מסביב לעולם || חופשה אקטיבית בפאריס

גם אתם בחו"ל בחג? אין כמו לצאת לחופשה אקטיבית באחת הערים הכי רומנטיות באירופה - הנה כמה הצעות לנופשים בפאריס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

באגטים, שנסונים וגבינות מסריחות, הן חלק בלתי נפרד מהחוויה הפאריסאית, אבל גם תיירות הספורט מביאה אל העיר מידי שנה עשרות אלפי חובבי ספורט ובצדק, אירועי הריצה, האופניים, הכדורגל והאווירה המחשמלת הופכים את פאריס ליעד פופולארי מאוד.

פאריס, בירת צרפת והעיר הגדולה ביותר ומהווה מוקד משיכה לכ-32 מליון תיירים בקירוב מידי שנה. אז אם אתם מתכננים טיול לפאריס בחג או בחודשים הקרובים, אל תשכחו להביא איתכם נעלי ריצה ומצב רוח טוב לצפייה באירועים הגדולים כאן.

טור דה פראנס צילום: ChristiaanPR

הטור דה פראנס, מרוץ האופניים הרב יומי שמהווה אבן שואבת למאות אלפי תיירים מכל רחבי העולם | צילום: ChristiaanPR

מרתון בעיר האורות

לפעמים בחירת יעד ריצה, משתלב יחד עם היעד המושלם לחופשה, בדיוק כמו בפאריס. מרתון פאריס הוא אחד מיעדי הריצה הפופולארים בקרב רצים ישראלים. המרתון שמתקיים השנה ב-12 באפריל בפעם ה-39, הוא מרתון שטוח ומהיר. השנה, שבר את שיא המסלול הרץ האתיופי קנינסה ביקלה שקבע זמן שיא חדש 2:05:02 ש'

מסתבר שלא רק ישראלים אוהבים לרוץ בפאריס ועל קו הזינוק באותו בוקר עמדו קרוב ל-50 אלף איש בשדרות השאנז אליזה. תוואי המרתון עובר דרך כל המונומנטים העיקריים של העיר כמו כיכר הקונקורד, האייפל וקתדרלת הנוטרדם, שער הניצחון ועוד, אם כבר לתייר בעיר, אז שיהיה בריצה. האוירה במרתון דומה לקרנבל ולאורך המסלול עומדים מעודדים רבים.
לאתר המרוץ

המונדיאל של רוכבי האופניים

לאוהבי קלאסיקות האופניים יש כמובן את המרוץ היוקרתי ביותר בעולם, הטור דה פראנס, מרוץ האופניים הרב יומי שמהווה אבן שואבת למאות אלפי תיירים מכל רחבי העולם ועוד מיליוני צופים ברשתות הטלויזיה. כמו שלאוהבי הכדורגל יש את המונדיאל, לאוהבי האופניים יש את הטור דה פראנס.

לתחרות מסורת ארוכת שנים והיא החלה בשנת 1903. השנה תחגוג התחרות את המהדורה ה-102. התחרות נערכת במשך שלושה שבועות ואורכו של המסלול נע בין 2,000-3,400 ק"מ לערך והוא משתנה משנה לשנה, אולם הסיום נשאר תמיד בשדרות השאנז אליזה בפאריס.

לטור מוזמנות 22-23 קבוצות שבכל אחת 9 רוכבים. הרוכב המוביל בדירוג הכללי לובש חולצה צהובה, סמל הזיהוי של הטור דה פראנס וישנן חולצות נוספות בצבעים שונים המסמלות את ההישגים והמיקומים של אותו רוכב בתחרות, לדוגמה, החולצה הירוקה ניתנת לספרינטרים שצברו את מירב הנקודות.
בין מנצחי הטור דה פראנס המפורסמים ישנו גם לאנס ארמסטרונג שזכה שבע שנים ברציפות ולאחר ובשנת 2012 נשללו כל תאריו בעקבות פרשיית סמים בה נטען כי היה מעורב.
לאתר המרוץ


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג