזות באימונים וסיכום של דרך או הישג אישי או קבוצתי. משתדל להנחיל זאת גם למתאמנים".

תחרות ריצה לפני 35 שנה | צילום: אלבום פרטי

ספר סיפור בלתי נשכח?
"סיפורים בלתי נשכחים לא חסר, כשרצתי שעות בגשם זלעפות וקור מקפיא או כשבחוץ חום של 40 מעלות במדבר. כשאתה נמצא מחוץ לאזור הנוחות לאורך שעות ואתה חווה משברים במהלך הריצה, הזיכרונות לא נשכחים כל כך מהר, הם חרוטים לנו בזיכרון היטב ולדעתי גורמים לנו להיות טובים יותר. החוויה שלא תשכח הינה משנה שעברה כשליוויתי לוגיסטית את שליו ברוש בספרטתלון. במשך המירוץ התחיל גשם זלעפות כבד וקור מקפיא. הריצה ממשיכה ובדרך לפסגה האחרונה לפני הירידה לספרטה התחילה רוח מטורפת. סימנים ראשונים של סופת ה'זורבה'. אני מגיע לתחנה בקילומטר ה-230, מחנה סמוך לתחנה, וסופה עצומה עם גשמים רוחות ועננות כבדה עוטפים אותנו. אני רואה את שליו 50 מטר מהתחנה ומנסה לצאת מהרכב. הרוח כה חזקה שאי אפשר לפתוח את הדלת. מדלג לדלת הנוסע, וכשהרכב מתנדנד מהרוחות מצליח לצאת ולהיכנס לתחנה, שגם היא מתנדנדת. דקה לאחר מכן שליו מצליח להיכנס לתחנה ולקבל קצת הגנה מפני הסופה. אני מצייד אותו לחלק האחרון של הריצה ומבצע עיסוי לחמם את שרירי הרגליים. אחראית התחנה בינתיים מדווחת על מצב הסופה ומזניקה את האוטובוס להגיע לתחנה ולהכניס את הרצים לביטחונם. 30 שניות לאחר עליית הרצים לאוטובוס מבנה העץ של התחנה, כולל הברזנטים פשוט התפרקו ועפו להם בסערה. במשך כחצי שעה בעין הסערה חיכינו לרגיעה להגיע ואז המשיכו הגשמים מעורבים בברד להכות בנו. חוויה מטורפת, רגשית ופיזית כמאמן ספורטאי מלווה חבר".

מי המודל לחיקוי שלך?
"אין דמות יחידה נערצת. יש כמה שאני שואב מהם מוטיבציה והם ספורטאים בנבחרת האולימפית שלנו. אפשר להגיד שהמאפיינים הבולטים אצלם הינם 'צניעות ועבודה קשה'".

תן טיפ לספורטאים שקוראים אותך עכשיו?
"על מנת להצליח יש להגדיר מטרות ויעדים ולעבוד קשה להשיגם. התמדה והפקת לקחים מכל אימון או מרוץ ולהתקדם הלאה. ממליץ מאד לעשות את זה במסגרת קבוצה ומאמן, להכוונה, מוטיבציה ומיצוי הפוטנציאל. בכל מקרה לשמור על פרופורציות בכל התחומים. בסוף היום רוצים לחזור הביתה בשלום".

מה המטרה הבאה בלוח המטרות?
"במסגרת קבוצת הריצה אותה אני מאמן מקפידים על מטרות מסודרות אישיות וקבוצתיות. כרגע מרתון ז׳נבה עם הקבוצה חותם את החצי הראשון של 2019 . בחציון השני של 2019 מתוכנן יעד המשלב יעדים שונים במסגרת מרתון חצי ועוד, לרבעון אחרון של 2019 .

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל לדגנית [email protected] לקבלת השאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג