סיפורים מהחיים || "בעקבות הריצה השלתי 30 ק"ג ואני מאושרת"

הריצה גרמה לשינוי גדול בחייה ובעקבותיה הפחיתה כ-30 ק"ג ממשקלה. זהו סיפורה מעורר ההשראה של הדר גרינברג שמספרת איך הריצה עזרה לה להשתיק את "השדים" הפנימיים שבה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לפעמים אנחנו מגלים את קרן האור שבתוכנו לבד ולפעמים דווקא משהו מבחוץ עוזר לה לפקוע החוצה ולהאיר את כולם, להדר גרינברג, 26, מפתח תקווה, מורה בביה"ס יסודי, זה קרה. מאז שהיא זוכרת את עצמה סבלה הדר מעודף משקל. בבית הספר היא זוכרת שנודתה חברתית בגלל משקלה וכמובן משיעורי הספורט ניסתה להתחמק כמה שניתן, "תמיד הערכתי את עצמי במקום נחות, הרגשתי תמיד פחות שווה מאחרים. לימים הבנתי שאלו רק שדים שהתפתחו לי בראש ובזכות הריצה הצלחתי ללמוד להשתיק אותם".

"הריצה נתנה לי את קרן האור להאמין בעצמי" | צילום: צלמי שוונג

עוד סיפורים מהחיים בשוונג
"כך הפכתי מבטטת כורסה לספורטאית"
יורם ממן הפחית מעל 50 ק"ג וסיים מרתון ראשון
"הורדתי 60 ק"ג ממשקלי והריצות עזרו לי לעצב את הגוף"

"רציתי לעשות תהליך אמיתי של שינוי"

הדר שקלה 90 ק"מ וכל חייה נלחמה במשקל ועברה עשרות דיאטות שונות, אבל תמיד היתה עולה הכל שוב בחזרה. הפעמון שהעיר אותה היה לפני 6 שנים לאחר שטסה עם בן זוגה לחו"ל וכשחזרה, לא הצליחה לזהות אפילו את עצמה בתמונות והחליטה שהגיע הזמן להירשם לחדר כושר והצליחה לרדת במשקל אבל לא לשמור עליו לאורח זמן. רק אחרי שעשתה שינוי תזונתי, הצליחה לראות תוצאות.

לפני 4 שנים, רגע לפני חתונת אחיה, פגע רכב במכוניתה של הדר והיא ובן זוגה נפצעו ועברו שיקום ארוך מאוד. "השאיפה והזיקה לספורט משכו אותנו להתאמן ולהשקיע בפיזיותרפיה כדי להתאושש", היא מספרת. התאונה גרמה לה שוב לחזור לאוכל כמקור של נחמה, "כשאת אוכלת את המתוק, העוגה או השוקולד, את מרגישה לרגע מאושרת עם חיוך על הפנים, יש נחמה אבל המשקל תמיד עלה אחר כך". כאשר בן זוגה הציעה לה נישואין, היא החליטה שלחתונה היא תגיע אחרי שתשיל מעליה את הקילוגרמים המיותרים. היא סגרה עם עצמה התחייבות לעבור תהליך אמיתי של שינוי.

"לא באמת הבנתי מה זה אומר לרוץ 10 ק"מ" | צילום: צלמי שוונג

בשנת 2016 מצאה עצמה הדר משתתפת לראשונה במרוץ הלילה של תל אביב, "זו היתה חוויה עוצמתית. זו היתה הפעם הראשונה בה הצלחתי להשתיק את השדים שרצו לי בראש ולהגיד להם שיהיו בצד". כחלק מהאימונים למרוץ, נהגה לרוץ על הליכון בחדר הכושר, "לא באמת הבנתי מה זה אומר לרוץ 10 ק"מ. המטרה היתה לעשות את זה. ביום המרוץ התרגשתי מאוד. הצלחתי לרוץ את שלושת הק"מ הראשונים ואז צעקתי לליאל, בן הזוג שלי 'אני לא יכולה' והוא ניסה לתת לי מוטיבציה, אבל פשוט נעמדתי ואמרתי לו שאני לא יכולה להמשיך. הרגשתי איך מתחוללת בתוכי מלחמה בין השדים הטובים לשדים הרעים, התחלתי לדבר לעצמי ובינתיים ראיתי שאנשים חולפים על פניי והם היו איטיים ממני ואמרתי 'טוב, אני עושה את זה'. רק אחרי שמצאתי בתוכי את היכולת להמשיך הלאה, להשתיק את כל השדים ולהגיד לעצמי שאני מסוגלת הצלחתי להמשיך. רצתי ק"מ והלכתי ק"מ הסרטתי את עצמי בדרך וכך מצאתי את הכוחות שלי בתוכי. סיימתי אחרי 1:26 שע', זה היה מבחינתי רק לסיים".

"הריצה עזרה לי להשתיק את השדים"

התיאבון נפתח והיא מיד נרשמה למרוץ הנשים של סופר-פארם, אליו כבר התאמנה, "שם 'הג'וק' נכנס חזק. הרגשתי שאני יכולה לשלוט במחשבות שלי וגם ליצור אותן, מעולם לא הרגשתי את זה לפני. הריצה נתנה לי את הכוח להאמין בעצמי ואת היכולת לשלוט באוכל. תמיד אכלתי טוב אבל אף פעם לא שלטתי במינונים. תחושת ההצלחה בריצה גרמה לי למנף אותה לתחומים נוספים. הריצה עזרה לי להשתיק את השדים הפנימיים שתמיד אמרו לי שאני לא מסוגלת, לא יכולה ולא שווה. היום אני כבר חיה את השינוי והגעתי למשקל של 61 ק"ג ואני מאושרת מזה. השלתי קרוב ל-30 ק"ג וזה לא נתפס".

"להשתיק את כל השדים ולהגיד לעצמי שאני מסוגלת" | צילום: צלמי שוונג

כיום היא רצה בקבוצה תחת המאמן רוני בן מוחה, "כשפגשתי את רוני הוא נתן לי המון כלים ומושגים שבכלל לא ידעתי כמו שמירה על קצב, יציבה ועוד דברים שלימדו אותי לרוץ טוב יותר. בזכותו אני טובה יותר והצלחתי להוריד דקות משמעותיות בריצה", היא אומרת בביטחון. גרינברג בנתה לעצמה תכנית תזונתית, הורידה כמעט לגמרי פחמימות, הגדילה את כמות החלבונים והירקות והוסיפה מעט קטניות לפי הצורך. השמירה על אורח חיים קבוע ושגרת תזונה מסודרת יחד עם אימונים עוזרים לה לשמור על משקל תקין.



הדר עברה דרך ארוכה מאוד וכיום היא מתחילה לגלות בתוכה את העוצמות והכוח שיש לה, "תמיד שמעתי את המשפט 'מחשבה יוצרת מציאות' ולא באמת הצלחתי להבין מה המושג הזה אומר וכשהתחלתי לרוץ, הבנתי כמה כוח טמון בתוך המחשבות שלנו ומה שאנחנו חושבים על עצמנו. באותה מידה שלא היינו נותנים לאנשים זרים לדבר רע עלינו, גם לנו ולשדים שלנו אסור לדבר על עצמינו באופן שלילי. זה נשמע קלישאתי, אבל ברגע שאנחנו נצליח להשתיק את השדים הללו ולהאמין בעצמנו, לדבר אל עצמנו באופן חיובי, אנחנו ניצור את המציאות אותה אנחנו רוצים לחיות. בכל אחד טמון כוח ועצמה פשוט צריך את המישהו שיאמין וייתן לו לראות את הכוח".

"כשהתחלתי לרוץ הבנתי כמה כוח טמון בתוך המחשבות שלנו" | צילום: צלמי שוונג

כמורה בבית ספר יסודי, ניתנה להדר הזדמנות להשפיע גם על הדור הצעיר ולהנחיל לו אהבה לספורט, "אני חושבת שבמהלך השנים, התלמידים שלי קיבלו מורה אחרת. אני מרגישה שיש הבדל בין המורה שהייתי לפני שרצתי למורה שאני היום. היכולת שלי לזהות את נקודות האור בכל ילד ובמה הוא טוב ולגרות אותו לרוץ קדימה, הריצה נתנה לי את קרן האור להאמין בעצמי ואני מאמינה שבכל אחד יש את הקרן אור הזו וצריך מישהו שיעזור לו להוציא אותה החוצה ושיאמין בעצמו".





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג