מרגש: גדי ירקוני שהתעוור בהתקלות בלבנון, השיג את הקריטריון במרתון לריו

המרתוניסט שמחזיק בשיא ישראלי פראלימפי לריצת מרתון, מצטרף לסגל האולימפי וסוגר את הרשימה של המשלחת הפראלימפית המונה 30 ספורטאים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

גדי ירקוני, רץ המרתון העיוור, נכה צה"ל, סוגר את רשימת הספורטאים הפראלימפיים למשחקים האולימפיים לריו 2016, לאחר שהתבשר ביום שישי האחרון, כי עמד בקריטריונים של הוועדה המארגנת. יחד עם ירקוני, תמנה המשלחת הפראלימפית 30 ספורטאים, אשר תתחרה בתום המשחקים האולימפיים בחודש ספטמבר (7 עד ה-18 לחודש). ירקוני כזכור, מחזיק שיא ישראלי פראלימפי לאחר מרתון טבריה אותו סיים בזמן של 2.48.56 שע'.

עוד כתבות בנושא
שחיין פראלימפי נפסל בגלל קעקוע על החזה של הטבעות האולימפיות
הספורטאית פסקל ברקוביץ' בדרך למשחקים האולימפיים בפעם השלישית
"בהתחלה לא החזקתי מזלג, היום אני כבר רץ מרתון ובעתיד החלום שלי הוא לעשות איירונמן"

המאמן יוסף גזאצ'ו יהיה "העיניים" שלו

ירקוני, 42, חייל בסיירת צנחנים, נפצע ואיבד את ראייתו במהלך התקלות עם החיזבאללה בלבנון בשנת 1995 במהלך השירות הסדיר. הוא גר במושב בית עובד, עובד כפיזיותרפיסט המתמחה בטיפול בספורטאים, נשוי ואב לשלושה ילדים. מאחוריו ניסיון מלפני ארבע שנים, כאשר השתתף במשחקים בלונדון ב-2012 והגיע למקום ה-13. כמו בלונדון, גם הפעם בריו, יתחרה ירקוני שהוא עיוור לחלוטין בקטגוריה לשרידי ראייה. זהו חיסרון גדול עבורו, אך אין במשחקים הפראלימפיים קטגוריה נפרדת לעיוורים.

העיוורון אמנם אינו מחסום עבורו, אך הוא ירוץ עם מלווה, שגם הוא חייב להיות מרתוניסט, כשהוא מחובר אליו בחגורת גומי הקשורה אל המותניים של שניהם. החוקים קשוחים ואינם מתירים למלווה לעבור את הרץ העיוור, כדי לא למשוך אותו קדימה. עליו לרוץ לאורך כל הדרך במקביל לו או מאחוריו. הרץ העיוור חייב לסמוך על המלווה לחלוטין, שכן הוא בעצם "העיניים" שלו. מאמנו, יוסף גזאצ'ו, שמחזיק בשיאי ישראל בריצות בינוניות וארוכות הוא זה שירוץ יחד עם ירקוני גם בתחרות.

ילווה על ידי מאמנו מאמנו יוסף גזאצ'ו. גדי ירקוני | צילום: באדיבות הוועד הפראלימפי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג