10 מרוצי נשים מדליקים בעולם

מיליוני נשים חוצות את קו הסיום במרוצי כביש סביב העולם מדי שנה ולכן אין זה פלא שהפופולריות של מרוצי נשים רק עולה ברחבי העולם. הנה 10 מרוצי נשים מדליקים במיוחד מכל העולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כ-9 מיליון נשים חוצות את קו הסיום במרוצי כביש סביב העולם מדי שנה. ברוב המדינות, נשים מהוות כמעט מחצית מכלל הרצים. אם כך, לא מפליא שהפופולריות של מרוצי נשים רק עולה – קבלו 10 מרוצי נשים מדליקים במיוחד מכל העולם.

ריצה, מרוצי כביש, נשים, מרוצי נשים צילום:

נשים מהוות כמעט מחצית מכלל הרצים | צילום: צלמי שוונג

1. חצי מרתון ניו יורק לנשים – ארה"ב
מרוץ הנשים הגדול ביותר בחוף המזרחי של ארה"ב המתקיים כבר למעלה מעשור בחודש אפריל (בחוף המערבי יש אתת חצי המרתון לנשים של סן-פרנסיסקו שנחשב למתחרה לא קטן). המרוץ מאורגן על ידי הגוף NYRR האחראי גם למרתון ניו יורק. הרצות מוזנקות מסנטרל פארק ומבצעות שתי הקפות מסביב לפארק נגד כיוון השעון (כלומר הן נתקלות בעליות לא מעטות). המסיימות מקבלות מדליה וחולצה בגזרת נשים, כמו גם אפשרות ליהנות מפסטיבל נשי של טיפולי יופי, מתנות ובדיקות בריאותיות לנשים. וניו יורק, כבר אמרנו?

2. חצי מרתון Disney Princess – אורלנדו, ארה"ב

המרוץ נוסד בשנת 2009 והוא מתקיים בפארק העולמי של וולט דיסני בפלורידה בחודש פברואר. מסלול חצי המרתון עובר במקומות הכי קסומים של ממלכת דיסני, וזוכה לאינספור מעודדים מחופשים לדמויות סרטי דיסני לאורך המסלול. לצד חצי המרתון מתקיימים גם מרוצי 10 ק"מ, 5 ק"מ ומרוץ ילדים כך שנשים וילדות בכל הגילאים והרמות יכולות להשתתף. למי שלא מתעייפת במרוץ יש עוד הרבה פעילויות לאחר הריצה במקום הקסום הזה.

3. Race for Life – Leeds – אנגליה
כחלק מסדרת מרוצי ה-RACE FOR LIFE המתקיימים באנגליה ועוזרים לגייס כסף למען מחקר עבור מחלת הסרטן,, מרוץ ה-LEEDS הוא אחד הגדולים, עם למעלה מ-5,000 מסיימות מדי שנה. המרוץ מתחיל למרגלות מגדל היסטורי ששימש אבירים לתוך מסלול די תלול, עם גבעות עולות ויורדות ושטח משתנה – החל מדשא, דרך שבילי עפר ועד כביש. הנופים מרהיבים – נופי טבע וכפר של אנגליה. סדרת המרוצים הזו כבר עזרה לגייס מאות מיליונים למען מחקר הסרטן, כך שהשתתפות היא לא רק מהנה אלא גם למען מטרה חשובה.

לשעוני דופק בשוונג-שופ לחצו כאן

4. מרוץ הנשים של אוסטריה – וינה
באוסטריה לא עושים רק סקי, מתברר. במרוץ הנשים בוינה מדי חודש מאי משתתפות כ-30 אלף נשים בשני מסלולים:: 10 ק"מ ו-5 ק"מ. מדובר במרוץ עירוני העובר ברחובות ההיסטוריים והאימפריאליים של העיר היפה הזו ולאורך נהר הדנובה. מדובר במרוץ ותיק מאוד המתקיים מאז 1988 והוא מרוץ הנשים הגדול ביותר באירופה. למרוץ זה מגיעות לא מעט רצות אולימפיות ורצות מובילות מכל העולם. בקו הסיום מתקיימת מסיבה ענקית עם יריד ולהקות חיות.

5. מרוץ הנשים של בודפשט – הונגריה
כחלק מאירועי קוקה-קולה לנשים המתקיימים בחודש מאי בבודפשט, מתקיים גם מרוץ נשים למרחקים 10 ק"מ ו-5 ק"ממ בו משתתפות כ-4,000 נשים מדי שנה. הזינוק מהפארק הקרוב למרכז בודפשט והמסלולים עוברים דרך הנקודות הירוקות והגנים הרחבים של העיר. החברה המארגנת את המרוץ מארגנת גם את מרתון בודפשט. בקו הזינוק יש אזור משפחות ולכן אפשר לבוא עם הילדים (וגם הגברים) לחגוג לאורך כל היום בשלל פעילויות.

6. מרוץ הדיוות – ארה"ב

המסיימות באחד מהמרוצים המתקיימים במסגרת סדרת מרוצי הדיוות בערים שונות בארה"ב, מקבלות מדליות המעוטרות בוורדים, אבנים ושאר פנינים. מדובר ב-10 מרוצים לנשים המתקיימים בסופי שבוע שונים: חלקם מרוצי חצי מרתון וחלקם מרוצי 5 ק"מ. המרוץ בפורטו-ריקו למשל כולל אזורי ספא מוזלים, טעימות יין בחינם, מסיבת בריכה והופעה חיה אחרי המרוץ. הרצים יכולים גם להשתמש באביזרי הלבוש המחלקים מארגני המרוץ לאורך המסלול (קשתות נוצות, כתרים ועוד) ולהתלבש כדיוות. אגב, גם גברים המחופשים לדיוות מורשים לרוץ.

7. Women Rock – שיקגו, דאלאס
סדרת מרוצי 5 ק"מ, 10 ק"מ וחצי מרתון המתקיימים בשיקגו ובדאלאס. המיוחד במרוץ זה, הוא שהמנצחות זוכות לקחתת פרסים שווים בהרבה מנעליים, ביגוד ריצה ואפילו צ'ק – הן לוקחות הביתה יהלומים! הפרסים בשווי של למעלה מ-200 דולר וכוללים ג'קט ריצה מעוטר באבנים טובות או תליון לשרשרת עשוי אבני ספיר.

8. Go Dirty Girl Mud Run – ערים שונות בארה"ב

אם כתר ונסיכות זה פחות העניין שלכן, נסו את מרוץ הנשים בבוץ – כאן המשתתפות באות להתלכלך באמת! מרוצי 5 ק"מ אלו המתקיימים בין היתר בדאלאס, פיניקס, אטלנטה ועוד ערים בארה"ב, נועדו להבטיח שלא משנה מה רמת הכושר שלכן, אתן יכולות לסיים עם חיוך על הפנים וגם כמובן קצת בוץ. הרעיון במרוץ זה הוא להתחרות בקבוצות (לדוגמה קבוצה של חברות טובות) וליהנות לא רק מריצה אלא בעיקר מהחוויה.

9. Iron girl – ערים שונות סביב העולם
אנחנו מעדיפים אשת ברזל על איש ברזל ולכן אירוע הספורט הזה מדליק במיוחד עבור מי שמחפשת אתגר רחב יותרר מריצה. במהלך התחרות הנשים מתנסות בשחייה, אופניים וריצה ודוחפות את עצמן לקצה. גם אירוע זה מתקיים בערים רבות בארה"ב ובקנדה וגם בברצלונה, אוסטריה, וישי (צרפת), פסקארה (איטליה) ועוד.

10. מרתון הנשים של מלזיה
מרתון נשי יחיד במינו המתקיים בעיר שאה-אלאם במלזיה מאז 2012. הרעיון מאחורי מרתון זה הוא העצמה נשית וחגיגהה של הנשיות שלהן. פרט למסלול מרתון מוצעים גם מסלולי חצי מרתון, 10 ק"מ ו-5 ק"מ. סביב המרוץ עצמו מתקיימת גם תצוגת אופנה והרצאות לנשים מפי רצה בינ"ל מובילה שגם מזניקה את המשתתפות באירוע. הגברים היחידים שמורשים להשתתף באירוע הם בעלים, בנים, ילדים או מאמנים של הנשים הרשומות.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • טל הגיב:

    אחרי אליפות אוסטרליה בהרמת משקולות לנשים האחרונה, אני חושש/ת שגם תחום יפה זה של מירוצי נשים ייפרץ בידי גברים ביולוגים.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג