ספורטאי השבוע של שוונג || מרדכי פיקאר

הוא מתחיל את האימונים שלו באמצע הלילה, אוהב לרכוב, לרוץ ולשחות שעות רבות ולמרחקים ארוכים, הוא כבר סיים חמש תחרויות אולטרמן ועכשיו עומד להשתתף בתחרות נוספת. בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג - מרדכי פיקאר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

מרדכי פיקאר, 59, רמת בית שמש, עצמאי בתחום הניהול

"עניין אותי הפיתוח הפיזיולוגי ובדיקת הגבולות של סיבולת האדם" | צילום: רון פלד

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"תמיד עסקתי בספורט. נכנסתי לרכיבת אופניים לפני כעשר שנים ורכבתי אלפי קילומטרים בארץ בכל שנה. משם המשכתי לעולם הטריאתלון, עשיתי חצי איש ברזל ואחריו השתתפתי במספר תחרויות איש ברזל מלא באירופה ובאולטרה צ'אלנג'".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?
"זה ספורט שאמור לפתח סיבולת וזה מה שתמיד עניין אותי. עניין אותי הפיתוח הפיזיולוגי ובדיקת הגבולות של סיבולת האדם".

מה ענף הספורט האהוב עלייך?
"אני אוהב את כולם, יש לי זיקה לכל ענף ספורט בנפרד. אני רוכב הרבה על אופניים בארץ ובאירופה. רץ אולטרה מרתונים, רק עכשיו חזרתי מאולטרה מרתון ביוון למרחק 213 ק"מ. אני שחיין מים פתוחים ובעתיד אני מתכנן לצלוח את תעלת למאנש, עוד לא החלטתי עם או בלי חליפה. אני מתכנן בעוד כמה שנים להשתתף בתחרות Arch to Arc".

היכן אתה מתאמן?
"אני מתאמן לבד. במים פתוחים אני אבישג טורק. בעבר התאמנתי עם מאמן ריצה, כך, במרתון השני שלי הגעתי לתוצאה 3:34 שעות".

"אני מתכנן בעוד כמה שנים להשתתף בתחרות Arch to Arc" | צילום: רון פלד

כמה שעות שבועיות או מספר אימונים שבועיים את/ה מקדיש לספורט?
"בממוצע אני מקדיש בין 12-16 שעות בשבוע. לפעמים אני פשוט עושה רכיבה ארוכה לערבה, לגולן שלוקחת 10-12 שעות. לפעמים אני יוצא לריצות ארוכות, בבית שמש לא חסרים מסלולים".

ספר על תחרויות שהשתתפת בהם?
"זה יהיה האולטרמן החמישי שלי תוך שנתיים".

שיא אישי מיוחד.
"את האולטרה מרתון ביוון סיימתי ב-48 שעות. יש לי הרבה שיאים מיוחדים, לדוגמה, רכבתי ממטולה לאילת וגם תחרויות האולטרה צ'אלנג שעשיתי".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"אני לא קם בבוקר, אני קם בלילה. בדרך כלל מתאמן בשעות 2:00 או 3:00 זה הזמן הרגיל שלי. אני הולך לישון מוקדם, כבר אין לי ילדים קטנים אז זה לא מפריע".

מרדכי פיקאר עם חבריו לקבוצה בלבוש היומיום שלו כחרדי | צילום: רון פלד

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"כן, אני אוכל תזונה קטוגנית כבר הרבה שנים. אני אוכל שומן, חלבון וירקות כמקור עיקרי בתזונה. אני אוכל במידה מצומצמת פחמימות".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"אשתי גם עסקה בספורט בצעירותה, היא מאמנת קליעה ולכן היא מבינה ומחזקת אותי. אחד מהבנים שלי רץ מרתונים, בן שני מתעסק באקרובטיקה ובוגר סיירת מטכ"ל".

על מה היית מוותר בספורט שלך?
"אין לי כזה דבר. הייתי מוותר על ה'עצלנות' שלי. אם לא קמתי לפני הנץ החמה אני כבר לא מתאמן וזה יום אבוד. אחת הסיבות שעברתי לבית שמש כי היא גן עדן לרכיבה ולריצה. אני יכול לבצע אימון של שלוש שעות בעליה לפני שמגיע הבוקר".

ספר סיפור בלתי נשכח?
"בדיוק לפני שנה, אולטרמן צ'אלאנג' רימונים, הטמפרטורה ברכיבה עלתה ל-42 מעלות והיו תנאי שרב. הטמפרטורה בזמן הריצה באילת הגיע ל-44 מעלות וכמעט הפסקתי, אבל הצלחתי להתגבר וסיימתי בזמן הקצוב".

"לא להתאכזב אם משהו לא יוצא כפי שתוכנן" | צילום: רון פלד

תן טיפ לספורטאים שקוראים אותך עכשיו?
"לשים מטרה. לפעמים מצליחים יותר או פחות. לא להתאכזב אם משהו לא יוצא כפי שתוכנן, פשוט להמשיך הלאה. פעם ראשונה שעשיתי אולטרמן צ'אלאנג' רימונים, לא הצלחתי לעמוד בזמן אז חזרתי שנה לאחר מכן וסיימתי בזמן. השנה אני מתכוון לשפר תוצאה".

מה המטרה הבאה בלוח המטרות?
"אני עומד להשתתף בתחרות אולטרמן צ'אלאנג' רימונים. מתחילים בשחייה בכנרת 10 ק"מ ומשם רכיבה לים המלח, תחנת הדלק הלידו 145 ק"מ, למחרת רכיבה מים המלח לאילת 275 ק"מ ואז רצים שני מרתונים ביום האחרון, 84 ק"מ בשטח".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל לדגנית [email protected] לקבלת השאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג