ספורטאי השבוע של שוונג || חגי סלע

הוא שונא אימונים בחדר כושר ומאוהב בריצה, בעיקר למרחקים ארוכים והחלום שלו הוא להגיע לספרטתלון. בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג חגי סלע
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

חגי סלע, 40, אילת, רשת "ישרוטל"

"התחלתי מריצה בגלל הפשטות שבדבר" | צילום: אלבום פרטי

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"כתור ילד תמיד אהבתי ספורט. מדי שנה נהגתי מחליף ענף ספורט בלי להתמיד בענף מסוים. עשיתי שירות קרבי מלא ולאחר סיום הצבא זנחתי את הספורט לחלוטין אבל תמיד התעניינתי בכל הענפים והבטחתי לעצמי שביום מן הימים אחזור לזה בדרך מסוימת. בשנת 2011 עברתי תאונת עבודה קשה שהשביתה אותי וביליתי בבית במשך שנתיים. כדי לצאת מהפציעה התחלתי להתאמן לבד עם תכנית שהורדתי מהאינטרנט למרוץ 10 ק"מ. בהתחלה הלכתי וקצת רצתי ומשם החיידק נדבק וכול השאר כבר היסטוריה".

למה בחרת דווקא בספורט זה?
"התחלתי מריצה בגלל הפשטות שבדבר. עבורי זה היה סוג של תרפיה ו'פסיכולוג' ללא תשלום. לאחר שנתיים רציתי להגשים חלום ישן שהיה לי, לעשות טריאתלון. זה התחיל בקטן, התחלתי ללמוד שחייה מאפס וסיימתי בעשרות טריאתלונים,  שני חצאי ברזל ופעמיים איש ברזל מלא. לפני כשנה נוצר קליק מחדש עם אהבה ישנה , ריצה למרחקים הארוכים".

ענף הספורט מועדף?
"ללא ספק ריצה".

"100 ק"מ סובב עמק 2018 מקום שני כללי עם תוצאה של 9:55 שעות" | צילום: אלבום פרטי

היכן אתה מתאמן?
" מתאמן לבד בכבישי העיר ובשנה האחרונה גם בשטחי ערי אילת".

כמה שעות שבועיות ומספר אימונים שבועיים אתה מקדיש לספורט?
"זה מאוד תלוי איזה זמן בעונה מדובר ומה תחרות היעד. אם אלו אימונים לאולטרה מרתון, אז בין 10-12 שעות שבועיות 4-5 אימוני ריצה 2 אימוני חדר כושר ועוד שחייה קצרה לשחרור".

תחרויות שהשתתפת?
"השתתפתי בעשרות מרוצים של 5 ו-10 ק"מ, חצאי מרתון ומרתונים, תחרויות טריאתלון למרחקים שונים  שני תחרויות איש ברזל. לאחרונה התחריתי בשתי תחרויות אולטרה מרתון, האחד 50 ק"מ במירוץ מהמדבר לים 2018, מקום ראשון כללי עם תוצאה של 3:52 שעות ו-100 ק"מ סובב עמק 2018 מקום שני כללי עם תוצאה של 9:55 שעות".

שיא אישי.
"ללא ספק 9:55 שעות, 100 ק"מ בסובב עמק האחרון. זו תוצאה שעבדתי קשה במשך חצי שנה כדי להשיג אותה".

"קובי אורן (בתמונה) הוא המאמן שלי ואחד מרצי האולטרה הוותיקים בארץ" | צילום: אלבום פרטי

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן? 
"אני זוכר איפה הייתי והיום אני במקום אחר אבל משום מה תמיד מנסה לבדוק את גבולות היכולת שלי ומאמין שהגוף שלנו הוא כמו מכונה רק צריך לדעת איך להאכיל ולכוון אותה כמו שצריך".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"אני די מקפיד על תזונה נכונה חוץ מחריגות קטנות מידי פעם למתוק או קולה. משתדל לאכול חלבונים ברמה מספקת כדי לשקם את השרירים לאחר מאמץ מפחית בפחמימות ונמנע מבשר אדום אוכל בעיקר דגים קטניות ופסטות למיניהן".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"את רוב האימונים אני מסיים בשעה סבירה כך שאני רואה את האישה והילדים לפני העבודה ובתי הספר. העבודה נוחה כך שיש זמן להתאושש מיום ליום".

על מה היית מוותר בספורט שלך?
"אימוני חדר כושר. משהו שהכניסו לי לתכנית לפני חצי שנה. למרות שזה רק 30-40 דקות, לפעמים עושה אותם בשביל שיגמרו. כמובן שילוב של הליכה מהירה עם ריצה, אחד האימונים הקשים והשנואים עליי".

"לפני כשנה נוצר קליק מחדש עם אהבה ישנה, ריצה למרחקים הארוכים" | צילום: אלבום פרטי

סיפור בלתי נשכח? 
"לפני כשנה וחצי נסעתי לאיש ברזל בפרנקפורט, שם סיימתי עם תוצאה פנומנלית מבחינתי 10:18 שע'. היה לי סוג של פריחה אשר גירדה לי קצת בגב. לאחר שחזרתי ארצה נבדקתי על ידי רופא והסתבר שתקף אותי חיידק. הוא נכנס לשוק שבכלל הצלחתי לסיים את התחרות יחד עם זה".

מודל לחיקוי.
"קובי אורן המאמן שלי ואחד מרצי האולטרה הוותיקים בארץ. בנוסף גם שני אולטרה מרתוניסטים  ותיקים שעשו כבר מספר פעמים את הספרטתלון האחד הוא גלעד קראוז והשני אריאל רוזנפלד.

בעיניו הדרך יותר חשובה מהתוצאה

טיפ לספורטאים אחרים?
"הדרך יותר חשובה מהתוצאה ועדיף לא לסכן את הגוף לעתיד. צריך הכוונה וייעוץ של מישהו מקצועי בתחומו כדי להגשים מטרות וחלומות שונים בספורט".

מה המטרה הבאה? תחרות 
"המטרה הגדולה הבאה היא אולטרה 100 מייל חומת ברלין באוגוסט שנה הבאה. השאיפה היא לרדת מ-16:48 שעות כדי לקבוע קריטריון וודאי לכניסה לספרטתלון 2020".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן


אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל לדגנית [email protected] לקבלת השאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג