ספורטאי השבוע של שוונג || אמיר שחר

הספורט תמיד היה חלק מחייו ובאמתחתו כבר השתתפות ב-5 תחרויות איש ברזל בארץ ובעולם, בואו להכיר את ספורטאי השבוע של שוונג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

אמיר שחר, 45, ירושלים, מהנדס תקשורת בחברת סלקום

"אני נהנה כשיש מגוון אימונים" | צילום: אלבום פרטי

איך נכנסת לראשונה לספורט? 

"הספורט תמיד היה חלק מחיי, כבר מגיל צעיר התעסקתי במגוון תחומי ספורט שריצה היה החלק האהוב עלי מכולם. לצערי בתקופת הלימודים האקדמיים שלי נאלצתי לעשות הפסקה ארוכה. לאחר  כעשר שנים ללא ספורט אינטנסיבי, חבר יקר, גיל אלוני, הציע לי להצטרף לקבוצת טריאתלון 'סונטו- עולם המים' ההיסטורית. יחד עם מידד לוי, ערן שומרון, אסף כהן, ועוד חבר'ה ותיקים ומופלאים צלחתי שנתיים של טריאתלונים. הזיכרון החזק ביותר שלי בתקופה זו, הוא האימון הראשון שלי בבריכת עולם המים בגלילות שם ביקש המאמן אורי סלע לבצע חימום של 400 מטר בקצב קל. כמובן שאחרי החימום הסתיים האימון מבחינתי וברחתי משם בבושת פנים. ברבות הימים השתתפתי בתחרויות שחייה בבריכה ובמשחי מים פתוחים".

למה בחרת דווקא בספורט זה?

"שילוב של שחייה רכיבה וריצה, בעיניי הוא שילוב מנצח. היכולות האירוביות הנדרשות מספורטאי בתחום זה הינן גבוהות מאוד. אני נהנה שיש מגוון אימונים, זה שובר את המונוטוניות ומכניס עניין. תמיד אהבתי אתגרים המשלבים קשיים פיזיים ומנטלים, זה מוציא ממני את הטוב שבי".

"תמיד אהבתי אתגרים המשלבים קשיים פיזיים ומנטלים" | צילום: אלבום פרטי

ענף הספורט האהוב עלייך?

"תמיד התחברתי לריצה. הפשטות והקלות לצאת לרוץ, נטו אני והטבע, בלי הסחות דעת, נותן לי את המקום להתחבר למחשבות ולתחושות. ריצה, זהו המקום בו אתה יכול לתת לנפש לנוח".

היכן מתאמן?

"עד לפני כחצי שנה בקבוצת 'טריהארד' בהדרכתו של המאמן תום מרמרלי, איתו הגעתי להשגים משמעותיים בתחום הספורט. כיום מאמן בקבוצת טריאתלון ירושלים קבוצה המונה כמה עשרות ספורטאים פעילים, ביניהם ספורטאים מובילים ברמה הארצית וכאלה המשתתפים בתחרויות בינלאומיות, ונמצאת בתנופת צמיחה מתמדת".

כמה אימונים שבועיים אתה מקדיש לספורט?

"זה כמובן תלוי בשלב בעונה. בתקופה של אימונים לאיש ברזל מתאמן כל יום לעיתים שני אימונים ביום. סה"כ כ- 16 שעות שבועיות ואף יותר, הפרוסים על כ-9 אימונים בשבוע".

תחרויות שהשתתפת?

"בתחילת הדרך השתתפתי בעשרות תחרויות ריצה וטריאתלונים. בשנים האחרונות משתתף בעיקר במרחק הארוך וכמובן בישראמן. עד היום הספקתי ליהנות מ-5 תחרויות איש ברזל, הכוללות פעמיים ישראמן מלא".

"האימונים הפכו להיות חלק משגרת החיים שלי" | צילום: אלבום פרטי

שיא אישי.

"ההישג הגדול שלי בתחום הספורט, הוא שאני קם כל בוקר עם מוטיבציה להתאמן ולאמן, והתשוקה לספורט עדיין בוערת בי. התוצאה הבולטת שלי Ironman Austria 2016 שבה סיימתי 9:40 שעות".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן? 
"האימונים הפכו להיות חלק משגרת החיים שלי, וכמובן הרצון להשתפר שוב ושוב. להוכיח לעצמי שאפשר יותר".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?

"כדי לעמוד באימונים כל כך אינטנסיבים נדרש ממני לתחזק את הגוף בעזרת תזונה נכונה שתתן לי את האנרגיה הנדרשת. אני לא מאמין בטרנדים למיניהם, חושב שהגוף צריך לקבל את כל המזונות והכל שאלה של מינון, כמו כל דבר בחיים".

"רצוי גם שהמשפחה תהיה בלב העניינים" | צילום: אלבום פרטי

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?

"זה לא סוד, אבל איזון בין שלושת הדברים עשוי להבטיח הצלחה. רצוי גם שהמשפחה תהיה בלב העניינים ותביע תמיכה, אחרת אפשר להסתבך".

על מה היית מוותר בספורט שלך?

"הייית שמח אם לא הייתי צריך ללכת לישון מוקדם בכל יום וכן שהיה לי יותר זמן לתחומים נוספים".

סיפור בלתי נשכח? 

"ישראמן 2012 עוד שלב בדרך לאיירונמן הראשון שלי. לתחרות הגעתי לאחר ארבע ימים של שפעת קשה וחלש אנטיביוטיקה. לאחר לבטים רבים החלטתי למרות הכל לזנק לתחרות. השחייה עברה יחסית בנחת, אך ברכיבה התחלתי להרגיש את השפעת הימים האחרונים והירידה לריצה לוותה בהתכווצויות שרירים קשות ברגלים ובגב שהכריחו אותי לעצור פעמים רבות כדי לשחרר במעט את הכאב. זו היתה הריצה הארוכה ביותר שאני זוכר מבחינת זמן ומבחינת התחושה. בעיני זו היתה הוכחה שגם במצבים קיצוניים אני יכול להתמודד ואף להצליח".

"הטיפ הכי טוב שאני יכול להמליץ לספורטאי סבולת הוא סבלנות" | צילום: אלבום פרטי

מודל לחיקוי.

"לאחרונה חבר טוב נקלע לסיטואציה משפחתית קשה, הדרך בה הוא התנהל במצב החדש והלא פשוט גורם לי להעריץ אותו על הדרך בה הוא בוחר להתמודד ונתן לי להבין שההתמודדות שלנו עם אתגרים בספורט יכולה להכשיר אותנו טוב יותר לעמוד באתגרים האמיתיים שהחיים מציבים לנו".

טיפ לספורטאים אחרים?

"הטיפ הכי טוב שאני יכול להמליץ לספורטאי סיבולת הוא סבלנות. כל השאר יגיע כבר".

מה המטרה הבאה? 

"השנה החלטתי להתמקד חזרה בתחרויות טריאתלון, למרחקים הקצרים במטרה לייצר בסיס חזק וטוב יותר למרחק הארוך".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל [email protected] לדגנית לקבלת שאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג